Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Det er enklere å få Linux til å lese NTFS enn det er å få Windows til å lese EXT3, ReiserFS og andre filsystemer som Linux ikke har problemer med.

Hvis du har kommandolinjeskrekk så finnes det sikkert et grafisk program for å formatere harddisker.

 

Forøvrig er kommandolinjeskrekk bare teit. Det er et problem som bare folk som er hjernevasket av Windows har. Selv lillebroren min på åtte bruker kommandolinjen hvis den gjør det han trenger.

Det minner meg på at jeg må holde et lite kurs for småsøskenene mine. ;)

Foreløpig er det hovedsaklig passwd de kan. Jeg syntes det var enklere å lære dem passwd enn å hjelpe dem å lete frem en GUI i menyen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor lenge tror dere man kan holde på slik:

  1. bestille CC-plater på CDON.com
  2. rippe den
  3. sende den tilbake som defekt vare (pga. at det er en CCD og ikke CD, som de påstår)
  4. bestille en ny CC for pengene du får tilbake
  5. goto 1

Jeg har nettopp fått en Röyksopp-CCD og jeg vil ikke ha den. Jeg bestilte CD-en, ikke dette crappet her.

Lenke til kommentar
Gjør det enkelt. Boikott kjøp av CDer og heller *sensurert, fordi det jeg skulle til å si bryter med forumets reglement*

Piratkopiering løser ikke problemet, det får bare platebransjen til å fortsette med utvikling av kopisperrer. Det er bedre å demonstrere mot dem med å vise til at det er plagsomt for de som faktisk betaler for musikken.

Kopisperrene slår feil ut, de rammer de som kjøper cd-er lovlig. Har ennå ikke hørt noe særlig om piratkopier med kopisperre.

Lenke til kommentar
Piratkopiering løser ikke problemet, det får bare platebransjen til å fortsette med utvikling av kopisperrer. Det er bedre å demonstrere mot dem med å vise til at det er plagsomt for de som faktisk betaler for musikken.

Kopisperrene slår feil ut, de rammer de som kjøper cd-er lovlig. Har ennå ikke hørt noe særlig om piratkopier med kopisperre.

Platesalget går nedover. Platebransjen klør seg i hue, kanskje enda litt mer i hue, og muligens enda enda mer i hue. Etter å ha klødd seg lenge og vel, finner de kanskje ut at de må "ut til folket" og finne ut hvorfor. De fleste vil da muligens svare: "P.g.a. kopi(bruker)sperren som følger med platene." A-ha, tenker kanksje en eller anne lur fyr i platebransjen, hvis det finnes, "kankskje dette med "kopi"sperrer bare virker mot sin hensikt?"

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar
Pappa har nettopp fått en ny 200GB HDD til sin maskin, som kjører Win98. Det er vel ikke nødvendig å si at Windows ikke finner denne disken. Hvordan kan bruke UbuntuLIVE (som finner HDD-en uten problemer) til å lage to partisjoner, hver på 100 GB, som begge bruker FAT32?

Start opp Ubuntu LiveCD'en, åpne en konsoll og skriv "sudo nano /etc/apt/sources.list". Fjern "#"'en fra alle linjer som begynner på "#deb" eller "#deb-src". Kjør så også i konsoll:

 

sudo apt-get update
sudo apt-get install gparted

 

Når så gparted er installert, start det fra menyen, velg den nye disken og lag partisjonene.

 

Tror dette skal fungere, hvis ikke har du for lite ram slik at det ikke er plass for installering av gparted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...