Smif Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Bruker det ikke selv, men du kan jo sjekke ut gnome-phone-manager kmobiletools phonelink Endret 23. desember 2008 av Smif Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Noen som har en ide om hvor config fila for musepekern eller? Kan ikke forandre den til hva jeg vil ha via GUI configen. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 (endret) Det går normalt an å endre musepekeren i config-fila ~/.Xdefaults, men hvis du bruker GNOME (?) kan man endre den i System -> Preferences -> Appearance -> Customize -> Pointer Endret 24. desember 2008 av TheMaister Lenke til kommentar
huf Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 God jul, alle mann. Sjølv håpar eg på minst mogleg nye Apple-produkter innad i familien... Lenke til kommentar
Smif Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 God jul! Gjelder å gi bort pc'er med GNU/Linux ferdiginstallert. Eller noen ubuntu cd'er... Lenke til kommentar
Henry9 Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 God kveld og God Jul alle sammen. - Jeg fikk en Asus Eee PC til Jul. Den har linux. Har nesten aldri vært borti linux før. Syns ikke det ser så veldig pent ut heller. Jeg har til vanlig en iMac. - Det jeg lurer på er hvor jeg kan finne kule programmer, og eventuelt nytt design. Vet at det finnes mange typer Linux. Hvordan bytter jeg over til dem fra det jeg har nå. Hva hadde du gjort hvis du hadde fått en linux pc? ( til dere som kan dette ) Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Jeg anbefaler å gjøre dette: http://wiki.eeeuser.com/howto:getkde Så blir det mer som en PC, og ikke et leketøy. Ellers er det bare å leke seg. Masse rart man kan gjøre med linux. Kjekt å se igjenom nesten alt her: http://wiki.eeeuser.com/ Lenke til kommentar
Smif Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 (endret) Er ikke så sikker på KDE, kan fort bli litt mye "bling" iforhold til OSX. Men ta en titt på Ubuntu-eee. Den er meget god til eee. (sier seg vel litt selv) Og så kan du se litt på Gnome Look eller vår egen screenshot tråd her på forumet. Jeg vil anbefale deg å titte på noen bilder og lese litt før du evt. bytter til KDE, men for all del, synes du glass/plastic ser pent ut, kjør på. (jada kde fans, jeg vet det er et litt snevert syn ) Endret 24. desember 2008 av Smif Lenke til kommentar
Henry9 Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Er ikke så sikker på KDE, kan fort bli litt mye "bling" iforhold til OSX. Men ta en titt på Ubuntu-eee. Den er meget god til eee. (sier seg vel litt selv) Og så kan du se litt på Gnome Look eller vår egen screenshot tråd her på forumet. Jeg vil anbefale deg å titte på noen bilder og lese litt før du evt. bytter til KDE, men for all del, synes du glass/plastic ser pent ut, kjør på. (jada kde fans, jeg vet det er et litt snevert syn ) Takk for kult tips. Det ubuntu Eee. Ser jo kjempe kult ut. Hvordan får jeg det på maskinen? Bare å laste rett ned? Lenke til kommentar
Smif Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Er ikke så sikker på KDE, kan fort bli litt mye "bling" iforhold til OSX. Men ta en titt på Ubuntu-eee. Den er meget god til eee. (sier seg vel litt selv) Og så kan du se litt på Gnome Look eller vår egen screenshot tråd her på forumet. Jeg vil anbefale deg å titte på noen bilder og lese litt før du evt. bytter til KDE, men for all del, synes du glass/plastic ser pent ut, kjør på. (jada kde fans, jeg vet det er et litt snevert syn ) Takk for kult tips. Det ubuntu Eee. Ser jo kjempe kult ut. Hvordan får jeg det på maskinen? Bare å laste rett ned? Jepp, last ned, brenn .iso, boot fra cd og resten er en lek Kos deg! Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Hvis du ikke har en ekstern cdrom liggende kan du lage deg en bootbar usbstikke og installere på den måten. Nå vet ikke jeg hva som finnes av verktøy til dette på osx, men hvis du alikevel brenner cden tror jeg det følger med det du trenger av verktøy så du kan lage usbstikka på en hvilken som helst annen pc. Endret 25. desember 2008 av anders iver Lenke til kommentar
Henry9 Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Ja. Har ingen Ekstern cdrom. Skal sjekke ut i morgen. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Morsom julegave fra Linus: The latest stable version of the Linux kernel is: 2.6.28 2008-12-24 23:45 UTC Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Tror dere kona var glad da eller? EDIT: her er releasemailen fra Linus http://lkml.org/lkml/2008/12/24/105 Og her er en liten sammenfatning av hva som er nytt i .28 http://kernelnewbies.org/Linux_2_6_28 Endret 25. desember 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Er det noen her som har fått VT til å fungere via wine? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Ja, har fått VT3.0 til å fungere, men ikke med PTT (gadd ikke styre med det). Skjekk appdb.winehq.org når den kommer opp igjen Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Nå laster jeg ned Mandriva one KDE, ganske spent på hvordan dette går, skal installere det på en bærbar, og jeg er litt usikker på om wifi-kortet er støttet out of the box. Aldri prøvet linux før, så jeg kommer sikkert til å spørre litt her. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Er ganske sikker på at wlan kortet ditt virker, de aller aller fleste gjør det! Men vi er her for å hjelpe, og får du trøbbel/spørsmål lager du bare din egen tråd for det. Lykke til Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Men vi er ikke her for å mate noen med teskje. Har man et problem, sjekk offisiell dokumentasjon og google før man spør. Det er veldig mye som løses raskere på den måte, og hvis ikke så er man ihvertfall bedre rustet for å spørre et presist spørsmål. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Ja det skjønner jeg så klart, har allerede møtt på problemer, klarer ikke å installere det, får sjekke FAQen. Har nå lest FAQen, men det står ingenting om problemet mitt, sånn jeg har forstått det skal det komme opp et GUI når jeg booter opp med cd'en, jeg får opp et tekstbasert system, hvor jeg må logge inn med et brukernavn og et passord. Har prøvet å skrive det meste her, men ingenting fungerer. Tror jeg bare prøver en annen distro, er jo egentlig ett fett hva jeg velger, så lenge det er simpelt. Endret 25. desember 2008 av Bertelsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå