rocknrolf77 Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Utenom repoene til arch har du jo og Arch Linux User Repository (AUR)? Da har du brått masse det meste av oppdaterte pakker av alle sjangre. Og har man installert yaourt kan man installere pakker fra aur som man ville gjordt med pacman. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Til dere som er rutinerte på virtualisering: Er det et virtualiseringsprogram som kan starte en usb-disk og boote den? Tungvint å starte maskina hele tiden for å teste ulike syslinux-oppsett. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) I virtualbox kan du mounte USB'en som en raw disk eller floppy og dermed kunne boote fra den. Det bør være nok til å kunne teste det du ønsker? Ellers ser jo google resultatene for vmware positive ut, uten at jeg har skjekket det noe videre: http://www.google.com/search?hl=en&cli...amp;btnG=Search Endret 25. oktober 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Jeg bruker Virtualbox til slikt, fungerer veldig bra. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Tenkte på ABS (kildekode-repo'et, eller hva det er. Men Hmm.. Tror det blir Arch med LXDE og KDE4 (må prøve ut begge deler.) Må bare skrive to stk seminaroppgaver først. Jeg har jo vært flink og gjort det de siste dagene, i stedet for å surfe på forum. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Hiv inn IceWM også, springer sirkler rundt LXDE. Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Og ser ut som noe fra tidlig 90-tallet Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 IceWM og JWM (Damn Small Linux) må være noen av de styggeste vindubehandlerne som finnes. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Enig på den med IceWM. Er grellt :x Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Nåja, IceWM og JWM er ganske greie sammenliknet med mye som nesten ikke er i bruk lenger. Særlig om en ser litt bakover i tid... Ta TWM f.eks. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Om jeg ikke husker helt feil er det TWM som er default window manager på UIO Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Tenkte jeg skulle oppgradere til Flash 10 da jeg har hørt den skal være bedre en 9, nå krasjer Firefox hver gang det dukker opp Flash. Jippi Kjent problem? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Har du libflashsupport installert? Den har laget krøll for en del folk med flash9 og firefox. Regner ikke med at den klikker mindre med en flash den ikke er laget for. Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Firefox fra mozilla.org og Flash fra Adobe.com. Eneste jeg kommer på er at jeg bruker OSS, der følger det med libflashsuport pga ALSA. Har iallefall fungert prikkfritt med Flash9. Mulig de har gjort noen forandringer på lydsystemet igjen? Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Er ikke libflashsupport for PulseAudio-stötte da? Flash 10 bruker ikke/funker ikke med libflashsupport etter det jeg har hört. Det har lagt inn direkte stötte for PulseAudio i Flash 10, men at den plutselig skal slutte aa funke med alt annet er jo bare taapelig. Endret 25. oktober 2008 av Rabbid Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) OSS har sin egen, da Flash9 sluttet å støtte OSS. Libflashsupport emulerer ALSA slik at jeg får lyd i OSS. Synes det er rart det ikke fungerer lengre, har de blitt PA-only EDIT: Forklarer fremdeles ikke krasjen, lyd-problemet skal jeg alltids greie å fikse. EDIT2: Mulig libflashsupport må oppdateres i forhold til 10'ern. Får sjekke litt rundt Endret 25. oktober 2008 av olear Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Hmmm, skulle nesten ha testet dette, men kjører pulseaudio, og alt fungerer knall her ;p Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Er det lov å komme med en saftig spydighet om fortsatt bruk av OSS? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor (Eller, det er kanskje litt dumt, siden jeg ikke aner om det er bra eller ikke, men bare vet at det er gammelt) Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Nei, det er ikke lov Og i forhold til tekst i spoilertag: da vet du nøyaktig ingenting. OSS som tidligere var i linux kjerna er helt korrekt utdatert, men OSS4, som f.eks. Dracolinux bruker, er like bra om ikke bedre enn ALSA. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Nei, det er ikke lov Og i forhold til tekst i spoilertag: da vet du nøyaktig ingenting. Det var vel mitt poeng også. Jeg venter bare på at Alsa skal få ordentlig støtte for lydkortet mitt. Mikrofonene (den innebygde og mikrofoninngangen) bytter "plass" (om de er mic1 eller 2) sånn innimellom når de har lyst. Og så må jeg bytte frem og tilbake et par ganger før noe virker. Gjør skyping noe.. interessant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå