olear Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 sjekk tilgang til /dev/fuse, skal holde å legge deg til i fuse-gruppen. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Jeg ligger allerede i fuse-gruppen, og fuse-gruppen har skrive- og lesetilgang til /dev/fuse (root er eier). Noen andre triks? Distro er Ubuntu EEE. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Kan jo endre eier til fuse? Men det fungerer fint her på Kubuntu 8.04 med root som eier. Jeg har chmoddet den til 777 da (alle har full tilgang). Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 (endret) bør det ikke se slik ut: sshfs brukernavn@10.0.0.14:/home/filserver/lagring/ /home/endre/sshfs Noen som vet hva Error 23 for rsync er? Forsøker å bruke rsync for å overføre data til en usb harddisk, men jeg får error 23 hver gang jeg hiver på -- delete Endret 13. oktober 2008 av Dy§no Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Dersom man ikke har med brukernavnet vil det samme brukernavnet du har på klienten bli forsøkt brukt på serveren. Og hvis du utelukket det bak : vil du bli hivd i ~/ til den brukeren du logger på som. Så en kan jo spørre seg har brukeren endre lesetilgang til /home/filserver/lagring ? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Kan jo endre eier til fuse? Men det fungerer fint her på Kubuntu 8.04 med root som eier. Jeg har chmoddet den til 777 da (alle har full tilgang). Ai. 777 er like ondskapsfult som 666. Begge er slemme tall på en maskin. endrebjo: Har du husket å fjerne kommentaren på user_allow_other i /etc/fuse.conf. user_allow_other er kommentert bort som default, og da vil du få feilmeldingen du beskriver. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Det blir Arch linux på boksen min til slutt, er fornøyd. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 endrebjo: Har du husket å fjerne kommentaren på user_allow_other i /etc/fuse.conf. user_allow_other er kommentert bort som default, og da vil du få feilmeldingen du beskriver. Det skjedde ingen forandring når jeg tok vekk kommentartegnet.Etter å ha satt kjøretilgang for alle på /bin/fusermount og lesetilgang for alle på /etc/fuse.conf har det kommet en enda mer koko feilmelding: fusermount: mount failed: Operation not permitted. Jeg skjønner ikke dritten. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Hva må jeg gjøre for å få webcam på Asus Eee 900 til å fungere? Jeg finner ikke /proc/acpi/asus/ greien. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 endrebjo: Har du husket å fjerne kommentaren på user_allow_other i /etc/fuse.conf. user_allow_other er kommentert bort som default, og da vil du få feilmeldingen du beskriver. Det skjedde ingen forandring når jeg tok vekk kommentartegnet.Etter å ha satt kjøretilgang for alle på /bin/fusermount og lesetilgang for alle på /etc/fuse.conf har det kommet en enda mer koko feilmelding: fusermount: mount failed: Operation not permitted. Jeg skjønner ikke dritten. Fra FUSEWiki - FAQ: Why doesn't mounting as user work if installing FUSE from a package? Distributions often package 'fusermount' without the suid bit, or only executable to the 'fuse' group. This results in the following message, when trying to mount a filesystem as an unprivileged user: fusermount: mount failed: Operation not permitted The simplest solution is to change the mode of 'fusermount': chmod 4755 /usr/bin/fusermount Note, you may have to do this after each upgrade. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Oh yeah! Looking good! Til opplysning ligger fusermount under /bin i Ubuntu, ikke /usr/bin. Så da fungerer det også. Lenke til kommentar
olear Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Hva må jeg gjøre for å få webcam på Asus Eee 900 til å fungere? Jeg finner ikke /proc/acpi/asus/ greien. Drivere? http://www.archlinux.it/wiki/index.php?tit...the_Asus_EEE_PC Det nevnes at man bør bruke en tredjepartskernel. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Det står ingenting spesifikt om driver for webcam, og jeg bruker kernel-eee. Alt annet fungerer, fn-tastene. Suspend2ram, wlan on/off switch osv. Det eneste jeg mangler er webcam. Gah. Det står i guiden at jeg skal putte 1 inn i /proc/acpi/asus/webcam eller noe. Og asus mappen eksisterer ikke. Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 http://aur.archlinux.org/packages.php?ID=18389 ? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Hva må jeg gjøre for å få webcam på Asus Eee 900 til å fungere? Jeg finner ikke /proc/acpi/asus/ greien. Enable det i BIOS. (Står default som disabled, men funker likevel i Xandros som følger med. Installerer man en annen distro må man sette det til enabled). Tror det skal funke med rimelig standard drivere, det virket ihvertfall ut av boksen i Fedora 9. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Logitech på vei ut av skapet? Leste om siste utgave av Linux og støtten for webcamera som følger uvc. Tenkte jeg skulle se om feks Logitech opplyser hvilke webcamera de har som er UVC sertifisert, og da merket jeg meg den miniatyr skriften på bunnen av et, se her.Merkelig nok angir de under spesifikasjoner bare xp og vista som alternativer. Kan ikke akkurat anklage Logitech for å skrike høyt om støtte for Linux, men det er et skritt i riktig retning:-D Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Kanskje, men UI forandringene er etter min mening ikke en forbedring, hva er det de vil fram til? 1) De har fjernet hovedmenyen, dette ser jeg på som et dårlig valg, globale menyer bør være på det globale vinduet. Å legge til menyer i toppen på arbeidsvinduer er helt greit, dette ble gjort i 2.4, men å flytte allle menyer er unødvendig, pluss at det blir duplisert i hvert vindu, utenom globalvinduet, som nå har bare et tomt område, de kunne iallefall gjennomføre flyttingen. 2) Grunnet flyttingen av menyene er GIMP nå alltid nødt til å ha et arbeidsvindu åpent, dette er unødvendig og helt imot tidligere UI. Det er også tomt som standard, hva med å åpne et tomt dokument? UI'en til GIMP er nå en dårlig kryssing mellom GIMP 2.4 og PS. (ja, bildet er tatt in Windows, har ingen maskin for tiden) Leser på meetthegimp at de har planlagt å innføre tabs i "bildevinduet" i Gimp, slik at man bare har et vindu for flere bilder. Det høres jo veldig bra ut! Kilde. Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Tja, ikke tenkt på det før, men tabs vil ødelegge for drag & drop. Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Ikke dersom man gjør som opera med en "new tab"-knapp som man kan slippe bildene på. Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Hva om jeg vil dragge på en spesifik del på bildet? (ja, jeg er vanskelig) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå