Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Protokollen som Adobe bruker til å streame video i Flash skal bli åpen, ikke Adobe Flashspilleren, men alikevel, dette kan kanskje gi Silverlight noe mer konkurranse.

 

Når det kommer til åpen kildekode, hvor åpen er egentlig Silverlight?

 

Licensing

 

An unattributed report claimed[53] that Microsoft aims to release certain parts of Silverlight source code as open source software, but Sam Ramji, director of platform technology strategy at Microsoft, said the company has no plans to do so.[54] However, the Dynamic Language Runtime, included with Silverlight, has been made available on Microsoft's CodePlex website using the Microsoft Public License. The source code of the collection of controls included in Silverlight 2 is released under Microsoft Public License, which can be downloaded from http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en Microsoft Silverlight Base Controls .

 

The fact that Silverlight is proprietary is a concern to some advocates of free software who fear the use of Silverlight may harm the open nature of the World Wide Web, or even that Silverlight is another example of Microsoft's Embrace, extend and extinguish strategy.[55][56]

Endret av tamarin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg frykter. IE er jo fortsatt ledende. Så IE og silverlight vil nok gå hånd i hånd. Hvertfall på de maskiner med Windows ferdig installert og man blir nok tilbudt og installere silverlight om man installerer IE. Om folk er fornøyde vil det nok bli en "webstandard" med tanke på hvor som bruker Windows og IE. Enn så lenge holder jeg meg hvertfall unna og håper på det beste.

Jeg blir overrasket om ikke Silvelight/WPF blir inkludert som standard med IE8/W7. I tillegg regner jeg med at vi vil se en økende bruk av WPF for MS sine egne produkter. I første omgang Live produktene, og så etterhvert alt "cloud" saker. Microsoft vil nok pushe dette hardt, og jeg er redd de vil lykkes veldig godt.

Lenke til kommentar

Dog, det finnes de designerene der ute som sverget til flash. Noen av de som er slik her på skolen også.

 

Flash får eee-en min til å gå i sirup. Om det er 900mhz cpu-en, eller Ubuntu 8.10. Eller begge har jeg ingen anelse om, men jeg foretrekker sider med minst mulig flash. :)

 

Moonlight hadde vært kjekt, smålig irriterende med sider som feks NRK. Får se hva det blir til. Dog ikke noe jeg har lyst til å legge inn...

Lenke til kommentar

World Of Goo er ute til Linux. Du trenger ikke kjøpe det for å støtte spillutvikling til Linux siden spillet faktisk er såpass morsomt at du kjøper det på flekken etter å ha testet demo'en ;) Det er heller ingen DRM tull eller noe annet med spillet.

 

I love you 2d boi!

 

http://2dboy.com/

 

Edit: Leif.

Endret av t_k
Lenke til kommentar
World Of Goo er ute til Linux. Du trenger ikke kjøpe det for å støtte spillutvikling til Linux siden spillet faktisk er såpass morsomt at du kjøper det på flekken etter å ha testet demo'en ;) Det er heller ingen DRM tull eller noe annet med spillet.

 

I love you 2d boi!

 

http://2dboy.com/

 

Edit: Leif.

Artig :)

 

Mulig jeg kjøper det etter jeg har spilt gjennom demoen.

 

BTW, var ikke akkurat så mye 2D da :p

 

EDIT: Ohh, tilgjengelig for Wii også :)

EDIT2: Kjøpt, ble avhengig :p (fungerer bra på AAOen også)

Endret av olear
Lenke til kommentar
World Of Goo er ute til Linux. Du trenger ikke kjøpe det for å støtte spillutvikling til Linux siden spillet faktisk er såpass morsomt at du kjøper det på flekken etter å ha testet demo'en ;) Det er heller ingen DRM tull eller noe annet med spillet.

 

I love you 2d boi!

 

http://2dboy.com/

 

Edit: Leif.

 

Testa litt demo, det så kult ut. Beklageligvis så rår finanskrisa så jeg må vente litt med å invistere i fullversjon.

 

EDIT: Kan nesten sammenlignes med FANTASTIC CONTRAPTION

Endret av Marsan
Lenke til kommentar

Hmz..jeg får ikke lagt inn java (jre) på Arch. Får konflikt med openjdk6 og soprano.

 

$ pacman -S jre

resolving dependencies...

looking for inter-conflicts...

:: openjdk6 conflicts with jdk. Remove jdk? [Y/n] n

error: unresolvable package conflicts detected

error: failed to prepare transaction (conflicting dependencies)

:: openjdk6: conflicts with jdk

 

Det er visst en kjent bug...er det en annen open source java som ikke er sun java man kan legge inn? Trenger bare basic funksjonalitet så jeg kan se java apps i nettleser i KDE. Ikke noe programmering. Får ikke lov å fjerne openjdk6 pga en dependency med noe annet viktig.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Det er visst en kjent bug...er det en annen open source java som ikke er sun java man kan legge inn? Trenger bare basic funksjonalitet så jeg kan se java apps i nettleser i KDE. Ikke noe programmering. Får ikke lov å fjerne openjdk6 pga en dependency med noe annet viktig.

Det er da ingen bug. Tving fjerning av openjdk6 og innstaler jre etter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...