Ördög Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) ja det er sant. det mye jobb for og bare spille av en fil eller utforske noe man feks har lastet ned. Endret 8. februar 2009 av Ördög Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Tidligere så spurte jeg her i tråden om programvare til å hjelpe og organisere idèer og lignende. Jeg forsøkte et par forskjellige løsninger, men jeg ønsket ikke å være avhengig av å ha et spesielt program instalert. Så jeg skrev et lite program som lot meg kategorisere tekstfiler basert på metadata, men det var heller ikke ideelt. Men nå har jeg funnet en ordentlig god løsning: Wiki! Trenger kun en nettleser på maskinen jeg skriver på (gitt at man har en server da), og innholdet kan sorteres og struktureres praktisk talt akkurat slik man ønsker. Anbefales virkelig dersom noen trenger en måte å samle tankene sine på! Helt konkret gikk jeg for MoinMoin fordi det var skrevet i Python og var veldig fleksibelt angående hvordan det kjøres (har en standalone server bla.a.) Endret 8. februar 2009 av NorthWave Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 Anbefaling: Alltray. Program for å minimere ethvert program til tray, er helt perfekt til thunderbird! Test ut. apt-get install alltray IceWM gjør allerede det . Antar flertallet her bruker Gnome eller KDE, så anbefalingen får være til dem som har tenkt at Thunderbird burde vært tray-et. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Ahh... mpd + icecast + ncmpc kontrollert via ssh = meget praktisk "nettradio" på jobben.. anbefales. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Tidligere så spurte jeg her i tråden om programvare til å hjelpe og organisere idèer og lignende. Selv bruker jeg org-mode i emacs til slikt Lenke til kommentar
Smif Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Selv bruker jeg org-mode i emacs til slikt Mens noen av oss har fortsatt livet i behold på utsiden av emacs! Edit: Bruker også mpd + ncmpcpp og sonata. Men Kunne vært praktisk om sonata også kunne spille enkeltfiler utenom mpd. Er unødvendig mye jobb for å høre på en ene nye låta man har fått tak i. Altså, må ha en musikkspiller til Endret 9. februar 2009 av Smif Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Selv bruker jeg org-mode i emacs til slikt Mens noen av oss har fortsatt livet i behold på utsiden av emacs! Liv? Utenfor Emacs? Høh? Endret 9. februar 2009 av cyclo Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Kan forstå du syns det er vanskelig, cyclo.. sist jeg rotet meg inn i emacs brukte jeg laang tid på å finne veien ut igjen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Emacs er eit heilt greitt operativsystem, men det manglar ein brukbar teksteditor. http://en.wikipedia.org/wiki/Editor_war#Emacs Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Regarding vi's modal nature, some Emacs users joke that vi has two modes – "beep repeatedly" and "break everything". Haha... Det var jo akkurat det jeg opplevde sist jeg prøvde vi jo Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Vi sucks EMACS sucks Ed is the standard text editor. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Pøh. Skal man først være mann, så bruker man selvsagt, echo, cat, grep, pipes og slikt Edit: Og nå var det på tide med denne igjen: Endret 9. februar 2009 av cyclo Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 hehe, tror å bruke sommerfugler ikke er helt tidseffektivt Brukte mest PICO når jeg starta med Linux, men forsøkte etterhvert å bruke mer avanserte editorer. Endte opp med å foretrekke Vim, men ikke husker jeg nøyaktig hvorfor... Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Hehe. Jeg vet nøyaktig hvorfor jeg endte opp med Emacs. Han som var "GNU/Linux-mentoren" min på slutten av 90- tidlig 00-tallet brukte Emacs, ergo brukte jeg emacs. Edit: Forøvrig. Hva er det med digi og "friprog". Blir kvalm hver gang jeg hører det ordet. Og dagens buzzword-tittel fra digi er da "Blir friprog-kompiser". Hva med en enkel, forståelig og buzzword fri tittel slik som "Sun og Conduct inngår strategisk samarbeid"??? Blæh. Endret 9. februar 2009 av cyclo Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Digi har tydeligvis lagd seg sitt eget begrep de tviholder på, selv om ingen andre bruker det. Når det gjelder editorer har jeg alltid hatt en plan om å lære meg noe mer avansert enn nano, men har aldri prioritert det. Emacs er jeg håpløs i, vi/vim kan jeg bruke noenlunde problemfritt, men ikke på en måte hvor jeg er mer effektiv enn i nano.. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Anbefaling: Alltray. Program for å minimere ethvert program til tray, er helt perfekt til thunderbird! Test ut. apt-get install alltray IceWM gjør allerede det . Antar flertallet her bruker Gnome eller KDE, så anbefalingen får være til dem som har tenkt at Thunderbird burde vært tray-et. Firetray Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Når det gjelder editorer har jeg alltid hatt en plan om å lære meg noe mer avansert enn nano, men har aldri prioritert det. Emacs er jeg håpløs i, vi/vim kan jeg bruke noenlunde problemfritt, men ikke på en måte hvor jeg er mer effektiv enn i nano.. Samme her. Har aldri helt fått dreisen på hverken Emacs eller Vi(m), men nano syns jeg fungerer veldig bra. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Selv har jeg brukt Emacs i over 10 år, men inntil nylig brukte jeg det bare som en hvilken som helst annen editor. Noe alla notepad liksom. Kunne kommmandoene for å åpne filer, lagre og slike enkle ting, og ellers brukte menyene som jeg tilfeldigvis havnet i en eller annen mode som gjorde noe morsomt. Men, så for et års tid siden, tok jeg et kurs hvor jeg var nødt for å lære meg lisp. Vips var plutselig Emacs noe helt sinnsykt genialt, jeg ikke har noen sjanse å klare meg uten lenger. Det var først når jeg kunne scripte Emacs selv, at det gikk opp et lys for meg hvor ufattelig genialt Emacs egentlig er. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Liker nano best, men det er vel fordi jeg lærte meg å bruke det under arch installen og ikke kan noe med vim. Testa VIM men greide ikke å lagre rc.conf engang, hehe. emacs brukte jeg mye på Amiga'n i sin tid. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Hmm, har litt lyst til å lære LISP, men EMACS bruker vel en egen LISP dialekt, og skulle jeg lært meg LISP hadde jeg valgt Scheme eller Common. btw, for alle nye brukere av Linux som savner visse funksjoner fra MS Word, vil jeg anbefalle vigor, den perfekte union av Vi's allsidighet og Words hjelpsomhet ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå