Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilket OS brukte Torvalds da han skrev kjernen?

Minix. Er iallefall minix linux bygger på og har utgangspunkt i. Men hvilket OS han fysisk satt forran vet jeg ikke, kan være en unix også.

Torvalds hadde en i396 maskin med Minix på når han skrev Linux.

En periode var maskina hans dualboot (minix/linux)

Når Linux ble såpass utviklet at det var brukanes, byttet han selvfølgelig til Linux

Lenke til kommentar
Er det normalt at flash aplikasjoner kjører dårlig på ubuntu 8.10?.

F.eks. hvis jeg skal se en film på youtube så kan bildet til tider hakke noe, ser jeg i fullskjerm så går det enda dårligere.

Flash har lenge vært et problem på GNU/Linux. Men flash 10 skal fungere mye bedre. Hvilken versjon kjører du? evt bruk flashblock i firefox for å blokke flashreklame og sånt, så velger du kun de filmene/applikasjonene du vil kjøre. Og er generelt ikke noen lur ide å kjøre flere flash instanser samtidig.

Lenke til kommentar

Jeg lasta ned den versjonen som lå på sidene til adobe. Det er vel rundt en uke siden. Så jeg regner med at det er siste versjon.

Når det gjelder tipsene angåene firefox, så må jeg bare si at jeg bruker Opera. Men jeg tror jeg bytter tilbake til FF siden det virker som det går bedre.

Jeg synst det er litt vanskelig å lese enkelte tekster her på forumet, der man velger underforum blir det litt for dårlig kontrast for min del i FF. I opera ble det noe bedre, men dette er vel strengt tatt en bagatell i grunn. Det er mye værre med dårlig ytelse i flash enn at jeg må anstrenge meg for å velge underforum.

Lenke til kommentar
Du burde ikke laste ned noe fra adobe og legge inn manuelt. Bruk pakkesystemet! (synaptic) og det med fonter fikser du ved å legge inn ubuntu-restricted-extra

Ok, hvordan får jeg egentlig fjernet flash igjen da?.

Eller for å gjøre ting enklere for meg selv i framtiden, hva er sudo kommandoen for å slette et gitt program?.

Lenke til kommentar

Å slette et program som du har lagt inn via synaptic er meget lett! Å slette et program som er manuelt installert kan være mye vanskeligere. Hvordan installerte du flash?

Kommandoen for å slette et prog. installert via pakkesystemet: (f.eks. synaptic)

sudo apt-get remove blablabla

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...