Sokkalf™ Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 ITavisen bedriver jo ikke særlig til journalistikk i det hele tatt. De fleste "journalistene" der er heller middels oversettere, da de stort sett kopierer artikler fra andre (engelske) nyhetsmedier. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Noen har forstått det omsider: Krever åpen kildekode i Pentagon ------ ITavisen bedriver jo ikke særlig til journalistikk i det hele tatt. De fleste "journalistene" der er heller middels oversettere, da de stort sett kopierer artikler fra andre (engelske) nyhetsmedier. Ja det er riktig. Og ofte fører dette til at de misforstår og kommer med helt absurde påstander midt inne i en artikkel. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Noen som vet om et bra RTS? Har prøvd Wesnoth, men det er turbasert *tok det her pga. det er et såpass "lite" spørsmål. Hvis ingen vet om noen, så må jeg nok installere Red Alert 2 Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Starcraft all the way! Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Starcraft er for helter, ingen tvil om det :!: Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 WTF er det med folk som hijacker tråden og gjør den om til RTS-spørretråd? Kom dere hjem til gamer-forumene deres! Noen har forstått det omsider: Krever åpen kildekode i Pentagon Ikke så sikker på om open source er helt velegnet på militært nivå. Flere øyne og sånt er i de fleste tilfeller en god ting, folk finner bugs som de mer enn gjerne vil rapportere eller fikse, men innen militæret vil disse ekstra øynene være fremmede regjeringer som gjerne heller sparer på infoen for å være klar til en evt. offensiv. Security by obscurity er feilslått, men det betyr ikke at en skal offentliggjøre hemmelige dokumenter eller kildekode for applikasjoner som kan gi tilgang til disse dokumentene. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Jeg er til en viss grad enig, men det er en stort skritt mellom å bruke open source programvare og å offentliggjøre hemmelige dokumenter. btw, meg bekjent brukes en god del open souce prosjekter allerede i militære sammenheng i statene... hvis jeg nå bare kunne komme på den siden jeg leste om det... forresten: quote fra digi.no Payton viser videre til eksempler på hvordan åpen kildekode gir større sikkerhet, lavere kostnader, høyere grad av gjenbruk av kode og raskere utvikling og tilpasning. Eksemplene er hentet fra to programmer i den amerikanske hæren: Army Future Combat Systems og Land Warrior Program, som begge bygger på Linux. Endret 11. september 2008 av olefiver Lenke til kommentar
_neuron_ Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 *host* selinux *host* Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Det finnes haugevis at themes til mythTV. Selv bruker jeg blootube wide. Om du ikke vet hvordan du velger themes, sjekk wikien på mythtv.org Hovedmenyane ser mykje betre ut med blootube, men musikk spelaren ser framleis fæl ut. Går det an å skifte theme på den også, eventuelt bruke ein anna? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Har ikke peiling er jeg redd. Jeg bruker ikke musikkspilleren i myth så ofte (ja, den er forferdelig). Om du har litt "guts" er det bare å sette i gang å endre themen selv slik den blir sånn som du vil. (Det er XML filer). Har selv modifisert den slik at den er akkurat sånn jeg vil ha den. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 WTF er det med folk som hijacker tråden og gjør den om til RTS-spørretråd? Kom dere hjem til gamer-forumene deres! Noen har forstått det omsider: Krever åpen kildekode i Pentagon Ikke så sikker på om open source er helt velegnet på militært nivå. Flere øyne og sånt er i de fleste tilfeller en god ting, folk finner bugs som de mer enn gjerne vil rapportere eller fikse, men innen militæret vil disse ekstra øynene være fremmede regjeringer som gjerne heller sparer på infoen for å være klar til en evt. offensiv. Security by obscurity er feilslått, men det betyr ikke at en skal offentliggjøre hemmelige dokumenter eller kildekode for applikasjoner som kan gi tilgang til disse dokumentene. Nå er det veldig stor sannsynlighet at egne folk vil oppdage store sårbarheter. Det har vist seg at åpen-kildekode-miljøer er de mest effektive til å finne feil, og at det ofte er enklere å finne sårbarheter i proprietær programvare. Og det er vel ikke dokumenter som skal være tilgjengelige? Det er vel snakk om operativststem og andre grunnleggende systemer. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 (endret) WTF er det med folk som hijacker tråden og gjør den om til RTS-spørretråd? Kom dere hjem til gamer-forumene deres! Skjer med raseriutfall? Jeg spurte her pga. dette faktisk er en spørretråd for unix/linux whatever... Og jeg var ute etter et spill til linux, som faktisk er designet til linux og gratis. Glemte bare å nevne det i posten min. Og dersom det ikke finnes noen gratis linux spill så installerer jeg RA2 gjennom Wine. Endret 12. september 2008 av Bjohansen Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Litt av poenget med den frie kaféen er vel å kunne ta opp litt relaterte emner uten å opprette en diskusjon for hvert tema? Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Hvilke porter må jeg åpne for å kunne bruke NFS? Jeg bruker ufw(ufw allow nfs er ikke tilstrekkelig). Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Tja.. http://lists.freebsd.org/pipermail/freebsd...une/049995.html http://www.plug.org/pipermail/plug/2005-April/014712.html Lenke til kommentar
Del Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Skjer med raseriutfall?Jeg er ganske sikker på at jorgis bare fleipet selvfølgelig var spørsmålet ditt passende i tråden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Finnast det eit program der eg kan få oversikt over trådlause nettverk rundt i nærleiken og kva for kanal dei er på? Må velje ein kanal få/ingen andre nyttar. Lenke til kommentar
huf Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 ITavisen bedriver jo ikke særlig til journalistikk i det hele tatt. De fleste "journalistene" der er heller middels oversettere, da de stort sett kopierer artikler fra andre (engelske) nyhetsmedier. "Kopiering" frå andre sider/medier er det då utruleg mange nettstader som driv med. Forskjellen er, som du seier, kvaliteten på sjølve oversetjinga. Dei er generelt sett utruleg ukritiske til kva dei inkluderar på sida, og det eg hadde på brødskiva i dag kan lett bli førstesidestoff. Ikkje nok med det, så er dei særs treige i tillegg. Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Finnast det eit program der eg kan få oversikt over trådlause nettverk rundt i nærleiken og kva for kanal dei er på? Må velje ein kanal få/ingen andre nyttar. iwlist scann må kjøre den en del ganger her marius@marius-laptop:~$ iwlist scannlo Interface doesn't support scanning. eth0 Interface doesn't support scanning. wmaster0 Interface doesn't support scanning. wlan0 Scan completed : Cell 01 - Address: 00:01:38:B9:BD:C8 ESSID:"401 Penthouse" Mode:Master Channel:3 Frequency:2.422 GHz (Channel 3) Quality=68/100 Signal level=-48 dBm Noise level=-70 dBm Encryption key:on Bit Rates:1 Mb/s; 2 Mb/s; 5.5 Mb/s; 11 Mb/s; 18 Mb/s 24 Mb/s; 36 Mb/s; 54 Mb/s; 6 Mb/s; 9 Mb/s 12 Mb/s; 48 Mb/s Extra:tsf=00000010099f9bcc Cell 02 - Address: 00:14:7F:77:69:9B ESSID:"hallo" Mode:Master Channel:6 Frequency:2.437 GHz (Channel 6) Quality=43/100 Signal level=-73 dBm Noise level=-70 dBm Encryption key:on Bit Rates:1 Mb/s; 2 Mb/s; 5.5 Mb/s; 11 Mb/s; 18 Mb/s 24 Mb/s; 36 Mb/s; 54 Mb/s; 6 Mb/s; 9 Mb/s 12 Mb/s; 48 Mb/s Extra:tsf=00000062fd1e368f Cell 03 - Address: 00:90:4B:A0:26:90 ESSID:"Leeds" Mode:Master Channel:6 Frequency:2.437 GHz (Channel 6) Quality=46/100 Signal level=-70 dBm Noise level=-70 dBm Encryption key:off Bit Rates:1 Mb/s; 2 Mb/s; 5.5 Mb/s; 11 Mb/s Extra:tsf=0000050a2e675753 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå