Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Da fikk jeg den i trayen også! :) Men fikk likevel dette:

 

(nm-applet:3379): GnomeUI-WARNING **: While connecting to session manager:

Authentication Rejected, reason : None of the authentication protocols specified are supported and host-based authentication failed.

 

** (nm-applet:3379): WARNING **: <WARN> hal_net_physdev_cb(): dbus returned an error.

(org.freedesktop.Hal.NoSuchProperty) No property net.physical_device on device with id /org/freedesktop/Hal/devices/net_00_19_db_f3_75_4c

 

Edit: Nei, tror jeg begynner på nytt! Hadde vært fint om noen hadde forslag til løsninger uansett hvis jeg eventuelt skulle få samme problemet igjen etter neste install!

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virtualbox er nesten det samme som VmWare hvis du har hørt om det? Hovedforskjellen er at Virtualbox har åpen kildekode og er gratis.

 

Det Virtualbox gjør er at du kan kjøre feks Linux i Windows eller Windows i Linux. Det funker veldig bra for å teste ut nye distroer. Du kan feks kjøre openSUSE i Ubuntu og omvent. Så det er på en måte en emulator med at det får operativsystemet du vil installere til å tro at det kjører på en egen partisjon selv om det egentlig kjører som et hvilket som helst program inne i et annet operativsystem. Det kalles for virtualisering.

 

http://www.virtualbox.org

Lenke til kommentar

Fikk fikset problemene med network manager etter en reinstall av Arch. :)

 

Nesten hver gang jeg gjør noe som root i terminalen får jeg opp noe slikt:

 

"(gedit:4996): GnomeUI-WARNING **: While connecting to session manager:

Authentication Rejected, reason : None of the authentication protocols specified are supported and host-based authentication failed."

 

Eksempelet ovenfor viser feilen jeg får når jeg starter gedit. Hvorfor får jeg dette? Hvordan kan jeg fikse det?

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Herregud! Har plagdes i flere timer med MPD nå. Tror aldri jeg har vært borti noe så sinnsykt teit. For det første har det vært et evig styr med rettigheter for å bruke det. Måtte lage alle filene manuelt i /home/.mpd/ for at det skulle starte. Nå starter det helt fint, men bare dersom jeg starter det manuelt. Jeg har slengt inn "mpd" som en daemon, men det skjer ingenting. Jeg har også prøvd "mpd" som session (gnome), men det starter fortsatt ikke med maskina. Hvordan skal jeg få det til å starte med maskina slik jeg vil?

 

Er småforbanna nå. Har gjort dette 20++ ganger før, men nå går det bare ikke.

 

Edit: Fikk fikset det midlertidig med et script.

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Order ikke pacman alt av rettigheter og slikt (antar det er på Arch systemet ditt)? Det gjorde ihvertfall apt her på Kubuntu. Hva gjelder start-problemene så ville jeg skjekket error-loggen til mpd, sannsynligvis en grunn til at mpd ikke startet ;)

 

EDIT: hum har ikke en eneste fil under /home som hører til mpd jeg, så det er nok forskjell på hvordan den er pakket.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Er 512Mb ram litt lite for en "server" som kjører transmissiond, bftpd, httpd, sshd og samba? Den ligger alltid i bruk rett under 512, men swap er aldri rørt? Arch. Har ikke merket noen problemer med ytelse, lynrask respons når jeg spiller av serier via samba. Det er ingen load på noe annet enn samba og transmission samtidig. Det er kun meg som bruker den. xD.

Lenke til kommentar

Har lagt inn Ubuntu på nytt, samt noen programmer(men heller ikke mer), og får nå vedlagte feilmelding hver gang jeg starter. Noen som forstår hvorfor jeg får den, og hva som kan ha skjedd? ls -l .dmrc gir meg: -rw-r--r-- 1 sam sam 28 2008-09-03 16:53 .dmrc(da logget inn som sam).

Jeg har ikke endret på rettigheter for min hjemmemappe, men flyttet en del filer frem og tilbake bare.

 

Endret; her er feilmeldingen:

User`s $HOME/,dmrc file is being ignored. This prevents the default session and language from being saved. File hsould be ownred by user and have 644 permissions. User's $HOME directory must be owned by user and not writable by other users.
Endret av Dy§no
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...