Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

KDE kan jeg ikke alle verden om, så lite jeg kan hjelpe deg med der. Men du kan jo prøve å skru av effektene.

 

XFCE er ikke avansert... det er meget enkelt å sette opp, og har mye bedre respons enn KDE/gnome. Openbox er ikke noe jeg egentlig anbefaler nei, det er vesentlig mer avansert, men kan blir meget stilrent og raskt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En ting holder meg fortsatt unna kde4, for.eks kmix og klipper tray-ikonene ser fortsatt helt for jævlig ut på det nye panelet. Har noen totalt glemt/oversett dette eller er det bare meg som ser at de ikke passer inn i det hele tatt? Det ødelegger helhetsinntrykket for meg ihvertfall. Men ellers veldig fin kde4 desktop :)
Ja, panelikonene ser forferdelige ut, installerte nettop kubuntu-desktop paa Ubuntu og var overrasket over hvor ukonsistent alt var.

 

Qt-temaet var pent da ^^, prövde det via GTK med gtk-qt-engine, saa stilig ut ^^

Lenke til kommentar
KDE har 3d-effekter innebygget i Kwin, blant annet wobbly windows.

Åpne K-menyen, velg undermenyen Computer, System Settings, Desktop, velg tab'en All Effects. Bla deg nedover og velg de effektene du vil ta i bruk.

 

Takker og bukker:)

Går dessverre fortsatt tregt:/

Endret av Mufcy93
Lenke til kommentar

Themene du laster ned legger du bare inn i /home/brukernavn/.themes (du ser skjulte mapper ved å trykke ctrl+h). Da vil theme dukke opp som valg i apperance preferences -> customize.

 

Jeg kan også anbefale det å innstalere "xubuntu-desktop" fra pakkebrønnen. Alle gnome theme funker i XFCE ;) Da får du både et pent OS og et raskt et.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Gikk tilbake til GNOME, KDE var ALT for tregt for meg. Grunnen til at jeg for det første prøvde KDE var jo themesene, noe jeg har litt problemer med å få til å virke i GNOME.

Eit problem KDE har er at dei nyttar ting i X.org som ikkje har vore ordentleg testa før, så ganske fæle bugs i X.org som ingen har oppdaga fordi ingen har hatt program for å teste funksjonen kjem fram i ljoset.

 

Forhåpentlegvis snart så kan ein få ei fin oppleving ved å nytte KDE. Sjølv prøvar eg å nytte KDE4.1, men nokre fæle bugs frå nvidia irriterer meg enormt. Dette er med nyaste driver frå nvidia.co.uk!

 

3050434974_c3fa443b1b_o.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...