Goophy Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Hehe, BIOS til skjermkortet var det neppe. Alt blir svart om den vanlige BIOS-en forsvinner også. Tåpelige greier uansett, ihvertfall ikke noe poeng i å kjøpe ny PC. Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Tåpelige greier uansett, ihvertfall ikke noe poeng i å kjøpe ny PC. Ja, det ender jo med at folk begynner å kjøpe seg to brannmurer og skaffe seg ny PC hver gang de glemmer å sette i kontatken til skjermen før de skrur den på, eller det er noe annet galt. Lenke til kommentar
bluet Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Se her for noen eksempler på dumme PC-brukere. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 IKT Norge er jo ein gjeng idiotar. Virkar i alle fall slik utifrå kva dei seier når dei uttalar seg. Dei var blant anna skeptiske til at all kommunikasjon med Staten skal foregå på åpne standardar. Trur dei trur at det betyr at alle må bruke GNU/Linux eller noko. Ikkje gå med på det brevet! Uansett om BIOS er øydelagt kan ein vel kjøpe ny BIOS, evt hovudkort? Utruleg mykje billigare enn å kjøpe ny maskin. Latterleg! Vert så sint... BTW: Las om den der bredbåndspatruljen til Telenor, og på sidene deira står det at ein må ha Windows 98 eller nyare for å få hjelp elns. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Uansett om BIOS er øydelagt kan ein vel kjøpe ny BIOS, Hvis du spør får du en ny ferdigprogrammert chip i posten fra de som bygde PC-en, så det er ikke noe problem i det hele tatt. Har vært borti mye tull med IKT norge ja, ser absolutt ikke ut som de har noe kompetanse what so ever. Men humm, Slacware 7 er vel nyere enn Windows 98. Lurer på om de hadde fått en PC på nett med en clean install uten noe nettverks-software. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Se her for noen eksempler på dumme PC-brukere. Mye morsomt der ja. :!: Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Kanskje superviruset til Telenor og IKT-Norge var noe så alvorlig som den første "problemstillingen" her. :!: Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Ekspertuttalelse fra IKT Norge? Den var ny. IKT Norge er en interesseorganisasjon for de største dataselskapene her i landet, deriblant Microsoft. Hvis man ser på uttalelsene til IKT Norge i åndsverklovsaken og om åpne standarder i offentlig kommunikasjon, så skjønner man fort at IKT Norge ikke har noe med data som i teknologi å gjøre. Det er en økonomisk interesseorganisasjon for store dataselskaper. Kan tenke meg det er noen antivirusselskaper inne i bildet også. Dette virushysteriet er skapt av antivirusselskapene. Forsåvidt, å gjennvinne data fra en formatert disk er null problem, også for privatpersoner. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Samtidig kan flere dataeksperter, deriblant IKT Norge, fortelle at "worst case-virus" faktisk kan ødelegge maskinen ganske kraftig. Var vel helst det jeg reagerte på i mailen jeg fikk tilbake. Skjønner ikke at han gidder si han har vært i kontakt med 'dataeksperter' engang, er jo innlysende at disse 'ekspertene' ikke aner hva de snakker om. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Send ein mail og skriv kva IKT Norge eigentleg er for noko, og at dei ikkje har snøring på noko som helst. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Det gjorde jeg med en gang jeg fikk den andre mailen. Spurte også om navn og epost til personene som hadde kommet med 'ekspert'-uttalelesene. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Link til artikkelen Goophy? Hehe, VG på sitt beste. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Link til artikkelen Goophy? Hehe, VG på sitt beste. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=283542 Lenke til kommentar
ratix Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Det gjorde jeg med en gang jeg fikk den andre mailen.Spurte også om navn og epost til personene som hadde kommet med 'ekspert'-uttalelesene. Vi venter i spenning på svaret :] Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Se her for noen eksempler på dumme PC-brukere. Jeg håper virkelig ikke at det finnes så dumme mennesker. Dette er her eksempler på total mangel på intelligens - ikke datakunnskaper. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 Satt på en PC med en nyinstallert Windows 2003 på. Tenkte jeg skulle svi ut litt musikk, og siden jeg var i en hurry, tenkte jeg at wmplayer fikk gjøre susen, heck, gnomes nautilus og KDEs k3b funker jo fett, så da bør vel Windows' wmplayer klare det samme. Fyrer i en LG CD-RW og åpner wmplayer. Bruker en god stund på å samle sammen sangene jeg vil brenne (bare plass til en 10-12 stykker, så jeg må velge med måte). Etter at jeg er fornøyd, ser jeg til min store forskrekkelse at CD-brenneren ikke er "støttet". Okey, tenker jeg... Merkelig, går inn på options - tools, finner frem til devices og der står pinadø CD-brenneren listet opp. Finner ingen feilmeldinger der, og det ser ikke ut som om det er mye jeg kan gjøre der heller. Tenker faen, får reboote (siden jeg nettopp har fyrt i CD-brenneren og fikk en melding om at den var funnet og lignende). Finner ikke ut hvordan jeg saver playlisten, så jeg tar et screenshot av den, lagrer i mspaint som bmp-fil. Rebooter, starter wmplayer, ingen forandring. Gidder ikke kjøpe Nero for å brenne én CD, så jeg entrer SF.net. Finner ikke noe gøy til Windows, går inn på, gudene forby, download.com, som forresten har en crappy side med en enda verre intro. Finner et program som er lastet ned noen og 100.000 ganger, installerer. Mekker inn playlisten på ny, manuelt fra bmp-filen, trykker brenn. Ett minutt senere, "error: blablabla". Det hadde nok spart meg en del bry å fyre opp en GNU/Linux direkte-CD, ja... Jeg mener... Hva gjør Windows-folk? Piratkopierer Nero? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Jeg mener... Hva gjør Windows-folk? Piratkopierer Nero? Det stemmer. Lenke til kommentar
.... Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) http://programmer.no/images/artikkel/2005/juli/lh/6l.jpg Det som også er litt artig, er at siden som er åpnet i Internet Explorer, advarer mot nevnte nettleser (nederst til høyre). Endret 9. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 Ja, fyren surfer jo linux-noob bevisst, antar jeg... Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Satt på en PC med en nyinstallert Windows 2003 på. Windows 2003 Server? Det har isåfall rimelig dårlig støtte for diverse maskinvare. Slet med å sette opp en Windows 2003 printerserver en gang, da printeren ikke var støttet der - hvilket den er i alle andre versjoner av Windows, samt at den fungerer i GNU/Linux. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå