Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Skal legge inn ubuntu på minnepenn og bote , noen ide hvorfor denne feilmeldingen dukker opp på en random oppstart?

Skjer hver eneste gang jeg legger det inn siden Linus Torvalds skrev første tegn i Minix.

15 : File not found

This error is returned if the specified file name cannot be found,

but everything else (like the disk/partition info) is OK.

Det kan se ut som at bootloaderen ikke finner noe kernel (eller initrd?) å boote.

Du kan jo prøve å dobbeltsjekke at alt er riktig i /boot/grub/menu.lst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok ut diskene, formaterte dem i en annen pc.

La inn ubuntu, alt fungerer 100%

Tar ut cden og restarter

Med caps ( Sett inn systemdisk og trykk enter)

Nekter å starte opp uten, ikke rart det er gratis^^

 

Kjørte cd test ok, kjørte 10timer memtest ok, prøvd 2 harddisker og boote fra 2 cder + minnepenn. Noe annet jeg kan prøve som ikke er ubuntu?

Endret av War
Lenke til kommentar

Bra at folk forstår seg på GPL:

The content of The Atheist Experience, including video and audio downloads and DVDs may be freely copied subject to the GNU GENERAL PUBLIC LICENSE Version 2, June 1991. The license enables free use of The Atheist Experience content for those not attempting to profit from the work. Please credit the Atheist Community of Austin as the producer of the work when you use it. For more information, visit http://www.gnu.org/licenses/licenses.html.
:!:
Lenke til kommentar
Hva gjorde du egentlig for å installere Ubuntu? Høres ut som du bare har kjørt Live-CD.

 

Bootet fra CD trykket install , keybordsettings, partisjoner språk 1-2 timer med install.

Ut i fra feilmelding og at du har flyttet diskene over fra en annen PC, er det nok at BIOS ikke skjønner hvilken disk den skal starte fra. Sjekk jumper i disken eller prioritet i BIOS.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar
Nei, jeg trenger et nytt prosjekt. Gi meg navn på et eller annet som mangler en brukbar frontend? (GUI)

Jeg også er litt i idèfasen på en touchscreen-vennlig frontend til MPD. Sannsynligvis vil jeg basere meg på TurboGears2 (web-framework for Python). Si ifra hvis du er interessert. :) Har allerede skrevet et par biblioteker.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...