aspic Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Hva gjør man dersom man blir "plaget" på skolen pga. man bruker linux? Noen gode motargumenter mot windows-geeks, som får meg til å framstå som... ikke geek? Altså, bryr du deg?... Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Hva gjør man dersom man blir "plaget" på skolen pga. man bruker linux? Noen gode motargumenter mot windows-geeks, som får meg til å framstå som... ikke geek? Altså, bryr du deg?... uhm............... nei? men ville vært kult å sett uttrykket når de blir eid? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Vet ikke om universitetet teller som "skolen", men jeg blir iallefall beundret med Arch og Wmii på informatikk. Haha. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Hva gjør man dersom man blir "plaget" på skolen pga. man bruker linux? Noen gode motargumenter mot windows-geeks, som får meg til å framstå som... ikke geek? Altså, bryr du deg?... uhm............... nei? men ville vært kult å sett uttrykket når de blir eid? Skriv litt "ondsinna" kode og infiser alle windows maskinene på skolen inkludert din egen. Så kan vi jo se hvem som ler når du er den eneste som har maskin som funker NB : IKKE gjør dette :!: Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Last ned Trackback3 og les noen guider, så eier du alle med Windows inkludert Vista på null komma niks:) Men ikke skad maskinene da;) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Noe litt snodig: Democrats can't run Linux Lenke til kommentar
haalo Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Vet ikke om universitetet teller som "skolen", men jeg blir iallefall beundret med Arch og Wmii på informatikk. Haha. Alle tror min Arch med IceWM er Windows 95 . Lenke til kommentar
shoop! Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Noe litt snodig: Democrats can't run Linux If you visit the US Democratic Party Convention site and try to use the streaming software using Linux you will be told you should pay for your operating system like every other good clean living American. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 På min bærbar pc så har jeg Ubuntu og XP, men oppstartsmenyen viser dobbelt opp med Ubuntu. Hvordan filer endrer jeg for å fikse dette? Bruker Grub. Lenke til kommentar
shoop! Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 På min bærbar pc så har jeg Ubuntu og XP, men oppstartsmenyen viser dobbelt opp med Ubuntu. Hvordan filer endrer jeg for å fikse dette? Bruker Grub. "sudo gedit /boot/grub/menu.lst" regner jeg med, for så å fjerne alternativet du ikke bruker Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 På min bærbar pc så har jeg Ubuntu og XP, men oppstartsmenyen viser dobbelt opp med Ubuntu. Hvordan filer endrer jeg for å fikse dette? Bruker Grub. "sudo gedit /boot/grub/menu.lst" regner jeg med, for så å fjerne alternativet du ikke bruker Korrekt. Det kan være lurt å slenge #-tegn fremfor alternativet som skal "fjernes" i tilfelle du skulle ønske å bruke det senere (#-tegn betyr at linjen er kommentarfelt/ ikke aktiv) .Ellers er det en god idé å ta sikkerhetskopi av filen på forhånd. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Ser ut til at det er to forskjellige kernel av Ubuntu installert. Ubuntu 8.04, Kernel 2.6.24-19-generic Ubuntu 8.04, Kernel 2.4.24-16-generic Har dette noe å si? Installerte bare Ubuntu en gang på egen partisjon. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Eneste grunn til at ikke gamle kernels blir fjernet fra GRUB, er tilfelle noe går galt ved oppdatering av nye kernels. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Det betyr at Ubuntu har lagt inn en patch til kjernen. Det ligger altså minst to varianter av kjernen inne. Om du ikke trenger den gamle (2.4.24-16-generic), så gjør du som jeg sa. Skulle den "nye" kjernen by på problemer så bytter du tilbake. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Takk takk Tar bare en backup av teksten i boot filen, så har jeg det i tilfelle noe skulle skje. Lenke til kommentar
Del Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Last ned Trackback3 og les noen guider, så eier du alle med Windows inkludert Vista på null komma niks:) Men ikke skad maskinene da;) BackTrack 3.0 mener du. Det er godt egnet til å imponere ja. Du kan jo sniffe opp log-in til hotmail eller gmail eksempelvis. Men, det holder antagelig å pimpe desktopen, kanskje krydret med elementer fra signaturen min. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Tenkte eg skulle ta å installere Linux på skule-pcen slik at det kanskje blir litt meir fart på den samstundes som eg får utforska Linux litt Reknar med at diverse matematikk-program ikkje vil verke i Linux, så det kan vel være greit å ha XP-versjonen liggande i tillegg. Eller fantes det noko Wein/Wine-greier som vil løyse det problemet? Lenke til kommentar
Del Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Tenkte eg skulle ta å installere Linux på skule-pcen slik at det kanskje blir litt meir fart på den samstundes som eg får utforska Linux litt Reknar med at diverse matematikk-program ikkje vil verke i Linux, så det kan vel være greit å ha XP-versjonen liggande i tillegg. Eller fantes det noko Wein/Wine-greier som vil løyse det problemet? Du har mye bedre tilgang på matteprogrammer i linux. Endret 26. august 2008 av Del Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Ååå?? Det visste eg ikkje. Kanskje matteprogramma er støtta i Linux likevel då. Edit: GeoGebra er i alle fall støtta. Er det ei slags samleside for Linux-program ein stad? Endret 26. august 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå