Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Merkelig. Har satt opp alt rett og det fungerer rett og slett ikke. Firefox klikker som oftest når jeg bruker mediaplayerconnectivity. Ingen feilmelding eller noe, den forsvinner bare. :(

 

Kan være en merkelig bug som bare gjelder KDE 4 siden jeg bruker Kubuntu. Skal forske litt mere på dette. Totem har jeg aldri brukt siden jeg bare bruker KDE.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

YESSS!

 

Da fikk jeg kompilert VLC og det er faktisk første gangen i mitt liv jeg har fått sett Aftenposten TV! Nå fungerer ting finfint.

 

Rappet fra ubuntuforums:

 

http://vlc.mirrors.adc.am/vlc/0.9.2/vlc-0.9.2.tar.bz2

 

sudo apt-get install autoconf automake build-essential libtool checkinstall libdbus-1-dev libmad0-dev libavcodec-dev libavformat-dev libpostproc-dev liba52-dev libfribidi-dev libqt4-dev

 

./configure --prefix=/usr

make

sudo make install

 

Fikk en feilmelding og trengte libgcrypt dev i tilegg (etter ./configure...) Så funket alt. :D

 

Wow. En morsom liten ting. Flickering problemene med ATI driverne er borte! WTF! Nå trenger jeg ikke slå av effekter for å se video mere. VLC imponerer STORT! Dette har jeg irritert meg over i åresvis!

 

Edit: Ser ikke ut som om Opera finner plugin og jeg har ikke peiling nok til å finne ut av om den ble kompilert engang. MEN. Jeg dropper gjerne Opera for å endelig se flicker fri video med VLC gjennom mediaplayerconnectivity i Firefox! :D

Endret av t_k
Lenke til kommentar
Å ta backup av filer for å ta vare på en mysql database er ingen god ide. Det medfører bare masse kluss. Det beste er nok å flytte databasen til en annen maskin eller å ta backup av databasen

Tok backup, og det funket fint :)

Glemte forøvrig å ta backup av mappen med thumbnails. Finnes det en jobb som kan kjøres for å laste ned thumbnails på bakgrunn av IMDB-nummer? Tar lang tid å gå gjennom alle filmene på nytt ;)

Lenke til kommentar

Vel, etter min mening er ikke dette noe verdt aa teste, Chrome gjor ikke noe annet en aa kraesje. Er ogsaa utrolig treig, og UI'en og fontene er ikke helt bra, regner med at dette er Crossover sin feil (hvis ikke har Google gjort en daarlig jobb). 11 dager er tydligvis ikke nok :p

Endret av olear
Lenke til kommentar

Installerte nettopp en veldig nedskalert versjon av ubuntu, altså med bare de mest nødvendige pakker for å kjøre GUI. Problemet er at i xorg.conf står det bare "Default screen" "Configured Mouse" osv, ingen verdier eller options, jeg kan ikke engang definere driver.. Samme når jeg kjører dpkg-reconfigure, får bare redigert et par options. Er det jeg som har glemt en pakke? Hvilken? Eller er dette noe nytt for å øke brukervennligheten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...