Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+oiasdf79
Heisann.

 

Skulle hatt tak i noe lignende Mathtype til Ubuntu og Open Office. Noen som har forslag?

 

Jeg bruker det ikke selv så har ingen erfaring, men de diskuterer det samme her.

 

EDIT:

Men det ser ut som det er et problem i konverteringa. Har du prøvd OOo sin innebygde?

Jada, jeg har prøvd den som er innebygd i Open Office, men jeg skjønner den ikke..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

 

Skulle hatt tak i noe lignende Mathtype til Ubuntu og Open Office. Noen som har forslag?

Bruk Latex, alle profesjonelle trykk av formler bruker det. Det integreres fint i openoffice med utvidelsen OOolatex. Du finner mange gode latex editorer som du kan bruke når du skal sette opp formlene dine. Min favoritt er Kile, og trenger du en wysiwyg kan du teste Texmacs. Online dokumentasjon til Latex finner du her, og online editor finner du her. Etterhvert som du lærer vil du se at Latex kan brukes til alt som Word brukes til, og at det er bedre på stort sett alt. Da kan en runde med Lyx være interessant.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Skal se på det..:) Takk skal du ha...

 

Så kommer neste spørsmål..:p..Noen som vet om en "Weather-widget" som fungerer i Norge? Har sett litt på screenlets men det virker som om de alle baserer seg på det amerikanske "postnummer-systemet".

Lenke til kommentar
Takk sier jeg og, har installert det via terminal nå men finner det ikke >_<
Sjekk ThinkFinger-wikien, staar en del der

 

http://www.thinkwiki.org/wiki/How_to_enabl...ith_ThinkFinger

 

Fant ikke noe info om hvor filen ligger seg ved installasjon der:/ Noe jeg sikkert burde vite, men jeg er bare en linux newbie atm:)

 

EDIT: Tror jeg fant den, søkte opp thinkfinger i package manager og trykte på egenskaper, der stod det hvor den var installert.

 

EDIT2: Fant det men skjønner ikke hvordan jeg skal starte det eller lignende.

Endret av Mufcy93
Lenke til kommentar
Jada, jeg har prøvd den som er innebygd i Open Office, men jeg skjønner den ikke..

Den er veldig enkel å bruke. Tar 5 minutter å komme inn i det ;)

 

Prøv å skrive f.eks.

v^2 - v_0^2 = 2as

eller

{sqrt(x^2 + 4)} over {3x^2}

Går du på Vis - Utvalg får du opp hjelp til å skrive formler.

 

Denne er veldig grei da du kan bruke den direkte i et tekstdokument i OpenOffice med Sett inn - Objekt - Formel

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79
Jada, jeg har prøvd den som er innebygd i Open Office, men jeg skjønner den ikke..

Den er veldig enkel å bruke. Tar 5 minutter å komme inn i det ;)

 

Prøv å skrive f.eks.

v^2 - v_0^2 = 2as

eller

{sqrt(x^2 + 4)} over {3x^2}

Går du på Vis - Utvalg får du opp hjelp til å skrive formler.

 

Denne er veldig grei da du kan bruke den direkte i et tekstdokument i OpenOffice med Sett inn - Objekt - Formel

Tusen takk for forklaringen, nå ble plutselig alt mye lettere, skal prøve å bruke dette i mattetimen i morgen..:)

Lenke til kommentar
Themene du laster ned legger du bare inn i /home/brukernavn/.themes (du ser skjulte mapper ved å trykke ctrl+h). Da vil theme dukke opp som valg i apperance preferences -> customize.

 

En fin og enkel måte å installere themes er å hente frem System -> Preferences -> Appearance, og så bare dra theme-filen inn i theme-vinduet som kommer opp. Drag'n'drop, blir ikke enklere. :)

Lenke til kommentar

Gleder meg til ksplice går mainline og blir stabil. Aldri flere reboots :D

http://www.ksplice.com/

http://lwn.net/Articles/280058/

 

EDIT: Forøvrig går utviklingen med 2.6.28 visstnok veldig smooth, og vi ser nok den nye kjernen i før midten av Desember.

 

EDIT2: Og VIA har sluppet dokumentasjon for en rekke av skjermkortene sine og vil støtte openChrome prosjektet istedet for å forsøke og lage sine egne drivere. Da er nVidia den eneste store skjermkortprodusenten som ikke aktivt støtter utvikling av åpne drivere. Hvor lenge tror dere det er til de snur?

Framebuffer drivere for praktisk talt alle eldre VIA igp'er kommer også med 2.6.28 (kode som via slapp noe tidligere)

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...