Rabbid Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Sidenote:http://www.dailygyan.com/2008/11/10-things...mmediately.html Selv trenger jeg ikke alle de tilleggsgreiene, saa jeg bruker dette: sudo wget http://www.medibuntu.org/sources.list.d/intrepid.list --output-document=/etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list sudo apt-get update && sudo apt-get install medibuntu-keyring sudo sed -i -e "s/# deb/deb/g" /etc/apt/sources.list && sudo apt-get update if $(uname -a | grep 'x86_64'); then sudo apt-get install w64codecs libdvdcss2 ubuntu-restricted-extras else sudo apt-get install w32codecs libdvdcss2 ubuntu-restricted-extras fi Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Kjempefantastisk, SSD-disken i Eee min er død. Blir returnert i morgen. R.I.P. Glad jeg hadde /home/ på minnekort. Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Noen som kan anbefale meg et videoredigeringsprogram for Ubuntu ? Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 (endret) Du finner mange ved aa Google, men Cinelerra er et alternativ (Kino, Lives, PiViTi tror jeg ogsaa er slike programmer). Endret 9. november 2008 av Rabbid Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Takker Rabbid. Det ble med Cinelerra Akkurat det jeg var ute etter . Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 (endret) Vim har ikke Tetris engang. Ubrukelig . Eg trur heller at det er brukaren som er ubrukelig Endret 10. november 2008 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
aspic Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Eg har eit lite problem, eg installerte just Ubuntu 8.10 på den stasjonære, men om eg skriv inn bl.a. glx_gears i terminal virkar det som om noko kræsjar. I alle fall er einaste løysinga å køyre ctrl-alt-backspace. Eg installerte driveren til ATi frå "restricted manager", og skjermkortet er eit ATi HD 4850. Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Off jeg står å stamper i den sure java sumpen Nettbanken krever java . jeg har installert sun-java6-jre. samt at open jdk også er installert. jeg finner ikke java under about:plugins i Firefox Jeg har avinstallert , reinstallert . prøvd alle mulige måter . jeg finner java i start menu på Ubuntu men de fungerer ikke i praksis Lenke til kommentar
humbuq Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Du trenger browser-pluginen[1] for å få kjørt applets i Firefox etc. [open]jdk trenger du ikke med mindre du skal programmere i java. [1] http://packages.ubuntu.com/intrepid/sun-java6-plugin (Du sier ikke noe om distro, så jeg gjetter på Ubuntu. Hvis du bruker en annen distro finner du sikkert en tilsvarende pakke.) Endret 11. november 2008 av humbuq Lenke til kommentar
Random Hero Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Hei, Instalerte ubuntu i går, og er veldig fornøyd hittil, men har et lite problem, lasta ned et program som var en .package fil, hvilket program må jeg ha for å få åpna denne? Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Hvilket program var det? Tipper du kan finne den i .deb-fil. Lenke til kommentar
Random Hero Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Det var amsn, fant bare .package fil på hjemmesiden... Lenke til kommentar
amaab Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Du trenger ikke laste det ned fra hjemmesiden, du kan instalere det med sudo apt-get install amsn Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) amsn installerer du i pakkebehandleren din. edit: litt seint ute.. Endret 11. november 2008 av anders iver Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Men for informasjonens skyld; .package-filer installeres med a kjöre dem av. (Maa kanskje gjöres kjörbare först, men det er enkelt) Lenke til kommentar
aspic Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Gdebi package manager då? Er det noko? Nvm. er vel nett det same som synaptics. Endret 11. november 2008 av aspic Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Det er en frontend til dpkg på samme måte som synaptics, men er kun beregnet for innstalasjon av .deb filer du har liggende på datamaskinen. Kan ikke søke eller laste ned fra repo med andre ord. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Greit, så mykje dårlegare enn synaptics då med andre ord Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Greit, så mykje dårlegare enn synaptics då med andre ord Er ikke dårligere, bare oppfyller et annerledes formål. Om du måtte starte opp Synaptic hver gang du skulle legge inn en enkelt .deb-fil, ville du blitt gal av å måtte vente. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Nokon som veit om der er mogleg å få til 3D acceleration vha viritualserings programmer som vmware, virtualbox, qemu o.l.? Eg såg Qemu hadde ein patch for dette men dette virka som eit veldig WIP i tilegg var det i frå 2007. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå