Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Vista" er nesten like idiotisk som navnet på kjernen vår "Linux", så jeg tror ikke det blir et problem å mobbe windows(brukere?).

Å? Hvis Windows-brukerne mener som deg at «Linux» er like teit som «Vista», så har vel ikke vi GNU/Linux-brukere noe vi skulle ha sagt.

 

Jeg synes Microsoft kunne ha gått for nok en forkortelse, jeg. Windows [A-Z]{2}, altså. Eller så kunne de bare ha fulgt det ustyrtelig teite årstallsprinsippet en gang til, og faktisk døpt operativsystemet «Windows 2006».

Endret av ....
Lenke til kommentar
Å? Hvis Windows-brukerne mener som deg at «Linux» er like teit som «Vista», så har vel ikke vi GNU/Linux-brukere noe vi skulle ha sagt.

 

Jeg synes Microsoft kunne ha gått for nok en forkortelse, jeg. Windows [A-Z]{2}, altså. Eller så kunne de bare ha fulgt det ustyrtelig teite årstallsprinsippet en gang til, og faktisk døpt operativsystemet «Windows 2006».

Jeg tar ikke windowsbrukere seriøst når de mener at operativsystemet mitt heter "Linux", jeg bare ler litt inni meg.

Lenke til kommentar

I dag innstallerte jeg Ubuntu på en gammel Pc. Helt utrolig, den funket såvidt med Windows Xp, men det funket strålende med Ubuntu. Jeg er helt solgt til Linux nå :)

 

Laster ned Mandrake-Linux nå, som skal brukes på hoved-pc. Jeg har da noen spørsmål: Går det greit å kjøre Windows og Linux uten programmer som Partition Magic? Og er i586 riktig for meg? Har Amd Athlon 3500+.

 

En annen ting; jeg får ikke den gamle Pc'en på internett, noen som har forslag?

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar

i586 høres riktig nok ut det, ja.

 

må vel ha en litt bedre feilbeskrivelse enn "kommer ikke på nett" for å si hva som er feil med maskinen din kanskje ;)

 

 

 

Jaja... Lastet ned nyeste versjon av PClinuxOS her om dagen, og bruker den på jobben som diagnoseverktøy (selv om den egentlig er en helt ypperlig desktop-distro som jeg også bruker hjemme)

 

Likte i grunnen det nye "My computer" systemet i forhold til eldre versjoner av distroen. (likner veldig på opplegget i et visst kommersielt OS). www.pclinuxos.com

Lenke til kommentar
Jeg kobler igjennom en swithc.

Når jeg skriver ifconfig -a, vet du sikkert hva som kommer opp, men det står 0 på alt. Errors:0 packets:0 overruns:0 frame:0 osv...

Det blir listet opp ethernet-kort? eth0 osv?

 

Dersom du kun har ett nettverkskort, kortet blir funnet, og du har en router med DHCP-server: Plugg i nettverkskabelen, og kjør sudo dhclient eth0

 

Sjekk om du er på nett nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...