Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Hva om jeg vil dragge på en spesifik del på bildet? (ja, jeg er vanskelig)

 

Hva mener du? Et bilde inn på et spesielt sted i et annet bilde? Det er vel ikke umulig å få tab'ene til å oppføre seg omtrent som en normal taskbar, altså at man kan bytte tab ved å holde bildet du drar over taben i f.eks ett sekund.

 

Blir jo veldig hypotetisk dette her, men ser ikke noen grunn til at det skulle bli vanskeligere :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler på at de tvinger alle til å bruke tabs, det ville vært noldus.

 

Kan vel tenkes det blir en opsjon, f.eks. som i Opera hvor tabs er standard, men man kan også dra en tab ut så den "løsner" og blir eget vindu.

 

Poenget er at begge deler er nyttig til hvert sitt bruk. Tabs er veldig kjekt når man har mange ting oppe samtidig, mens separate vinduer kan være å foretrekke om man bare har et par bilder, fordi man da kan ha de oppe samtidig på hver sin del av skjermen (man kjøper jo ikke 24"/30" skjerm for moro skyld).

Lenke til kommentar
Poenget er at begge deler er nyttig til hvert sitt bruk. Tabs er veldig kjekt når man har mange ting oppe samtidig, mens separate vinduer kan være å foretrekke om man bare har et par bilder, fordi man da kan ha de oppe samtidig på hver sin del av skjermen (man kjøper jo ikke 24"/30" skjerm for moro skyld).

I Opera, høyreklikk på tab-linjen, ordne, flislegg. :)

Lenke til kommentar

Sokkalf^: Hmm, har satt den til enabled i BIOS. Skal se litt videre på den biten selv.

Akkurat nå har jeg et lite problem, jeg har et minnekort i maskinen formatert til ext3. Hvordan kan jeg mounte den i fstab slik at min vanlige user kan skrive til mountpointet? Det er umulig, jeg har google og googlet. Testet mye rart, og konsultert alle nerder jeg kjenner. :wee:

 

Mål; Mounte /dev/sdb på /mnt/usb slik at normale users har skrive, lese, og exec rettigheter.

En e-is på den som kommer med svar.

Lenke til kommentar
Mål; Mounte /dev/sdb på /mnt/usb slik at normale users har skrive, lese, og exec rettigheter.

En e-is på den som kommer med svar.

Det må nødvendigvis være /dev/sdb1 tenker jeg, eller? Har du prøvd å chmodde /mnt/usb til 777 når det ikke er montert noe i den?

 

Edit: Med standard fstab-syntaks blir det vel

/dev/sdb1	/mnt/usb	ext3	defaults	0	0

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

olear; huh? Det trådløse fungerer, så jeg kødder ikke med det. :p Og webcam har jeg ikke bruk for så den ligger jeg bare død. Jeg kunne sikkert fått til noe annet via ndiswrapper for wifi, og riktig modul for webcam med vanlig kernel. Har prøvd lit uten å lykkes. Jeg fjernet alle modulene fra rc.conf filen, eneste som står er !ath5k, sånn at ath_pci fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...