TheMaister Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Hehe, Lydkortet mitt er så merkelig at det trengs tydeligvis pulseaudio for å få det til å funke skikkelig. Echo mia midi Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Hehe, Lydkortet mitt er så merkelig at det trengs tydeligvis pulseaudio for å få det til å funke skikkelig. Echo mia midi Har samme som deg, trenger ikke PulseAudio, men du må installere en spesiell pakke, alsa-firmware. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Til dokke som bruker Open/Fluxbox: Kva bruker dokke til automount for cd og usb? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Udev stort sett. Bruker dog ikke cd, så vet ikke hvor godt det er støttet. Ellers er jo volman til thunar helt allright. Lenke til kommentar
olear Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 thunar --daemon & i ~/.fluxbox/startup (thunar-volman må være installert) Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Hehe, Lydkortet mitt er så merkelig at det trengs tydeligvis pulseaudio for å få det til å funke skikkelig. Echo mia midi Har samme som deg, trenger ikke PulseAudio, men du må installere en spesiell pakke, alsa-firmware. Har installert firmware =) Får avspilt lyd helt fint når jeg kjører ALSA alene, men mixing, hardware eller software funker ikke. Er kun ett program som kan ha tilgang til lydkortet samtidig. Har prøvd å sette opp software-mixing med dmix manuelt, men ikke noe resultat. Pulseaudio fikser det magisk liksom. ~/.asoundrc pcm.pulse { type pulse } ctl.pulse { type pulse } pcm.!default { type pulse } ctl.!default { type pulse } /etc/modprobe.conf alias char-major-116 snd alias snd-card-0 snd-mia alias char-major-14 soundcore alias sound-slot-0 snd-card-0 alias sound-service-0-0 snd-mixer-oss alias sound-service-0-1 snd-seq-oss alias sound-service-0-3 snd-pcm-oss alias sound-service-0-8 snd-seq-oss alias sound-service-0-12 snd-pcm-oss Har du en magisk fiks? EDIT: Stuffet i modprobe.conf var tydeligvis ikke nødvendig. Endret 26. oktober 2008 av TheMaister Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Skal det dukke opp eit cdrom ikon i thunar då? Eller kor stiller eg kvar cd'n skal bli mounta? Lenke til kommentar
olear Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Koden over aktiverer volman, den gjør ting basert på hvordan du konfigurerer den. Disker dukker opp i Thunar når HAL finner dem (med eller uten volman). Alt blir mountet i /media. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Ok. Då har vel eg eit hal problem sida cdromen ikkje dukker opp i thunar. Lenke til kommentar
olear Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) dbus+hal kjører, og du er medlem av plugdev? (også mulig du må være medlem av cdrom) Endret 26. oktober 2008 av olear Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Eg har inga gruppe som heite plugdev. Dbus og hal køyre ja. Endret 27. oktober 2008 av rEaliTY Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Noen som vet om javaløsningen for 64bits Linux vil fungere med Skandiabanken? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 I dag I mårra Onsdag Torsdag: Den store dagen. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Noen her som driver et hjemmestudio? Hvilken distro kjører dere i såfall? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Eg har køyrt betaen over lang tid no. Slepp dei plutseleg eit lass med oppdateringar på "lanseringsdatoen", eller er det snakk om at versjonen plutseleg berre er blitt "offisiell"? Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Om de ikke finner flere bugs som de mener haster vil Final være den siste lanserte Release Candidate. Endret 27. oktober 2008 av Rabbid Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Og siden Ubuntu temaet er mer interessert i å pushe nye ting enn å fikse det som ikke fungerer, så skjer vel det sjelden. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Er det bare meg eller er Firefox og Flash alltid ustabilt i Ubuntu? Har slitt med det så lenge jeg kan huske. Nå også i 8.10. Fungerer jo fjell i Arch, så hvor vanskelig kan det være? Endret 27. oktober 2008 av qweac Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Flash 9 (med libflashsupporten man da trener) har alltid vært ustabilt for meg i Ubuntu, i hvert fall. Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Noen som vet om javaløsningen for 64bits Linux vil fungere med Skandiabanken? Hvorfor ikke bare bruke vanlig innlogging? En av grunnene til at jeg bruker Skandiabanken i det hele tatt er jo at jeg slipper Bank-ID. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå