Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det som var morsomt med filmen Antitrust var at de man trodde var skurker, var snille og omvendt...

DET trur jæ ente at jæ fikk me mæ.

Hvem var snille og hvem slemme?

EDIT: Dæven, det hørtes ille teit ut etter jæ hadde posta det gett.

Jæ fant jo ut hvem som var bad og hvem som var good ganske fort (kom inn sent i filmen).

Det jæ mener er: Hvem skulle det virke som om var snille, men som ente var det?

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Bill Hilf, Microsoft's Linux Lab Manager har gjort et intervju på slashdot

Han svarer bra for seg, ikke slik en rabiat "MS über alles" en kan få inntrykk av fra f.eks. barmy Steve Balmer

EDIT: apropo barmy people, Darl McBride slapp et åpent brev som glorifiserer SCO Openserver.

Brevet blir ettertrykkelig "de-FUD-ert" og dissekert på Groklaw

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Mhm, intervjuet med MS-fyren var interessant.

Las kommentarane til brevet på Slashdot, og på OpenServer må ein visst kompilere kjerna for å endre hostname, eller for å setje i ein ny harddisk. Rett og slett ingen av kommentarane som er positive til OpenServer.

Lenke til kommentar
Mhm, intervjuet med MS-fyren var interessant.

Las kommentarane til brevet på Slashdot, og på OpenServer må ein visst kompilere kjerna for å endre hostname, eller for å setje i ein ny harddisk. Rett og slett ingen av kommentarane som er positive til OpenServer.

arti, siden Darl selv sier:

One of the primary reasons customers choose SCO is that they don't want to be an operating system vendor. They want to be free to manage their businesses, and leave the operating system details to SCO and our army of resellers, support engineers, and product development personnel.
Lenke til kommentar

Hvis du er innstilt på å kun bruke komandolinjen(altså ikke noe som helst grafikk av noe slag) er det bare å sette i gang. For å komme enkelt i gang vil jeg anbefale Ubuntu. Mange vil nok være uenig, men det vil gi deg en myk start. Når du kommer til der hvor det stå boot, skriver du server og trykker enter. Det vil gi deg et ganske minimalt system. Ja det er mulig å få instalert et enda mere minimalistisk og mindre krevende system, men kan være litt vanskeligere. Det kan du jo teste ut etter hvert. En minimal Ubuntuinstalasjon tar vel ca 250mb av disken, men så mye plass har du vel?

Lenke til kommentar

Jeg har vel 20 GB kan jeg tenke meg (relativt ny disk).

Men jeg hadde egentlig mest lyst til å prøve ut både GUI og kommandolinje. :(

Jeg fikk tidligere svar på at en P 200 MHz MMX m/ 32 MB hadde for lite RAM, og når jeg da snublet over en P 166 MHz m/ 72 MB RAM, trodde jeg det skulle gå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...