t_k Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Merkelig. Har satt opp alt rett og det fungerer rett og slett ikke. Firefox klikker som oftest når jeg bruker mediaplayerconnectivity. Ingen feilmelding eller noe, den forsvinner bare. Kan være en merkelig bug som bare gjelder KDE 4 siden jeg bruker Kubuntu. Skal forske litt mere på dette. Totem har jeg aldri brukt siden jeg bare bruker KDE. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Kan være en merkelig bug som bare gjelder KDE 4 siden jeg bruker Kubuntu. Skal forske litt mere på dette. Totem har jeg aldri brukt siden jeg bare bruker KDE.Aha, bare saa noen snakke om Ubuntu naar det gjaldt deg. Men forresten paa aa ikke ha flere nettleser-plugins og saann installert paa samme tid. Lenke til kommentar
t_k Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) YESSS! Da fikk jeg kompilert VLC og det er faktisk første gangen i mitt liv jeg har fått sett Aftenposten TV! Nå fungerer ting finfint. Rappet fra ubuntuforums: http://vlc.mirrors.adc.am/vlc/0.9.2/vlc-0.9.2.tar.bz2 sudo apt-get install autoconf automake build-essential libtool checkinstall libdbus-1-dev libmad0-dev libavcodec-dev libavformat-dev libpostproc-dev liba52-dev libfribidi-dev libqt4-dev ./configure --prefix=/usr make sudo make install Fikk en feilmelding og trengte libgcrypt dev i tilegg (etter ./configure...) Så funket alt. Wow. En morsom liten ting. Flickering problemene med ATI driverne er borte! WTF! Nå trenger jeg ikke slå av effekter for å se video mere. VLC imponerer STORT! Dette har jeg irritert meg over i åresvis! Edit: Ser ikke ut som om Opera finner plugin og jeg har ikke peiling nok til å finne ut av om den ble kompilert engang. MEN. Jeg dropper gjerne Opera for å endelig se flicker fri video med VLC gjennom mediaplayerconnectivity i Firefox! Endret 16. september 2008 av t_k Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Å ta backup av filer for å ta vare på en mysql database er ingen god ide. Det medfører bare masse kluss. Det beste er nok å flytte databasen til en annen maskin eller å ta backup av databasen Tok backup, og det funket fint Glemte forøvrig å ta backup av mappen med thumbnails. Finnes det en jobb som kan kjøres for å laste ned thumbnails på bakgrunn av IMDB-nummer? Tar lang tid å gå gjennom alle filmene på nytt Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 http://www.google.is/search?hl=is&clie...G=Leita&lr= Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Hehe, litt for lat til å google i dag ja Takk skal du ha Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Mesa loves Linux!!! Plugga nettopp inn min nye HP Photosmart C5280 og alt funka. Scanner og printer out-of-the-box. Lo litt da jeg etterpaa saa paa den store haugen med CD-plater (Windows-verktöy) som fulgte med Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Skulle ønske de var så lett med min Canon Pixma MP610 Endret 16. september 2008 av ilovebrownies Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jeg må teste ut nye VLC i Firefox jeg også. WebTV blir knall. Lenke til kommentar
olear Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Crossover Chrome http://www.codeweavers.com/services/ports/chromium/ Veeeeldig ustabil, om det er Crossover, Chrome eller en blanding vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) free of charge. Wohooo!! MÅ teste når jeg kommer hjem fra jobb. Eneste gleden (Softwaremessig) jeg har på jobb er Google chrome. Endret 17. september 2008 av Marsan Lenke til kommentar
huf Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Det gikk jammen fort! Den må testast snarast. Bloggis: http://www.codeweavers.com/about/people/bl...proving-a-point Endret 17. september 2008 av huf Lenke til kommentar
olear Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Vel, etter min mening er ikke dette noe verdt aa teste, Chrome gjor ikke noe annet en aa kraesje. Er ogsaa utrolig treig, og UI'en og fontene er ikke helt bra, regner med at dette er Crossover sin feil (hvis ikke har Google gjort en daarlig jobb). 11 dager er tydligvis ikke nok Endret 17. september 2008 av olear Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Nå er det kommet *.deb filer for VLC 0.9.2 Er bare å legge denne til /etc/apt/sources.list deb http://ppa.launchpad.net/c-korn/ubuntu hardy main men husk å avinstallere VLC først pga noe problemer med avhengigheter og sånt. Link: http://tombuntu.com/index.php/2008/09/16/i...-092-in-ubuntu/ Endret 17. september 2008 av Sn3ipen Lenke til kommentar
t_k Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Jeg så den var ute, men kompilerte selv. Er slike saker til å stole på? Hvor enkelt er det og skjule rootkit eller noe i en .deb fil? Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Så lenge man bruker de offisielle pakkebrønnene tror jeg ikke man trenger å bekymre seg for rootkit e.l. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Jeg så den var ute, men kompilerte selv. Er slike saker til å stole på? Hvor enkelt er det og skjule rootkit eller noe i en .deb fil?Like enkelt som aa skjule det i en kildekode du garantert ikke leste. Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Jo det er jo en risk for selv om denne pakkebrønnen er hostet av Launchpad så er det jo en vanlig privat fyr som har pakket den så har faktisk lurt litt på dette selv. Lenke til kommentar
Ozwald Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Installerte nettopp en veldig nedskalert versjon av ubuntu, altså med bare de mest nødvendige pakker for å kjøre GUI. Problemet er at i xorg.conf står det bare "Default screen" "Configured Mouse" osv, ingen verdier eller options, jeg kan ikke engang definere driver.. Samme når jeg kjører dpkg-reconfigure, får bare redigert et par options. Er det jeg som har glemt en pakke? Hvilken? Eller er dette noe nytt for å øke brukervennligheten? Lenke til kommentar
Del Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Det er nytt for å øke brukervennligheten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå