Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå var det forhåpentligvis det siste vi hørte fra patenttrollet microsoft. Clicky

Fint at mange av de største firmaene har fått nok av softwarepatent saksøking. Jeg ville ihvertfall ikke gått imot sony, ibm, google, oracle, novell, nec, phillips, red hat etc. med patenttrolling med alt ibm sitter på av patenter. Et motsøksmål fra denne gjengen er ikke noe som gir en god framtid for firmaet akkurat.

Lenke til kommentar
sudo update-grub burde vell fikse biffen tror jeg.

Fortsatt ingen endring i menu.lst dessverre. Dette er det som finnes av linux kernels:

title Ubuntu 8.10, kernel 2.6.27-7-generic

uuid 310cb863-ed9d-43d6-957e-29c5bf1c1ec3

kernel /boot/vmlinuz-2.6.27-7-generic root=UUID=310cb863-ed9d-43d6-957e-29c5bf1c1ec3 ro quiet splash

initrd /boot/initrd.img-2.6.27-7-generic

quiet

Jeg burde ha valgt å lage ny da jeg fikk spørsmålet, men rart det ble spurt om det, for det har aldri skjedd før.

Lenke til kommentar

noen som har opplevd å ikke klare å få kjørt binær-filer ved å kjøre ./filnavn? Jeg laster ned et tilfeldig program (f.eks. superPI - http://www.di.uminho.pt/~apa/directorias/p...uper_pi.tar.gz). pakker ut, kjører "./pi 20" som vanlig.

Resultat: bash: ./pi: No such file or directory

"sh super_pi 20" (som bare et et bash-script som kaller ./pi) gir akkurat samme resultat. Noen som har erfaring med slike problemer?

bruker ubuntu 8.10 64-bit.

Endret av hockey500
Lenke til kommentar

kjørbar (777) og eid av meg.

og det er ikke bare pi det gjelder, får ikke kjørt ./configure heller.

EDIT: nevermind, problem mer eller mindre løst. Derimot om det er noen som har fått mencoder til å encode på 100% på alle kjerner, enten med xvid,lavc eller x264 vil jeg gjerne vite hvordan.

Endret av hockey500
Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål ...

Har en Acer Aspire One, standardmodell med 512MB RAM, 8GB SSD og 16GB SDHC. Linpus som følger med er greit nok, den gjør jobben. Problemet er at Fedora 8 er nå EOL, tviler sterkt på at Acer/Linpus kommer med så mange oppdateringer framover (programvaren jeg bruker er primært hentet fra rpmfusion, disse dropper støtten for F8 snart).

Så jeg vurderer å bytte til noe annet. Jeg vil ha noe som fungerer, jeg vil ikke vedlikeholde noe selv. Distro er likegyldig. Noen med forslag/erfaringer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...