aspic Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 http://www.whylinuxisbetter.net/ Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Når tror dere Linux Mint 6 eventuelt vil komme? Vurderer om jeg skal teste ut Ubuntu 8.10 når jeg får den nye harddisken. Funker det isåfall fint å ha både Mint og ubuntu installert? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Ja, men unntak av at det tar dobbelt så mye plass så fungerer det jo bra. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Ville selv testa det paa en virtuell PC, mye enklere og du slipper aa partisjonere disken. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Er det noen som vet om følgende funksjonalitet eksisterer (enten som del av en vindus/sesjonsbehandler eller separat): Mulighet til å åpne, lagre og ellers manipulere en gruppe vinduer. Feks: Jeg markerer 3 ulike vinduer og har mulighet til å lagre de til en slags minisesjonsfil. Senere kan jeg da åpne alle disse 3 vinduene ved å åpne denne kun denne ene filen. Posisjoner og andre egenskaper ved vinduene blir selvfølgelig husket. Det bør også være mulighet til å flytte og endre på egenskapene til alle vinduene i en slik gruppe på en enkel måte. Noen som vet om noe slik, evt noe lignende? Og er det noen andre som kunne sett nytte av noe slikt? Endret 30. oktober 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
aspic Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Compiz har ein funksjon kalla: Lenke til kommentar
aspic Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Compiz har ein funksjon kalla: "Grup and tab windows". Dette gir jaffal mogelegheit til å gruppere, maksimere/ignorere vindauger. Om det dekkjer ditt behov for lagring osv veit eg ikkje.. Lenke til kommentar
War Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Dette er vel helt feil tråd kanskje. I Gimp hvordan lagrer jeg et bilde med alle lagene? Så man senere kan åpne bilde og se alle lagene.(Layers) Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 GIMP's standardformat burde vel kunne lagre dem? XFC eller noe tror jeg det heter. Staar under noe med "GIMP" i filtype-lista. Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Du bare lagrer de i .xcf formatet. Så neste gang du trenger å endre bildet er det bare å dobbeltklikke på filen for å åpne i Gimpen. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Er det noen som vet om følgende funksjonalitet eksisterer (enten som del av en vindus/sesjonsbehandler eller separat): Mulighet til å åpne, lagre og ellers manipulere en gruppe vinduer. Feks: Jeg markerer 3 ulike vinduer og har mulighet til å lagre de til en slags minisesjonsfil. Senere kan jeg da åpne alle disse 3 vinduene ved å åpne denne kun denne ene filen. Posisjoner og andre egenskaper ved vinduene blir selvfølgelig husket. Det bør også være mulighet til å flytte og endre på egenskapene til alle vinduene i en slik gruppe på en enkel måte. Noen som vet om noe slik, evt noe lignende? Og er det noen andre som kunne sett nytte av noe slikt? Ser helt klart nytten av det. Det er vel noenlunde i den retningen Gnome 3.0 er på vei, altså å fokusere mer på arbeidsflyt enn enkeltprogrammer, etter samlingen i Boston, og det ser spennende ut. Sjekk denne : http://live.gnome.org/Boston2008/GUIHackfe...nagementAndMore Og sleng inn Planet Gnome i feed readeren din (hva er det norske ordet for 'feed reader'?) - det kommer nok til å skje flere ting mot 3.0. Endret 31. oktober 2008 av meastp Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 http://pythonide.blogspot.com/2008/10/how-...e-software.html Dette var bare helt utrolig kult ^^ Lenke til kommentar
olear Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Så ikke helt hva som var så spesiellt med den artikkelen, han joinet en konkurranse og vant Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Leste du ikke hva han brukte for aa designe mynten da?... :/ TechnologyThe whole design was done for 100% with free software. The biggest part consists of custom software in Python, of course within the SPE editor. For the visual power I used PIL and pyCairo. From time to time also Gimp, Inkscape and Phatch helped quite a bit. All the developing and processing was done on GNU/Linux machines which were running Ubuntu/Debian. In the end I had to collaborate closely on location together with the technicians of the Royal Dutch Mint (coin factory). So all the last bits were done on my Asus Eee PC. (I am still wondering why Asus doesn't offer Ubuntu on its netbooks.) The Eee laptop took a bit longer (30 seconds instead of 3 seconds to generate a whole coin), but did the job just fine. For looking up the number of hits on the internet, I rediscovered Yahoo, which provides a much better api for automatic querying than its competitors. Of course the jury judged only the design and not the software used as others used Maya, Illustrator, ... Endret 31. oktober 2008 av Rabbid Lenke til kommentar
olear Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Det er da ikke noe stort, har selv jobbet som designer i mange år, jeg bruker bare fri programvare (gi meg medalje nå ) Man må ikke bruke Adobe for å lage grafikk Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Det er da ikke noe stort, har selv jobbet som designer i mange år, jeg bruker bare fri programvare (gi meg medalje nå ) Man må ikke bruke Adobe for å lage grafikk Pfft, du faar ikke medalje för du har laget en norsk mynt som settes inn i sirkulasjon Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 God presentasjon (prinsipper, historie, bruk) om git: http://excess.org/article/2008/07/ogre-git-tutorial/ Blir faktisk nevnt der at hele versjonstreet til Linux er omtrent 300MB, og at KDE sitt er 300GB (!!). Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Det er da ikke noe stort, har selv jobbet som designer i mange år, jeg bruker bare fri programvare (gi meg medalje nå ) Man må ikke bruke Adobe for å lage grafikk Pfft, du faar ikke medalje för du har laget en norsk mynt som settes inn i sirkulasjon Bare å fyre opp blender da... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 God presentasjon (prinsipper, historie, bruk) om git:http://excess.org/article/2008/07/ogre-git-tutorial/ Blir faktisk nevnt der at hele versjonstreet til Linux er omtrent 300MB, og at KDE sitt er 300GB (!!). Ikke overraskende at KDE er større, iom. at KDE er et helt desktop-miljø, mens Linux bare er en OS-kjerne. Når en lager et DE er det jo en del grafikk/lyd/media inkludert i tillegg, mens en ren kjerne i praksis nesten bare er kode+dokumentasjon. Er de 300GB kun i HEAD, eller summen av alle revs? KDE inkluderer jo en del ulike userspace-apps som hver for seg er veldig omfattende målt i antall linjer (Konqueror, Kontact, AmaroK, KMail, KOffice m.m). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå