dabear Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Installerte ubuntu 8.10 på nypcen min nettopp. Compiz funker strålende, men jeg har problemer med nettverket. Jeg har satt i mitt gamle ralink 2500-baerte wifikort. Jeg får rævva hasitgheter, fra 30 kbits til 90 kbits. Er dette et kjent problem? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Installerte ubuntu 8.10 på nypcen min nettopp. Compiz funker strålende, men jeg har problemer med nettverket. Jeg har satt i mitt gamle ralink 2500-baerte wifikort. Jeg får rævva hasitgheter, fra 30 kbits til 90 kbits. Er dette et kjent problem? JA! CNet cwp-854? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Det stemmer, fra komplett. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=301248 Kjøpte det forøvrig i 2005 Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 @dabear: Skulle liksom laste ned å mekke inn de nye driverne fra serialmonkey (eller legacydrivere) men jeg gjorde det lettvint: NDISwrapper. Bug #134660 - Denne er lang og omhandler problemet. (tar for seg alle ralink-chipset). Det ser ut som ikke alle med RT2500-chipsett har de samme feilene, men det går heller mer på de ulike produsentene av kort/dongler. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Jeg lurer på om jeg bare skal kjøpe meg et nytt kort. Har problemer med samme kort i vista 64bit i tillegg.. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Tror dere dette[vg] er bevisst av MS? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 (endret) Tror dere dette[vg] er bevisst av MS? Easyfix Found a fix on the ubuntu forums and it works! 1. Download User Agent Switcher 2. In Firefox, go to Tools->User Agent Switcher->Options->Options... 3. Click User Agents on the Left, then click the Add button. 4. Description: "Mozilla Firefox 1.5.0.4 (Windows XP)" 5. User Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.8.0.4) Gecko/20060508 Firefox/1.5.0.4 6. Click OK, and OK again. 7. User Agents are listed under Tool->User Agent Switcher then i selected Mozilla Firefox 1.5.0.4 (Windows XP) and logged into hotmail.. now i can write in the message body Kilde Edit: Så til spørsmålet, Ja, muligens. Når det er bare IE som i utgangspunktet som fungerer så kan man begynne å lure. Endret 12. november 2008 av Marsan Lenke til kommentar
aspic Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Før var det jo også slik at f.eks. folk med Opera ikkje kunne bruke Hotmail. Rart om dei går tilbake til gamle spor først NO liksom. Lenke til kommentar
olear Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Folk bruker hotmail enda? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Uansett suger jo hotmail. De støtter jo ikke POP gratis heller. Og hvis de hadde gjort det, hadde det jo vært like greitt å bruke den innebygde epostklienten i Opera til å sjekke mail da. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Uansett så suger jo POP. Et lite spørsmål: Jeg vil få openoffice til skrive ut annenhver side (partall eller oddetall) er det mulig? Jeg kan egentlig godt bruke cups-pdf først og så printe ut fra en eller annen pdf-leser (hvis noen vet om noen med mulighet for dette), men jeg MÅ kunne skrive ut annenhver side. Printe ut noen hundre sider uten mulighet til dobbeltsidig er bare dumt, så jeg må kunne printe ut oddetallssidene - legge arkene inn igjen og printe ut resten. Jeg vet jeg har gjort det ført, men nå finner jeg det ikke noe sted. (OOo 3.0.0-3 fra Arch-repo) Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Du trenger browser-pluginen[1] for å få kjørt applets i Firefox etc. [open]jdk trenger du ikke med mindre du skal programmere i java.[1] http://packages.ubuntu.com/intrepid/sun-java6-plugin (Du sier ikke noe om distro, så jeg gjetter på Ubuntu. Hvis du bruker en annen distro finner du sikkert en tilsvarende pakke.) Takk for all hjelp. etter litt om og men funker nå java riktig Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Folk bruker hotmail enda? Selvfølgelig, skal du være noe så er Hotmail et must. Bare se på ordspillet; Hotmail - mailen din er hot - akkurat som nylaget brød! Hva bruker du da, Gmail kanskje? ha ha , mail som er g!?! -hva er det for noe da. Nei nei gutten min, Hotmail er tingen. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Har ikke MS gaatt over til @live naa eller? Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Folk bruker hotmail enda? Selvfølgelig, skal du være noe så er Hotmail et must. Bare se på ordspillet; Hotmail - mailen din er hot - akkurat som nylaget brød! Hva bruker du da, Gmail kanskje? ha ha , mail som er g!?! -hva er det for noe da. Nei nei gutten min, Hotmail er tingen. Folk har brent seg på fingrene for mange ganger av å håndtere hotmail. Jeg vil ikke brenne meg på fingra kun for å lese mail. Derimot, Gmail; som i mail på G. Å være på G er en god ting, noe alle vet som ikke er av shpaa-generasjonen. Men en kan ikke forvente at dere små barn ikke skjønner verdien bak å være på G. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Eneste grunnen til at jeg fremdeles har en hotmail-konto jeg er innom av og til, er fordi det er den kontoen jeg har knyttet til MSN-kontoen min. Har ellers egen mail på eget domene, men er likevel utrolig irriterende å bli sperret ute/gitt en ikke-operativ versjon de få gangene jeg stikker innom... Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Husker jeg ble glad når jeg fant hvordan en registrerte en annen epost-adresse mot MSN kontoen, slapp hotmail tøvet Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 (endret) Bruke gmail som MSN ID og XMPP/Jabber-bruker ^^ Endret 12. november 2008 av Rabbid Lenke til kommentar
aspic Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Min hotmailkonto som eg har hatt sidan eg var 11 år eller noko er dedikert til spam. Jepp, får rundt 20-30 mails kvar dag av diverse sider eg signa meg opp på i mine yngre dagar. Jamleg er eg inne og sjekker ut aktiviteten på mailen min. Ingenting er som tanken på at eg sløser med MS' diskplass. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Det er lenge siden jeg kvittet meg med min Hotmail adr:-) Leste litt om USB 3.0 - noen som vet om hvordan støtten blir i Linux blir for den? Leser at Win7 ikke vil støtte alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå