Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er jo enormt rart at den ikkje kom ut samstundes med Windowsversjonen. Er jo tross alt åpen kildekode osv osv?
Saavidt jeg har hört er Chromium aapen kildekode-prosjektet, separert for aa beskytte merkevaren Chrome. Og aapen kildekode sier ingenting om hva som kommer först, hvis de utvikler Windows-versjonen först blir jo den först ute, folk faar jo ikke tak i koden til aa porte selv för de lanserte den. Endret av Rabbid
Lenke til kommentar
Det er jo enormt rart at den ikkje kom ut samstundes med Windowsversjonen. Er jo tross alt åpen kildekode osv osv?
the Windows version is going into beta first, simply by virtue of having had a head start. For a number of reasons, much of the initial prototyping and design was done for Windows.

Det er egentlig ikke rart i det hele tatt. Sjansen for at et produkt som blir utviklet på flere plattformer skal komme til samme punkt i utviklingen (i dette tilfellet første beta) samtidig er uendelig liten.

Eneste gangen man egentlig vil oppleve at det faktisk skjer er dersom utviklerene bevisst holder noen versjon tilbake helt til alle versjonene er ferdig utviklet.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Med mindre jeg tar feil, så skal det være mulig å kunne laste ned og kompilere Chrome til linux sjøl...

Du tar feil...

Note: There is no working Chromium-based browser on Linux. Although many Chromium submodules build under Linux and a few unit tests pass, all that runs is a command-line "all tests pass" executable.
Lenke til kommentar

Ah, nå huska jeg hvor jeg leste det. kommentar på osnews

It is bsd. You can download the code from http://www.chromium.org

 

If you get a svn snapshot and build it on linux, the only thing that works is a small test app. Kind of sucks for us Linux geeks

 

Var del jeg som huska feil i forhold til hva som stod i denne kommentaren...

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Artikkel om PRen rundt Chrome

Google Chrome Considered Harmful

Overall, I'd also like to point out that the entire comic has a clear marketing flair to it, targeted at making users want something they aren't sure they would. The little technical accuracy in it is also designed to arm the hands of less savvy tech writers with an existing bias for Google's ventures. Throughout the strip, Google employees appear as whitecoats or apprentice magicians, pushing quotes that don't stand to scrutiny. There is also a great deal of self appraise and flattery. There is a bit of goodwill, where the characters recognize that they have adopted ideas from others, but these pieces are always downplayed and secondary.
Endret av olefiver
Lenke til kommentar
Var da mye hype over en nettleser :p

 

UI'en var stygg og den bruker webkit, ikke noe spennende akkurat.

Personlig likte jeg UI. Enkelt og greit. Kunne godt vært enda mer minimalistisk for min del. Men det som er spennende er javascript-engine som compilerer. Javascript i chrome er en sann fornøyelse. Får alle andre browsere til å se ut som sirup.

 

Forresten prøv denne i chrome og deretter hvilken som helst annen browser.

Lenke til kommentar

Huff, er allerede nok "laast" til Googles tjenester, nok er nok. Kommer ikke til aa bruke denne nettleseren. Basta bom og punktum finale :p

 

Men V8-motoren eier. Trenger seriöst aa bli mer utbredt i andre nettlesere (alternativt at de andre nettlesere öker hastigheten sin tilsvarende).

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar
Personlig likte jeg UI. Enkelt og greit. Kunne godt vært enda mer minimalistisk for min del. Men det som er spennende er javascript-engine som compilerer. Javascript i chrome er en sann fornøyelse. Får alle andre browsere til å se ut som sirup.

Har de gjort endringer i webkit? Hvis ikke er den ikke kjappere.

 

Forresten prøv denne i chrome og deretter hvilken som helst annen browser.

Blir litt vanskelig når den bare støtter Windows ;)

Lenke til kommentar
Har de gjort endringer i webkit? Hvis ikke er den ikke kjappere.

ja

Chrome FAQ

WebKit

Q. How are you tracking WebKit?

A. The Chromium source code includes a copy of the WebKit source. We frequently snapshot against the WebKit tip of tree or specific branches according to our release needs.

 

Our goal is to reduce the size and complexity of the differences between the copy we maintain in order to work more effectively as a participant in the WebKit community and also to make periodic updates occur more smoothly.

 

Q. How are you interfacing with WebKit for upstream updates?

A. We take periodic snapshots of the WebKit code, making the necessary changes to integrate with Chromium. We are working with the WebKit team to push many of our changes upstream so that the merge process is simpler.

 

Men med mindre jeg har missforstått så er det ikke WebKit, men V8 som takler javascript, som er det cyclo mener er kjappere i Chrome.

Endret av olefiver
Lenke til kommentar
Var da mye hype over en nettleser :p

 

UI'en var stygg og den bruker webkit, ikke noe spennende akkurat.

Jeg forsøkt den Midori som ble nevnt, som jeg leser også bruker webkit, og den var superkjapp saml. med FF og Opera mht. java. Likte den godt, når den blir mer moden så kan jeg godt skifte.

 

Lite spørsmål: har koblet til esata kontakter på utsiden av kabinettet, men Ubuntu ser ikke diskene når jeg kobler de til. Må reboote for at den skal det. Finnes det en kommando man kan kan kjøre slik at jeg slipper å starte på nytt?

Lenke til kommentar
Lite spørsmål: har koblet til esata kontakter på utsiden av kabinettet, men Ubuntu ser ikke diskene når jeg kobler de til. Må reboote for at den skal det. Finnes det en kommando man kan kan kjøre slik at jeg slipper å starte på nytt?

 

Har du Intel-chipset? Du må vel aktivere AHCI i BIOS-en for å få hotplug til å fungere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...