Sokkalf™ Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Trenger ikke se lenger enn til Opera hvis man er ute etter solid QT-basert browser ;D Selv om det er et par irriterendes bugs sammen med xmonad for tiden *mumle* Har prøvd å like Opera siden 3.0, men det er alltids noe som gjør at jeg sletter den. Ustabilitet har vært en stor faktor (hver gang den kræsjer er det 50% sjanse for at alle instillingene mine forsvinner), slår jeg av cache nekter den å rendre sider osv osv. Aldri hatt noe problem med ustabilitet, og aldri mistet noen innstillinger. Mulig jeg har hatt flaks og du har hatt uflaks. Apropos Opera, er det noen som har noe tips til hvordan jeg kan få Opera til å se noenlunde ok ut i Gnome? Menyene osv ser jo helt hårreisende stygge ut. Har prøvd å justere litt med qt3-config, men ser ikke ut til å ha hatt noen effekt.. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Siste opera beta med qt4 kanskje? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Siste opera beta med qt4 kanskje? Ser ikke ut til at det finnes noen builds av Opera x86-64 som er linka med QT4. Lenke til kommentar
Brukerkonto inaktiv Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Slettet av brukeren Endret 6. mars 2009 av omaha Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Trudde Opera ikkje var basert på Qt? http://my.opera.com/kilsmo/blog/2008/01/29...not-based-on-qt red: ah nvm, eg er n00b i å lese Endret 1. februar 2009 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Brukerkonto inaktiv Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Slettet av brukeren Endret 6. mars 2009 av omaha Lenke til kommentar
olear Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Håper flere tar i bruk Qt, GTK2 blir bare treigere og treigere. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Etter å ha testet LyX litt må jeg si at jeg foretrekker Qt over GTK, og med motif-stilen så passer Qt fint inn i IceWM-skrivebordet mitt. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Håper flere tar i bruk Qt, GTK2 blir bare treigere og treigere. GTK2 er rask nok på ny hardware. Lenke til kommentar
olear Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Med den holdningen må man oppgradere maskinvare hvert år, de får heller lære seg å skrive skikkelig kode. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Jeg prøvde Ubuntu (livecd) på jobb her om dagen, men klarte ikke finne en font som var leselig i noen nettlesere. Alt ble sånn rart og blurry..er det en eller annen innstilling for "smooth fonts" ellernoe slikt? Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Når jeg snakker om nu hardware mener jeg ikke det siste som, GTK2 er helt akkseptabelt rask her med siste nvidia driver. og en cpu fra 2005. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Funky problem med arch på eee her, suspend ser ut til å fungere når jeg lukker ned skjermen. Power lyset blinker og alt det, og når jeg starter den igjen starter den som om den har vært av og ikke som i suspend. :s Lenke til kommentar
Smif Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Funky problem med arch på eee her, suspend ser ut til å fungere når jeg lukker ned skjermen. Power lyset blinker og alt det, og når jeg starter den igjen starter den som om den har vært av og ikke som i suspend. :s Fungerer "vanlig" suspend da, uten at du lukker skjermen? Jeg bruker "sudo pm-suspend" og fungerer ypperlig. http://wiki.archlinux.org/index.php/Pm-utils Og hva som skjer når du lukker lokket kan vel stilles inn, f.eks. kjøre en kommando. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Hmmm, testet. Samme resultat. Prøvde også å lage den uswsusp fra AUR, men da klager den bare over "uswsusp.install doesn't exist". Har deaktivert greien inntil videre, gjør ingenting siden den booter så raskt. Hihi. Lenke til kommentar
olear Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Tearingproblem med Intel? xvinfo | grep Adaptor Adaptor #0: "Intel® Textured Video" Adaptor #1: "Intel® Video Overlay" xvinfo | grep "port base:" port base: 96 port base: 112 mplayer -vo xv:port=112 fil Testet på xorg-server 1.4.2 og xf86-video-intel 2.4.2. Endret 2. februar 2009 av olear Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Tearingproblem med Intel? xvinfo | grep Adaptor Adaptor #0: "Intel® Textured Video" Adaptor #1: "Intel® Video Overlay" xvinfo | grep "port base:" port base: 96 port base: 112 mplayer -vo xv:port=112 fil Testet på xorg-server 1.4.2 og xf86-video-intel 2.4.2. Composit skal fjerne tearingen, alternativt kan du kjøre med vsync=yes i mplayers config, er ikke sikker på om det vil fungere for deg, det var i hvertfall endelig løsning for meg(NVIDIA). Endret 2. februar 2009 av roberth1990 Lenke til kommentar
olear Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Composite osv hjelper ikke her, Video Overlay fungerer utmerket. Har ikke vært borti tearing på nvidia. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Høres rart ut, har hovedkort med intel skjermkort på vei i posten så jeg spurte på irc ang dette i intel driverns kanal, der fikk jeg beskjed fra en av utviklerne om at jeg måtte kjøre compositt for å bli kvitt tearingen mindlertidig, kansje du kjører en versjon som ennå ikke har mulighet til å gjøre dette? Endret 2. februar 2009 av roberth1990 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå