Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

IT karen på skolen min ville ikke åpne port 22 for meg. Uthastigheten her hjemme er for lav til å kjøre applikasjoner gjennom uansett, til at jeg skulle gidde å kjøre internett trafikken min gjennom den for å omgå brannmuren på skolen. Noen andre tanker om hvorfor han skulle nekte meg det? åpne port 20 og 21 til ftp var visst helt greit.. :ermm:

Lenke til kommentar

La inn Arch for noen dager siden etter en liten periode der jeg har brukt Ubuntu. Alt ble installert uten problemer, men nå i ettertid er ting svært ustabilt. Firefox blir nesten aldri avsluttet skikkelig, så må lukke det manuelt neste gang jeg skal starte programmet. Både Banshee og Transmission fryser helt tilfeldig. Problemet med Firefox har jeg hatt før for lenge siden, men har aldri opplevd noe lignende med Banshee eller Transmission. Ser ikke bort fra at det ikke er de nevnte programmene som er årsaken til problemet, men at det er noe mer alvorlig feil. Dette ettersom så mange programmer plutselig er ustabile samtidig. Noen tips?

Lenke til kommentar
Blir lei meg naar dere snakker om SSH. Skolen, som driver nettet her har sperra alt utenom HTTP. Ikke noe SSH for meg nei :(
Blir lei meg naar dere snakker om SSH. Skolen, som driver nettet her har sperra alt utenom HTTP. Ikke noe SSH for meg nei :(

Kan dere ikke bare endre SSH-porten da?

 

nano /etc/ssh/sshd_config

/etc/init.d/ssh restart

 

Prøv port 80 feks.

Endret av R3itan
Lenke til kommentar
Blir lei meg naar dere snakker om SSH. Skolen, som driver nettet her har sperra alt utenom HTTP. Ikke noe SSH for meg nei :(

 

Nettet her = nettet hjemme hos deg? Hvilken skole?

 

Forøvrig: Om du har muligheten, sett opp en maskin med ssh på port 80 utenfor brannmuren. Så kopler du til den fra pc'n din... I nødsfall kan man gjøre tunellering med ssh også, nyttig ved overhissige brannmurer og slikt :)

Lenke til kommentar

Her: Leilighet jeg bor paa, leies av skolen som saa leier den ut til elever. Skolen heter Fjölbrautaskóli Suðurlands (Hehe :p)

Har desverre ikke tilgang til PCer utenfor nei, det maatte bli hjemme i Norge da :p

 

Men tror bare jeg kjöper en ruter og kobler den til nettet her da, er jo bare en liten lokal server (PulseAudio, Skriver og Backup) jeg vil fjernstyre. Husker ikke helt hvordan ruterkonfigurasjonen jeg var innom sist var, kan man lett endre MAC? (De bruker MAC-autentsiering her, saa skal bare klone MAC fra nettverkskortet mitt og bruke det.)

 

Det verste for min del er naa at Bazaar ser ut til aa bruke SSH saa jeg faar ikke sjekket ut ting via Launchpad. (Og IMAP, faar jo ikke sjekket e-posten min via noe annet enn nettlesern naa)

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Noen som kan hjelpe meg med hvorfor jeg ikke får opacity til å fungere i Ubuntu? Det virket utmerket tidligere, men etter at jeg installerte ett nytt tema, får jeg den bare ikke tilbake. Jeg har satt opp Compiz med "Menu | PopupMenu | DropdownMenu" og windows values til 90%

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...