olefiver Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 For Portal-fans: http://www.aperturescience.com/Skriv "login", brukernavn/passord er "portal". Får dere til å se teksten på siden korrekt? Slackware 12.1/current Opera 9.63 med Adobe Flash 10,0,12,36 - OK FireFox 3.0.5 med Adobe Flash 10,0,12,36 - OK Flash har kommet i nyere build ser jeg... Installerer 10.0.15.3 FireFox 3.0.5 med Adobe Flash 10,0,15,3 - OK Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Opera/Debian Lenny x64/alpah'n til Flash 10 av adobe(altså 64bit flash) Kjører Arch 64, Firefox og 64-bit flash her. Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Hmm, jeg klarte å slette panelet i Ubuntu, og finner ikke ut hvordan jeg får det tilbake. Noen tips? Lenke til kommentar
Smif Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Hmm, jeg klarte å slette panelet i Ubuntu, og finner ikke ut hvordan jeg får det tilbake. Noen tips? Les: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=392387 Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 http://digi.no/803773/friproglegende-til-norge Richard Stallman skal til Bergen og Oslo. I bergen skal han ha foredraget «The Free Software Movement and the GNU/Linux Operating System», mens i Oslo vil han ha foredraget «Copyright vs. Community in the Age of Computer Networks - Free software and beyond». Datoene er 19. og 23. februar. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Hmmm, leter etter Distro med "julegave"-kernelen. Noe forslag? Lenke til kommentar
haalo Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Arch fungerer fint her. Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 De fleste distroer som er i beta eller rc for øyeblikket(?), ellers kan du jo alltids oppgradere selv hvis du absolutt må ha den siste kernel. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) http://digi.no/803773/friproglegende-til-norge Richard Stallman skal til Bergen og Oslo. I bergen skal han ha foredraget «The Free Software Movement and the GNU/Linux Operating System», mens i Oslo vil han ha foredraget «Copyright vs. Community in the Age of Computer Networks - Free software and beyond». Datoene er 19. og 23. februar. Selv om RMS somoftest er litt for ekstrem for min smak, så utelukker jeg ikke at jeg tar turen til Oslo for å høre på foredraget. Noen andre som kommer? Endret 6. februar 2009 av NorthWave Lenke til kommentar
Smif Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Skal ikke se helt bort ifra at jeg stikker bort en tur kult at han tar turen over hit, synd vi ikke har noe å "vise" han, f.eks en stat som bruker OSS... RMS er ekstrem ja, men jeg er veldig enig i mange av hans meninger, bare ikke like "naiv" om hvorvidt det lar seg gjennomføre. Men gidder ikke dra til bergen. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Hehe. Jeg antar at jeg må dukke opp å foredraget her i Oslo ja. Om ikke tror jeg at jeg får høre det i lange tider fra enkelte personer Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Uten annet enn hva som står på digi.no, så har jeg nesten litt mere lyst til å få med meg Bergen foredraget, men litt langt å dra til Bergen kun for det... Den 23. har jeg jo mulighet til å dra inn til Oslo... Hmm... Lenke til kommentar
Smif Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Står noe litt annet på ifi: As an introduction, Richard Stallman will speak about the goals and philosophy of the Free Software Movement. The GNU operating system which he launched in 1984 is used by millions of users in conjunction with the kernel, Linux. http://www.ifi.uio.no/news/1947.html Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Har plutselig fått et rart problem. Plutselig (virker helt tilfeldig når det skjer) begynner "tastaturinput" å oppføre seg rart. Det gjelder stort sett bare ett program om gangen, og ikke overalt. Det arter seg slik at tastetrykk blir ett trykk "forsinket". Dvs at om jeg trykker på "a", så skjer det ikke noe, så trykker jeg "b", så kommer det en a, også trykker jeg "c", så kommer det en b. Lukker jeg programmet det oppstår i, og starter det igjen, blir problemet borte for en stund, også dukker det opp igjen. Noen som har noensomhelst anelse om hva dette kan skyldes? Det er forferdelig irriterende! Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Oppfører det seg slik i xev også? Eller er det bare et spesifikt program? Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Har plutselig fått et rart problem. Plutselig (virker helt tilfeldig når det skjer) begynner "tastaturinput" å oppføre seg rart. Det gjelder stort sett bare ett program om gangen, og ikke overalt. Det arter seg slik at tastetrykk blir ett trykk "forsinket". Dvs at om jeg trykker på "a", så skjer det ikke noe, så trykker jeg "b", så kommer det en a, også trykker jeg "c", så kommer det en b.Lukker jeg programmet det oppstår i, og starter det igjen, blir problemet borte for en stund, også dukker det opp igjen. Noen som har noensomhelst anelse om hva dette kan skyldes? Det er forferdelig irriterende! Har opplevd noe lignende en gang. Etter (vanvittig) mye feilsøking tok jeg ut et gammelt tv-kort som stod i, og problemet var borte. Mao - det kan være et program.. eller maskinvarefeil. Hjalp det ? Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Når jeg kjører MPD sammen med Ubuntu 8.10 får jeg problemer med lyden i andre programmer. Jeg kan f.eks. ikke se flashfilm i Firefox når MPD kjører. Uansett om musikken står på pause eller ikke. Movie Player fryser helt dersom MPD kjører i bakgrunnen. VLC kan kjøre, men har kun lyd dersom musikken er av i MPD. Dette er veldig irriterende. Vet jeg har hatt samme problemet før, men finner ikke ut hvordan jeg løste det da. Noen tips? Kjører helt standard lydinnstillinger i MPD. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Oppfører det seg slik i xev også? Eller er det bare et spesifikt program? Vel, det kan skje i flere programmer, men ser ut til at det bare skjer etter at jeg har hatt dem opp en god stund. Opplevd i Sonata, rxvt-unicode og Opera så langt. Virker som det bare skjer etter en tid med "aktiv" bruk, så det blir litt vanskelig å teste med xev. Har opplevd noe lignende en gang. Etter (vanvittig) mye feilsøking tok jeg ut et gammelt tv-kort som stod i, og problemet var borte. Mao - det kan være et program.. eller maskinvarefeil. Hjalp det ? Har ikke noe TV-kort, og maskinen er rett over to uker gammel.. Maskinvarefeil virker usannsynlig, siden problemet forsvinner om jeg switcher til et annet program. Det vedvarer i programmet hvor det oppstod til jeg lukker dette og starter på nytt, dog. Endret 6. februar 2009 av Sokkalf^ Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Jeg digger Linux Av en eller annen grunn har bakgrunnsbelysningsstyringen begynt å virke i Fedora 10 på en Sony Vaio SZ. Imotsetning til Vista hvor alt bare går værre og værre Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Har plutselig fått et rart problem. Plutselig (virker helt tilfeldig når det skjer) begynner "tastaturinput" å oppføre seg rart. Det gjelder stort sett bare ett program om gangen, og ikke overalt. Det arter seg slik at tastetrykk blir ett trykk "forsinket". Dvs at om jeg trykker på "a", så skjer det ikke noe, så trykker jeg "b", så kommer det en a, også trykker jeg "c", så kommer det en b.Lukker jeg programmet det oppstår i, og starter det igjen, blir problemet borte for en stund, også dukker det opp igjen. Noen som har noensomhelst anelse om hva dette kan skyldes? Det er forferdelig irriterende! Utelukk HW-feil med en Live-CD da. Sjekk evt Windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå