Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg prøver å installere Microsoft Office 03 i Wine og har møtt på problemer.

 

Jeg følger denne oppskriften her: http://thesorcerer.wordpress.com/2007/10/0...-2003-in-linux/.

 

På punkt 5 møter jeg på problemer, når jeg skriver “wine richedit30.exe” i terminal får jeg følgende beskjed: Wine could not load: Module not found.

 

Noen som vet hva jeg gjør feil, eller hva problemet er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pass på at terminalen arbeider i den mappa fila ligger i. Hvis du gjør det så skal autocompletion fungere (skriv "wine rich" og trykk tab). Du kan skjekke hvilke filer som ligger i det nåværende arbeidsmappen vha kommandoen "ls" (uten anførsel). Dersom filen ligger i en annen mappe bruker du kommandoen "cd /mappe/hvor/fila/ligger" til å endre terminalens arbeidsmappe.

 

Det kan være problemet ihvertfall.

EDIT: og ta et lynkurs i terminalbruk :)

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

jeg har et par spørsmål angående tweaking av Freespire på en gammel p3 500 mhz med 400 ram å noe

 

Det som virkelig tar tid er å starte maskinen , mellom 5 - 6 minutter. video og musikk avspilling funker feilfritt.ikke noe lagg , men dvd avspilling sliter den med. samme med åpning av open office dokumenter , det tar veldig lang tid

 

Kan jeg få noe ekstra ut av freespire eller burde jeg finne meg en annen distro ?

 

 jeg liker freespire først og fremst pga av alle codecs som er pre installert , da maskinen ikke har nettverkskort kan jeg ikke laste ned en døyt fra nettet med den.

 

Bruker versjon 1.0

 

so what to do?

Lenke til kommentar

Fra wikipedia:

The plan for the GNU operating system was publicly announced on September 27, 1983, on the net.unix-wizards and net.usoft newsgroups by Richard Stallman.[3] Software development began on January 5, 1984, when Stallman quit his job at Massachusetts Institute of Technology so that they could not claim ownership or interfere with distributing GNU as free software. According to Stallman, the name was inspired by various plays on words, including the song The Gnu.[4]
Lenke til kommentar
Fra wikipedia:
The plan for the GNU operating system was publicly announced on September 27, 1983, on the net.unix-wizards and net.usoft newsgroups by Richard Stallman.[3] Software development began on January 5, 1984, when Stallman quit his job at Massachusetts Institute of Technology so that they could not claim ownership or interfere with distributing GNU as free software. According to Stallman, the name was inspired by various plays on words, including the song The Gnu.[4]
Ja det var det jeg også stusset over. Enkelte steder står 27., andre steder "i September" osv.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...