Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Heisann. Skulle hatt tak i noe lignende Mathtype til Ubuntu og Open Office. Noen som har forslag? Jeg bruker det ikke selv så har ingen erfaring, men de diskuterer det samme her. EDIT: Men det ser ut som det er et problem i konverteringa. Har du prøvd OOo sin innebygde? Jada, jeg har prøvd den som er innebygd i Open Office, men jeg skjønner den ikke.. Lenke til kommentar
Del Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Heisann. Skulle hatt tak i noe lignende Mathtype til Ubuntu og Open Office. Noen som har forslag? Bruk Latex, alle profesjonelle trykk av formler bruker det. Det integreres fint i openoffice med utvidelsen OOolatex. Du finner mange gode latex editorer som du kan bruke når du skal sette opp formlene dine. Min favoritt er Kile, og trenger du en wysiwyg kan du teste Texmacs. Online dokumentasjon til Latex finner du her, og online editor finner du her. Etterhvert som du lærer vil du se at Latex kan brukes til alt som Word brukes til, og at det er bedre på stort sett alt. Da kan en runde med Lyx være interessant. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Skal se på det.. Takk skal du ha... Så kommer neste spørsmål....Noen som vet om en "Weather-widget" som fungerer i Norge? Har sett litt på screenlets men det virker som om de alle baserer seg på det amerikanske "postnummer-systemet". Lenke til kommentar
MSL Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Ehm prøvde en weather screenlet og den viste Oslo, uten at jeg hadde gjort noe spesiellt. Btw, noen som vet om noen fingeravtrykk program til ubuntu? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Og så er jeg selvfølgelig intressert i Bergen.. Lenke til kommentar
MSL Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Samme her, men fant ikke ut av det:P Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 (endret) Btw, noen som vet om noen fingeravtrykk program til ubuntu?Sjekk ut ThinkFinger FreeBird: NOXX0004 er koden for Bergen (weather.com for flere koder) Endret 23. november 2008 av Rabbid Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Hjertelig Tusen Takk.. Lenke til kommentar
MSL Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Takk sier jeg og, har installert det via terminal nå men finner det ikke >_< Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Takk sier jeg og, har installert det via terminal nå men finner det ikke >_<Sjekk ThinkFinger-wikien, staar en del der http://www.thinkwiki.org/wiki/How_to_enabl...ith_ThinkFinger Lenke til kommentar
MSL Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 (endret) Takk sier jeg og, har installert det via terminal nå men finner det ikke >_<Sjekk ThinkFinger-wikien, staar en del der http://www.thinkwiki.org/wiki/How_to_enabl...ith_ThinkFinger Fant ikke noe info om hvor filen ligger seg ved installasjon der:/ Noe jeg sikkert burde vite, men jeg er bare en linux newbie atm:) EDIT: Tror jeg fant den, søkte opp thinkfinger i package manager og trykte på egenskaper, der stod det hvor den var installert. EDIT2: Fant det men skjønner ikke hvordan jeg skal starte det eller lignende. Endret 23. november 2008 av Mufcy93 Lenke til kommentar
meastp Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 For været kan en jo bare bruke weather appleten i Gnome (Enten i "klokka", eller egen applet)? Trondheim er i hvert fall temmelig nøyaktig her. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 EDIT2: Fant det men skjønner ikke hvordan jeg skal starte det eller lignende.Fölg guiden, er ikke noe GUI-program for aa peke og klikke med Lenke til kommentar
MSL Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 EDIT2: Fant det men skjønner ikke hvordan jeg skal starte det eller lignende.Fölg guiden, er ikke noe GUI-program for aa peke og klikke med Tror jeg dropper den jeg, har ikke noe spesiellt bruk for fingeravtrykk likevel:P Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Jada, jeg har prøvd den som er innebygd i Open Office, men jeg skjønner den ikke.. Den er veldig enkel å bruke. Tar 5 minutter å komme inn i det Prøv å skrive f.eks. v^2 - v_0^2 = 2as eller {sqrt(x^2 + 4)} over {3x^2} Går du på Vis - Utvalg får du opp hjelp til å skrive formler. Denne er veldig grei da du kan bruke den direkte i et tekstdokument i OpenOffice med Sett inn - Objekt - Formel Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Noen ide om hvordan jeg får in Worldforge eller? en tar.gz2 ble plante og nedlasta men den greide ikke å gjøre det. Hvor er den eller hvordan installerer jeg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Jada, jeg har prøvd den som er innebygd i Open Office, men jeg skjønner den ikke.. Den er veldig enkel å bruke. Tar 5 minutter å komme inn i det Prøv å skrive f.eks. v^2 - v_0^2 = 2as eller {sqrt(x^2 + 4)} over {3x^2} Går du på Vis - Utvalg får du opp hjelp til å skrive formler. Denne er veldig grei da du kan bruke den direkte i et tekstdokument i OpenOffice med Sett inn - Objekt - Formel Tusen takk for forklaringen, nå ble plutselig alt mye lettere, skal prøve å bruke dette i mattetimen i morgen.. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Themene du laster ned legger du bare inn i /home/brukernavn/.themes (du ser skjulte mapper ved å trykke ctrl+h). Da vil theme dukke opp som valg i apperance preferences -> customize. En fin og enkel måte å installere themes er å hente frem System -> Preferences -> Appearance, og så bare dra theme-filen inn i theme-vinduet som kommer opp. Drag'n'drop, blir ikke enklere. Lenke til kommentar
MSL Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Takker for det:) Nå går det som en lek:) Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Gleder meg til ksplice går mainline og blir stabil. Aldri flere reboots http://www.ksplice.com/ http://lwn.net/Articles/280058/ EDIT: Forøvrig går utviklingen med 2.6.28 visstnok veldig smooth, og vi ser nok den nye kjernen i før midten av Desember. EDIT2: Og VIA har sluppet dokumentasjon for en rekke av skjermkortene sine og vil støtte openChrome prosjektet istedet for å forsøke og lage sine egne drivere. Da er nVidia den eneste store skjermkortprodusenten som ikke aktivt støtter utvikling av åpne drivere. Hvor lenge tror dere det er til de snur? Framebuffer drivere for praktisk talt alle eldre VIA igp'er kommer også med 2.6.28 (kode som via slapp noe tidligere) Endret 24. november 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå