anders iver Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) her er en link hvis du trenger: clicky edit: linka til feil pakke Endret 15. september 2008 av anders iver Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 kjekt, hvis ikke pacman hadde vært avhengig av libz.so.1 da Meget enkelt å fikse. Last ned zlib pakken med wget, pakk ut i ein midlertidig mappe, kopier fila. Deflating av gzip-filer (tar.gz) krever zlib, så vet ikke helt hvordan du tenkte å gjennomføre det? Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 bruke en annen maskin og kopiere over med minnepenn eller scp kanskje? Lenke til kommentar
olear Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 kjekt, hvis ikke pacman hadde vært avhengig av libz.so.1 da Meget enkelt å fikse. Last ned zlib pakken med wget, pakk ut i ein midlertidig mappe, kopier fila. Deflating av gzip-filer (tar.gz) krever zlib, så vet ikke helt hvordan du tenkte å gjennomføre det? Hverken tar eller gzip krever zlib. Lenke til kommentar
t_k Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 @ Dy§no Hmmmm. Funker altså den VLC pluginen for Opera og Firefox til slikt? Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) @ Dy§no Hmmmm. Funker altså den VLC pluginen for Opera og Firefox til slikt? Strålende; du trenger pakken mozilla-plugin-vlc, og så er det greit med denne. Etter det kan du velge om filmen du skal se skal åpnes i vlc direkte eller spilles av i Firefox. Jeg har ikke forsøkt med Opera. Oppdatering: mulig du også trenger vlc-plugin-esd VLC er ute i ny versjon i dag, ser bra ut:-) Endret 15. september 2008 av Dy§no Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Noen som vet om det finnes ferdige *.deb pakker til VLC for å bruke i Ubuntu? Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Hvorfor i all verden bruker du ikke apt? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Kanskje fordi den nye versjonen ikke ligger der enda? Finner den helt sikkert hvis du googler litt da. Eller kanskje jeg skal prøve å pakke den... Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Er det mulig i Linux å konvertere en film som stammer fra NTSC til PAL? Lenke til kommentar
t_k Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Ser ut som jeg har gamle versjonen av VLC installert for Firefox. Når jeg disabler MPlayer plugin, så tar ikke VLC over jobben. Jeg får bare "(no video)" beskjed på NRK og Aftenposten. Ok. Flere problemer. Dette er det jeg hater mest med Linux. Nå fungerer ikke video i det hele tatt i Firefox (etter å ha valgt disable på MPlayer og enable igjen) En annen ting, er at Himmelblå nå faktisk fungerer i MPlayer igjen i Opera, så NRK må ha forrandret noe på stream'en. Ser også at NRK nyheter nå faktisk er i Flash. :S Enda så mye jeg hater ressurs bruken til Flash, så er kanskje dette veien å gå, da man faktisk slipper alt av dårlige plugins og lignende. Må man ha den nyeste VLC for å bruke den mediaplayerconnectivity addonnen? VLC åpner når jeg velger det, men den spiller ingenting. Edit: La til mere informasjon. Endret 16. september 2008 av t_k Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 @t_k: gecko-mediaplayer kan jo være verdt et forsøk. Den har aldri gitt meg problemer i hvertfall Lenke til kommentar
t_k Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Enda en mediaspiller? Jeg er en tilhenger av få applikasjoner. Mine erfaringer med Linux og særlig mediaspillere er dårlig og det virker som en evig kamp mellom de som plugins. Virker som om MPlayer og VLC kjemper mot hverandre. Før måtte jeg installere VLC og så MPlayer ellers så ble VLC default plugin i Opera og den fungerte rett og slett ikke. Hmm. Jeg må tenke på dette. Skal prøve og kompilere nye VLC og om den fungerer, så skal jeg fjerne alt annet av mediaspillere. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 @t_k Jeg har den eldre versjonen av VLC, og mediaplayerconnectivity fungerer fint med den i Firefox. Testet linken din igjen og det fungerte fint. Mediaplayerconnectivity har hos meg vlc satt opp for Windows Media, QuickTime og Wave/Midi/Au/Aif. Du kan jo sjekke om de er samme hos deg. Man har tre valg her, totem, mplayer eller vlc – og jeg falt på vlc siden det har fungert best så langt. Ellers er jeg enig at flash er en bedriten ting som bør få en snarlig død. Leste at neste FF vil få støtte ut av boksen for åpne formatene Theora video og Vorbis audio, hadde vært digg om dette kunne redusert behovet for flash fremover. Med 20% brukermasse så er vel ikke det umulig, særlig ikke hvis Chrome får det samme. Rart ikke Google som både har Google video og youtube legger inn disse istedet... Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Personlig klarer jeg alt med Totem jeg da. NRK Nett-TV funker perfekt her med ganske standard oppsett (Totem med codecs i Ubuntu 8.04, men har funket hos meg i flere reinstallasjoner siden 7.04). Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 gecko-mediaplayer er kun en browser-plugin basert på mplayer, så det er ikke snakk om "enda en mediaplayer" (med mindre du ikke har mplayer installert da). Det er så langt den eneste pluginen jeg har prøvd som ikke har gitt meg noen problemer. Lenke til kommentar
Del Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Ok. Flere problemer. Dette er det jeg hater mest med Linux. Nå fungerer ikke video i det hele tatt i Firefox (etter å ha valgt disable på MPlayer og enable igjen)Såvidt jeg vet snakker vi om MS sin videoløsning, så alle problemer og aggresjon derfra bør rettes mot NRK. De kan faktisk bruke html direkte om de vil. Uansett, hvis du vil ha nyeste versjon av VLC, så ligger den nok straks (om ikke allerede i brønnene til Intrepid Ibex, så kjenner jeg deg rett får du fort tak i den. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Hvorfor er det bare jeg som ikke trenger aa tweake noe som helst for aa spile NRK Nett-TV? Standard Totem (GStreamer, ikke Xine (har ikke prövd den selv, kan hende det ikke funker med den)), med ubuntu-restricted-extras er alt som skal til. Lenke til kommentar
olear Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 NRK++ har alltid fungert fint her, jeg installerer mplayer-plugin og alt fungerer (Totem fungerer ogsaa fint, samme med mediaplayerconnectivity+whatever). Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 totem og gstreamer på ubuntu 7.10 fungerer fint på nrk Ser aldri på noe der da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå