Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg trenger en ny mobil da iPhone gikk til helvete. Noen som vet hvor lett det er å få tak i G1?
De selger developer utgaver som ikke er låst. Du må registrere deg som utvikler hos google for en rimelig penge først.

 

ref. http://www.linuxdevices.com/news/NS8082495737.html

Yeh, men Norge er ikke i lista. Men det er vel mulig å sende den til en i Sverige f.eks. og så få han til å sende den til meg?

Lenke til kommentar
Jeg trenger en ny mobil da iPhone gikk til helvete. Noen som vet hvor lett det er å få tak i G1?
De selger developer utgaver som ikke er låst. Du må registrere deg som utvikler hos google for en rimelig penge først.

 

ref. http://www.linuxdevices.com/news/NS8082495737.html

Yeh, men Norge er ikke i lista. Men det er vel mulig å sende den til en i Sverige f.eks. og så få han til å sende den til meg?

Såklart, hvis du kjenner en der.

 

Eller du kan bruke post restante.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Kjapt spørsmål, hver eneste gang jeg logger på maskinen nå endrer oppløsningen seg til det dobbelt av det skjermen takler, noe som gjør at skrivebordet havner langt uten for skjermen og jeg må kjøre "xrandr --auto" hver gang jeg logger på før ting blir bra igjen. Finnes det noen måte å løse dette på? Har ubuntu forresten.

 

Edit: Pc'en er en Acer Aspire 5610Z og lspci sier: "VGA compatible controller: Intel Corporation Mobile 945GM/GMS, 943/940GML Express Integrated Graphics Controller (rev 03).

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål:

 

Har nå planer om å gå over til 64bit på workstation (vi snakker porting av distro, ikke "laste ned 64bit versjon fra distro x"), mine tidligere erfaringer med 64bit er på server-only (+ en Ubuntu Live session bare for å sjekke at jeg faktisk har 64bit :) ). Spørsmålet er pure vs. multilib, hva bør jeg satse på? Personlig så synes jeg pure høres mest fornuftig ut, men hva vet jeg :p (vil gjerne høre fordeler/ulemper)

Lenke til kommentar
Kjapt spørsmål:

 

Har nå planer om å gå over til 64bit på workstation (vi snakker porting av distro, ikke "laste ned 64bit versjon fra distro x"), mine tidligere erfaringer med 64bit er på server-only (+ en Ubuntu Live session bare for å sjekke at jeg faktisk har 64bit :) ). Spørsmålet er pure vs. multilib, hva bør jeg satse på? Personlig så synes jeg pure høres mest fornuftig ut, men hva vet jeg :p (vil gjerne høre fordeler/ulemper)

http://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?id=55446

 

Er det noen direkte ulemper med multilib? Litt størrelse (?)

 

Men er litt "kult" å kjøre pure da :)

Lenke til kommentar
Da bør du legge inn en annen server.. skal jo ikke ta såå lang tid.

 

Har full fart på nedlastninga, men det tar fortsatt ganske lang tid. Har brukt 3 timer til nå, inklusiv en major fuck up som gjor at jeg måtte begynne på nytt. :wee: Tar kveld nå, men har fortsatt en del igjen, type sette opp Gnome og Openbox og litt småting.

Lenke til kommentar

Chroot er iallefall uaktuelt. Multilib ser greit ut, men jeg liker ikke mappestrukturen. Heller ikke at jeg må vedlikeholde et ekstra sett med biblioteker (ifølge "specs" skal 32bit være i /lib, så det er vel i teorien bare å strippe pakkene fra 32bit porten av distroen(?)). Føyer resten av programvaren seg etter lib og lib64, eller må det patching inni bildet?

 

Ulempen med pure etter hva jeg har fått med meg er mindre utvalg av ufri programvare og at noen GNU-programmer krever patching (de defaulter til lib64 etter "specs").

Lenke til kommentar
Chroot er iallefall uaktuelt. Multilib ser greit ut, men jeg liker ikke mappestrukturen. Heller ikke at jeg må vedlikeholde et ekstra sett med biblioteker (ifølge "specs" skal 32bit være i /lib, så det er vel i teorien bare å strippe pakkene fra 32bit porten av distroen(?)). Føyer resten av programvaren seg etter lib og lib64, eller må det patching inni bildet?

 

Ulempen med pure etter hva jeg har fått med meg er mindre utvalg av ufri programvare og at noen GNU-programmer krever patching (de defaulter til lib64 etter "specs").

 

Sett fra en brukers standpunkt foretrekker jeg langt på vei multilib. Kan tenke meg at det er en del mer jobb for maintainers, dog.

Lenke til kommentar
Chroot er iallefall uaktuelt. Multilib ser greit ut, men jeg liker ikke mappestrukturen. Heller ikke at jeg må vedlikeholde et ekstra sett med biblioteker (ifølge "specs" skal 32bit være i /lib, så det er vel i teorien bare å strippe pakkene fra 32bit porten av distroen(?)). Føyer resten av programvaren seg etter lib og lib64, eller må det patching inni bildet?

 

Ulempen med pure etter hva jeg har fått med meg er mindre utvalg av ufri programvare og at noen GNU-programmer krever patching (de defaulter til lib64 etter "specs").

 

Sett fra en brukers standpunkt foretrekker jeg langt på vei multilib. Kan tenke meg at det er en del mer jobb for maintainers, dog.

Jeg får prøve begge løsninger, så se hva som fungerer best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...