LessThanJake Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Nå har jeg fått meg statisk ip fra nextgentel, og trodde at alt skulle være bra. Men når jeg pinger min ip får jeg bare "is alive", Jeg kan bruke ssh og skriver jeg ip-en inn i firefox ser jeg web-siden min som ligger på serveren, så jeg har forwardet rett. Når jeg så forandrer på DNSinfoen jeg har hos UniWeb om hvor domenet nedrebo.org skal peke virker ikke det med nedrebo.org i firefox. Og ping nedrebo.org gir også "is alive" så DNS virker jo, eller. Noen som vet hva som kan være galt? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Er ikkje alltid ting fungerar skikkeleg om du bruker din eksterne IP lokalt veit du, du bør nesten site utanfor ditt nettverk for å teste ting. Anyway: www.nedrebo.org has address 80.203.120.59 Får ikkje kontakt med noko på port 80 på den. Såg at nedrebo.org peika til noko anna enn www.nedrebo.org btw. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Ja det er den gamle IPen, kan det ta lang tid før ting oppdateres? Tester utenfra mitt eget nett. Edit Hvordan finner du IPen foresten, provde med whois? Endret 29. juli 2005 av LessThanJake Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Ja det er den gamle IPen, kan det ta lang tid før ting oppdateres? Tester utenfra mitt eget nett. Edit Hvordan finner du IPen foresten, provde med whois? man host Host kan finne det meste: host www.nedrebo.org host -t mx nedrebo.org host -t ns nedrebo.org Osv. Ja, kjem an på TTL'en (Time To Live) til nedrebo.org før alle DNS-servarar vert oppdaterte. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Om du tek: host -t ns nedrebo.org Ser du at DNS-servarane til nedrebo.org er ns1.uniweb.no og ns3.uniweb.no. Så tok eg: host www.nedrebo.org ns1.uniweb.no Som spør ns1.uniweb.no (som skal vere oppdatert) om IPen til www.nedrebo.org, og den gir: 80.203.232.181 På den IPen kjem eg inn på web-serveren din. Berre å vente på DNS. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Jeg satte TTL på 10800 på den forrige, det var default. Er det tid i sek. eller hva er det egentlig. Kan jeg gjøre noe med det? Jeg er litt ute på viddene her, kan ingenting om dette. Og det står ikke mye info på UniWeb sine sider heller! Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Berre å vente på DNS. Takker Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Jeg satte TTL på 10800 på den forrige, det var default. Er det tid i sek. eller hva er det egentlig. Kan jeg gjøre noe med det? Jeg er litt ute på viddene her, kan ingenting om dette. Og det står ikke mye info på UniWeb sine sider heller! Då har du satt ein TTL på 3 timar, dvs at det kan gå 3 timar før alle DNS-servarar i verden vil gi rett svar. Eg ville satt TTL til 3600. Lenke til kommentar
bluet Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Her kommer bula mi. Det er mulig DNS-serverne er litt treige; så inntil da: http://80.212.26.204/filer/bilder/bule/ Endret 30. juli 2005 av MS-DOS modus Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Omg, offline *Vil sjå* Endret 30. juli 2005 av objorkum Lenke til kommentar
bluet Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Omg, offline *Vil sjå* omg, jeg glemte at Apache kjørte på arbeidsstasjonen nå, og skrudde den av før jeg la meg. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Omg, offline *Vil sjå* omg, jeg glemte at Apache kjørte på arbeidsstasjonen nå, og skrudde den av før jeg la meg. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Omg, offline *Vil sjå* omg, jeg glemte at Apache kjørte på arbeidsstasjonen nå, og skrudde den av før jeg la meg. Nice bule Reint og fint "I Want You" er ein herleg plakat. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 http://www.mit.edu/~mherdeg/pushpoll/ Skremmende, gitt Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Hehe, 'Push Polls' er finurlige greier ja. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Kanskje litt mindre knoting med video på nett framover? http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...8EC6A7964E55C75 Riktignok er flash også et lukket format, men den gis i hvert ut til noe annet enn Windows. Endret 1. august 2005 av RattleBattle Lenke til kommentar
olear Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Kanskje litt mindre knoting med video på nett framover? Ikke noe jeg kommer til å bruke. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Kanskje litt mindre knoting med video på nett framover? Ikke noe jeg kommer til å bruke. Fordi? Prinsipper om fri programvare? Endret 1. august 2005 av RattleBattle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå