Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prosentregning er visst ikke min greie :D

 

Forøvrig var det egentlig ikke tenkt som noe negativt, bare en liten tanke. Jeg vil tippe at det flyr et minimum av 50-60 .deb pakker gjennom kabelen her hver dag. Det er nesten så jeg vurderer å kjøre opp en liten logg på serveren for å se hvor mage GB med .deb pakker jeg får i løpet av et år.

 

Forøvrig er apt-get kanskje det programmet som har spart meg for mest tidsbruk opp gjennom årene ;)

Lenke til kommentar
Har akkurat innstallert sånn "Ubuntu inside windows" og når jeg endelig har fått innstallert og boota så kommer det opp nå "username" og deretter "password". Jeg satt ikke noe slikt under innstalleringa. Hva er brukernavnet og passordet? Jeg har prøvd omtrent alle standardene jeg kan komme på.
Om du har brukt Wubi, så har du gitt brukernavn og passord. Brukernavnet ditt er nok det samme som i Windows. Se her.
Lenke til kommentar
Har akkurat innstallert sånn "Ubuntu inside windows" og når jeg endelig har fått innstallert og boota så kommer det opp nå "username" og deretter "password". Jeg satt ikke noe slikt under innstalleringa. Hva er brukernavnet og passordet? Jeg har prøvd omtrent alle standardene jeg kan komme på.
Om du har brukt Wubi, så har du gitt brukernavn og passord. Brukernavnet ditt er nok det samme som i Windows. Se her.

 

Brukte Wubi ja, men kan ikke huske at jeg fylte inn brukernavn og passord.

Lenke til kommentar
Har akkurat innstallert sånn "Ubuntu inside windows" og når jeg endelig har fått innstallert og boota så kommer det opp nå "username" og deretter "password". Jeg satt ikke noe slikt under innstalleringa. Hva er brukernavnet og passordet? Jeg har prøvd omtrent alle standardene jeg kan komme på.
Om du har brukt Wubi, så har du gitt brukernavn og passord. Brukernavnet ditt er nok det samme som i Windows. Se her.

 

Brukte Wubi ja, men kan ikke huske at jeg fylte inn brukernavn og passord.

Brukernavn fylles inn automatisk. Jeg har aldri brukt verktøyet, men er det mulig at passordet ditt er blankt?

 

Edit: Eventuelt, så er det ikke verre enn å fjerne fra Windows og legge inn på nytt ;)

Endret av efikkan
Lenke til kommentar
Kan noen av dere anbefale en musikkavspiller som ligner på Mediamonkey? Har ennå ikke klart å finne en musikkavspiller jeg er fornøyd med.
Kan du si hva du har prövd?

 

Amarok og Banshee er vel det nermæste du kommer (er nok noen flere, men husker ikke de akkurat naa).

har testet Amarok, rhythbox også vlc. Skal teste ut Banshee nå.

takk skal du ha

 

Edit: Må si at Banshee virket uoversiktelig, men det kan være at det blir bedre når jeg blir vant med det.

Endret av Runarbs
Lenke til kommentar
Nå kjører jeg Ubuntu. Hurra!
Grattis!
Men jeg trenger å få igang det trådløse nettet. Har en Acer 5720zg med Atheros AR5007EG. Forstår så godt som ingenting av Linux-språk osv, og har prøvd å følge noen slags guider, men alt er helt gresk for meg. Kan noen hjelpe meg?
Burde ikke by på store problemer, det er vel samme chippen som står i eeepc. Du kan installere madwifi-driveren, eller bruke windows-driveren med ndiswrapper, eller installere 8.10 alpha5 som støtter kortet ut-av-boksen med den nye ath5k driveren:

https://help.ubuntu.com/community/EeePC/Fixes

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...