ShaNickolas Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) jaja. var ikke så mye hjelp å få. men det kan jo være pga av at nesten ingen her bruker NimbleX? Jeg har funnet ut endel selv . Installfilene .lzm i NimbleX må plasseres i modules mappa under /nimblex/modules/. det løste problemet . så nå forsvinner ikke installerte programmer etter boot/reboot lenger Etter at jeg la inn siste ATI 8.3 . får jeg ikke refreshrate høyere en 60Hz. men dette skal være mulig å fikse via aticonfig. jeg vet ikke helt hvordan enda Edit: Setter jeg til lavere oppløsning som fks 1024x768 blir refreshrate på 85Hz. men så snart jeg prøver høyere blir det 60Hz. Kjørte 1152x864 a 75Hz i Windows Xp. Endret 5. november 2008 av =Iko= Lenke til kommentar
Del Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 jaja. var ikke så mye hjelp å få. men det kan jo være pga av at nesten ingen her bruker NimbleX?Kombinert med at problemene er NimbleX spesifikke. Det blir litt tungt å skulle lese seg opp på særegenheter hos den distroen for å kunne hjelpe deg.Etter at jeg la inn siste ATI 8.3 . får jeg ikke refreshrate høyere en 60Hz. men dette skal være mulig å fikse via aticonfig. jeg vet ikke helt hvordan enda Edit: Setter jeg til lavere oppløsning som fks 1024x768 blir refreshrate på 85Hz. men så snart jeg prøver høyere blir det 60Hz. Kjørte 1152x864 a 75Hz i Windows Xp. Dropp 8.3. ATI driveren har hatt en fantastisk utvikling i år, og 8.9 er den første brukbare driveren. Alle tidligere drivere har store mangler. Du finner god veiledning til installasjon av driveren her:http://wiki.cchtml.com/index.php/Main_Page Lenke til kommentar
haalo Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Heh, Windows-maskinen jeg sitter på BSoD-er når jeg prøver å åpne Emacs. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Heh, Windows-maskinen jeg sitter på BSoD-er når jeg prøver å åpne Emacs. Emacs veit du, dårlige greier.. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Ikke rart Windows krasjer når du forsøker å starte et operativsystem "over" windows. Vim FTW Lenke til kommentar
haalo Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Vim har ikke Tetris engang. Ubrukelig . Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Nei, men så prøver ikke Vim å være et os heller. Uansett foretrekker jeg å bruke editorer som ikke brekker fungra mine med Esc-Meta-Alt-Ctrl-Shift kommandoer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 TU.no - Setter prislapp på Linux Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Det var ikke akkurat en liten prislapp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Kva er talane samanlikna med, tja, Windows og Mac OS X? Må nesten ha noko å samanlikne med, ellers kan det verte som å vere stolt over kor stor ein 30 cm linjal er og skryter han opp til skyene, også kjem alle andre med ein meterstav og ler av deg. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Jeg vet ikke helt om jeg skal synes det er mye eller lite. Til sammenligning har Microsoft en omsetning på 5 ganger det beløpet, hvert eneste år. Siden 1991 (?) da Linus satte i gang Linux-prosjektet så har trolig Microsoft omsatt for minst 50 ganger så mye som hele Fedora (komplett med programvare) er anslått å ha "kostet". Tallet 60 000 år innsats betyr at det må jobbe rimelig mange med utvikling samtidig. Kanskje 10 000 personer. Microsoft har ca 79 000 ansatte. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Dropp 8.3. ATI driveren har hatt en fantastisk utvikling i år, og 8.9 er den første brukbare driveren. Alle tidligere drivere har store mangler. Du finner god veiledning til installasjon av driveren her:http://wiki.cchtml.com/index.php/Main_Page Selv med 8.10 er det grusom tearing i fullskjermsvideo her. Er det noen her som vet om en fix, evt. en ETA på en fix? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Bør drivere for DVD-rom "reinstalleres" hvis jeg setter i en ny DVD-rom? Kjøpte meg en ny, gamle tok kvelden, men den spinner opp DVD-ene i full hastighet når jeg skal se på DVD. Dette kan jo ikke være rett. Er det mulig å presse ned hastigheten? Lenke til kommentar
Del Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Dropp 8.3. ATI driveren har hatt en fantastisk utvikling i år, og 8.9 er den første brukbare driveren. Alle tidligere drivere har store mangler. Du finner god veiledning til installasjon av driveren her:http://wiki.cchtml.com/index.php/Main_Page Selv med 8.10 er det grusom tearing i fullskjermsvideo her. Er det noen her som vet om en fix, evt. en ETA på en fix? Jeg er lite plaget av tearing, og kjører nå 8.10 driveren på et 4670 kort. I grunnen lite plaget med tearing på mitt eldre 780G kort også. Får du til å ta et skjermskudd av problemet? Generelt er forumet til Phoronix det beste stedet for å møte likesinnede når en har problemer med Catalyst på linux, så en tur over dit kan være vel anvendt tid. Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 (endret) Jeg får ikke til å loade riktige ATi drivere. når jeg skriver fglrxinfo i console ser jeg at mesa driverne fortsatt brukes. selv om ATi Control Center og høyere oppløsninger ble tilgjengelig etter install . ikke rart jeg fortsatt har tearing i film ( Jeg har gitt opp nimbleX, back on ubuntu now ) Endret 8. november 2008 av =Iko= Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Dropp 8.3. ATI driveren har hatt en fantastisk utvikling i år, og 8.9 er den første brukbare driveren. Alle tidligere drivere har store mangler. Du finner god veiledning til installasjon av driveren her:http://wiki.cchtml.com/index.php/Main_Page Selv med 8.10 er det grusom tearing i fullskjermsvideo her. Er det noen her som vet om en fix, evt. en ETA på en fix? Jeg er lite plaget av tearing, og kjører nå 8.10 driveren på et 4670 kort. I grunnen lite plaget med tearing på mitt eldre 780G kort også. Får du til å ta et skjermskudd av problemet? Generelt er forumet til Phoronix det beste stedet for å møte likesinnede når en har problemer med Catalyst på linux, så en tur over dit kan være vel anvendt tid. Kjører 8.10 på et HD4850, og har konstant en eller to "striper" der bildet teares. Vsync er påslått i Catalyst-kontrollpanelet. Problemet er at det ikke er mulig å ta screenshot av det, for gnomes screenshot-program klarer ikke å ta bilde fort nok, skjermskuddet blir overdrevent full i tearing, da det tar bilde av en sammensetning av fire-fem frames.. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Hvorfor fungerer ikke "sudo aptitude dist-upgrade"? Står bare at det er 0 pakker å oppgradere. Lenke til kommentar
Del Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 (endret) Kjører 8.10 på et HD4850, og har konstant en eller to "striper" der bildet teares. Vsync er påslått i Catalyst-kontrollpanelet. Problemet er at det ikke er mulig å ta screenshot av det, for gnomes screenshot-program klarer ikke å ta bilde fort nok, skjermskuddet blir overdrevent full i tearing, da det tar bilde av en sammensetning av fire-fem frames..Jeg opplever ingenting i nærheten av det du beskriver. Har du testet uten skrivebordseffekter? Hvordan installerer du driveren? Hva får du hvis du kjører glxgears? xecuter, fordi du ikke har noe å oppgradere. Hva vil du skal skje? Endret 6. november 2008 av Del Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 (endret) Kjører 8.10 på et HD4850, og har konstant en eller to "striper" der bildet teares. Vsync er påslått i Catalyst-kontrollpanelet. Problemet er at det ikke er mulig å ta screenshot av det, for gnomes screenshot-program klarer ikke å ta bilde fort nok, skjermskuddet blir overdrevent full i tearing, da det tar bilde av en sammensetning av fire-fem frames..Jeg opplever ingenting i nærheten av det du beskriver. Har du testet uten skrivebordseffekter? Hvordan installerer du driveren? Hva får du hvis du kjører glxgears? Uten desktop effects, ja. Når det aktiveres får jeg grusom flimring i bildet (dog ikke testet i catalyst 8.10 enda), så det klarer jeg meg uten. Driveren er installert på anbefalt måte: driverpakke fra ati's nettsider, med buildpkg-parameter for å bygge .deb-pakker. Kjører x86_64. Glxgears gir: 300 frames in 5.0 seconds = 59.953 FPS 300 frames in 5.0 seconds = 59.948 FPS Noe som er helt forventet, da vsync er påslått. Men litt forbauset av at den ikke er helt presis (skal jo være 60fps). Kan teste uten vsync, og se om tearing blir bedre. EDIT: Testet litt: - Fremdeles grusom flimring i video når skrivebordseffekter er påslått. - Fremdeles grusom tearing både med og uten vsync påslått. Endret 6. november 2008 av jorgis Lenke til kommentar
Del Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Hva får du i glxgears med vsync og skrivebordseffekter avslått? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå