Ballus Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Hei! Jeg prøver å installere Microsoft Office 03 i Wine og har møtt på problemer. Jeg følger denne oppskriften her: http://thesorcerer.wordpress.com/2007/10/0...-2003-in-linux/. På punkt 5 møter jeg på problemer, når jeg skriver “wine richedit30.exe” i terminal får jeg følgende beskjed: Wine could not load: Module not found. Noen som vet hva jeg gjør feil, eller hva problemet er? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 (endret) Pass på at terminalen arbeider i den mappa fila ligger i. Hvis du gjør det så skal autocompletion fungere (skriv "wine rich" og trykk tab). Du kan skjekke hvilke filer som ligger i det nåværende arbeidsmappen vha kommandoen "ls" (uten anførsel). Dersom filen ligger i en annen mappe bruker du kommandoen "cd /mappe/hvor/fila/ligger" til å endre terminalens arbeidsmappe. Det kan være problemet ihvertfall. EDIT: og ta et lynkurs i terminalbruk Endret 31. august 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 jeg har et par spørsmål angående tweaking av Freespire på en gammel p3 500 mhz med 400 ram å noe Det som virkelig tar tid er å starte maskinen , mellom 5 - 6 minutter. video og musikk avspilling funker feilfritt.ikke noe lagg , men dvd avspilling sliter den med. samme med åpning av open office dokumenter , det tar veldig lang tid Kan jeg få noe ekstra ut av freespire eller burde jeg finne meg en annen distro ? jeg liker freespire først og fremst pga av alle codecs som er pre installert , da maskinen ikke har nettverkskort kan jeg ikke laste ned en døyt fra nettet med den. Bruker versjon 1.0 so what to do? Lenke til kommentar
Del Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Prøv OpenSuse med KDE4, burde vel være tingen for en gammel sak hvis du ønsker full desktop. Hvis du tåler det mer ribbet kan fluxbuntu eller kanskje xubuntu, være en ide. Du kan se litt om trimming av oppstart og programmer her: http://wiki.diskusjon.no/index.php/(K)Ubun...d_XP.2FVista.3F Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 DVD avspilling kan kanskje bli en utfordring, men mplayer med -framedrop opsjon kan kanskje fungere hvis det neesten går per i dag. Lenke til kommentar
huf Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Easy file uploads with Droopy Nokon som har prøvd det? Blir litt tungvindt sidan ein uansett(?) må få åpna port 8000... Lenke til kommentar
haalo Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 GNU fyller 25 år . http://news.slashdot.org/article.pl?sid=08/09/02/1258226 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 GNU fyller 25 år .http://news.slashdot.org/article.pl?sid=08/09/02/1258226 Det er absolutt noe å feire. Dette er absolutt noe av det beste som har hendt datamaskin-industrien, og ikke minst for oss forbrukere. Men er dette riktig dato? Feirer med cola og et koselig bilde: Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Jeg spiser hatten min og ligger inn Ubuntu Server Edition på den dedikerte boksen, dette bør være enklere enn Arch. Det handler om mangel på tid!!! Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Fra wikipedia: The plan for the GNU operating system was publicly announced on September 27, 1983, on the net.unix-wizards and net.usoft newsgroups by Richard Stallman.[3] Software development began on January 5, 1984, when Stallman quit his job at Massachusetts Institute of Technology so that they could not claim ownership or interfere with distributing GNU as free software. According to Stallman, the name was inspired by various plays on words, including the song The Gnu.[4] Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Fra wikipedia:The plan for the GNU operating system was publicly announced on September 27, 1983, on the net.unix-wizards and net.usoft newsgroups by Richard Stallman.[3] Software development began on January 5, 1984, when Stallman quit his job at Massachusetts Institute of Technology so that they could not claim ownership or interfere with distributing GNU as free software. According to Stallman, the name was inspired by various plays on words, including the song The Gnu.[4] Ja det var det jeg også stusset over. Enkelte steder står 27., andre steder "i September" osv. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 I følge gnu.org er det 27. som er den rette datoen: This is the original announcement of the GNU Project, written by Richard Stallman on September 27th 1983. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Laptopen min er halvdau, den skal gå som server de neste 40 årene. Vil dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=31110...led#ProductTabs fungerer under linux? Eller andre forslag? Lenke til kommentar
olear Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Nettleseren Midori er nå en del av XFCE, artig http://foo-projects.org/pipermail/xfce4-de...ust/024732.html Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Kult. Da kan det gå enda fortere for midori å bli "ferdig". En god lettvekter. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Kult. Da kan det gå enda fortere for midori å bli "ferdig". En god lettvekter. Hvorfor skulle den bli enda fortere ferdig? akkurat samme folkene som jobber med den, i samme hastighet som før. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Jeg spiser hatten min og ligger inn Ubuntu Server Edition på den dedikerte boksen, dette bør være enklere enn Arch. Det handler om mangel på tid!!! Arch er ikke spesielt egnet som server, nei. Updates kommer såpass ofte at det koster mtp. oppetid og administrasjon. Bruker selv Debian på server, og er fornøyd med det. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Jeg gikk tilbake til Arch etter en time med Ubuntu, Arch er bare Arch. Men ja, jeg blir nok ikke og pacman -Syu hele tiden når den først fungerer optimalt. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Kult. Da kan det gå enda fortere for midori å bli "ferdig". En god lettvekter. Hvorfor skulle den bli enda fortere ferdig? akkurat samme folkene som jobber med den, i samme hastighet som før. Ville da tro at xfce mottar mer i donasjoner enn midori gjør. Da blir det da lettere for de som lager midori å jobbe enda mer. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Og xfce vil nok føre til at den kan få flere brukere også, som igjen kan føre til flere utviklere. Det er jo ingen automatikk i at det skjer, men alle er vel enig om at det er positivt for midori å bli inkludert i xfce? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå