Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva gjør man dersom man blir "plaget" på skolen pga. man bruker linux?

 

Noen gode motargumenter mot windows-geeks, som får meg til å framstå som... ikke geek?

Altså, bryr du deg?...

 

uhm............... nei?

 

men ville vært kult å sett uttrykket når de blir eid?

 

Skriv litt "ondsinna" kode og infiser alle windows maskinene på skolen inkludert din egen. Så kan vi jo se hvem som ler når du er den eneste som har maskin som funker ;)

 

NB : IKKE gjør dette :!:

Lenke til kommentar
På min bærbar pc så har jeg Ubuntu og XP, men oppstartsmenyen viser dobbelt opp med Ubuntu. Hvordan filer endrer jeg for å fikse dette?

 

Bruker Grub.

"sudo gedit /boot/grub/menu.lst" regner jeg med, for så å fjerne alternativet du ikke bruker :)

Korrekt. Det kan være lurt å slenge #-tegn fremfor alternativet som skal "fjernes" i tilfelle du skulle ønske å bruke det senere (#-tegn betyr at linjen er kommentarfelt/ ikke aktiv) .Ellers er det en god idé å ta sikkerhetskopi av filen på forhånd.
Lenke til kommentar
Last ned Trackback3 og les noen guider, så eier du alle med Windows inkludert Vista på null komma niks:)

 

Men ikke skad maskinene da;)

BackTrack 3.0 mener du. Det er godt egnet til å imponere ja. Du kan jo sniffe opp log-in til hotmail eller gmail eksempelvis. Men, det holder antagelig å pimpe desktopen, kanskje krydret med elementer fra signaturen min.
Lenke til kommentar

Tenkte eg skulle ta å installere Linux på skule-pcen slik at det kanskje blir litt meir fart på den samstundes som eg får utforska Linux litt :)

 

Reknar med at diverse matematikk-program ikkje vil verke i Linux, så det kan vel være greit å ha XP-versjonen liggande i tillegg. Eller fantes det noko Wein/Wine-greier som vil løyse det problemet?

Lenke til kommentar
Tenkte eg skulle ta å installere Linux på skule-pcen slik at det kanskje blir litt meir fart på den samstundes som eg får utforska Linux litt :)

 

Reknar med at diverse matematikk-program ikkje vil verke i Linux, så det kan vel være greit å ha XP-versjonen liggande i tillegg. Eller fantes det noko Wein/Wine-greier som vil løyse det problemet?

Du har mye bedre tilgang på matteprogrammer i linux. Endret av Del
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...