Sokkalf™ Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Ser ut som den bruker et forholdsvis gammelt chipsett som bør være støttet bra. Er jo vrient å si noe mer, men i teorien så ser det ihvertfall ut som det skal fungere fint. Går ut fra at dette er basert på samme "plattform" som brukes i de små bærbare som selges med Atom, og de fungerer jo med linux. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Kva for program er greit til sftp? Eg orkar ikkje sette opp Samba og eg fann ikkje eit program som passa inn i GNOME. Nyttar KFTPGrabber (einaste eg fann når eg søkte på sftp i Ubuntu sitt pakkesystem), men eg likte det ikkje heilt. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Kan du ikke bare bruke nautilus? sftp://hostnavn eller ssh://hostnavn.. tror det skal funke greit i Gnome, ellers har jeg hatt svært positive opplevelser med å bruke filbehandleren i KDE til sånt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Oj, kult. Takk. Irriterer meg at i GNOME så er ikkje alt i rekke og rad. Har alltid irritert meg over dette. Er det ei innstilling eller noko som gjer at alt får like store ikon og at namnet på filene vert forkorta om dei er over ei viss lengd (slik som på Vindaugo)? Om dykk lurer så fann eg doktoravhandlinga på forumet! Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Skal være en innstilling i Nautilus, heter det compact eller noe? Er i grunn bare å bla seg igjennom, er tross alt ikke så mange innstillinger under 'preferences' Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Eg har sjekka, men kompakt løyser ikkje det med lange namn. Slik er berre stygt <.< Korleis er KDE4 på det området? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Sikker på at du ikke er en "vis som liste"-type? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Sikker på at du trenger så lange filnavn da? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Selv er jeg nødt til å ha filbehandlerne jeg bruker til å vise detaljer/liste. Takler ikke svære ikoner andre steder enn på desktopen. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Hva er Transmission sitt motstykke i Windows? Jeg liker godt Transmission i linux, men det er ingen klient for Windows. Lenke til kommentar
huf Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 uTorrent er den beste lettvektsklienten til win, imo. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Den så mye bedre ut, lasta ned Azureus først, men det var alt for mye krims&krams på den... Keep it simple Lenke til kommentar
huf Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Bittorrentklientar skrivne i Java = Uffameg. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 uTorrent er kongen på Windows, og anbefales på det sterkeste Lenke til kommentar
Del Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Da har jeg fått testet ATI sitt siste skudd 8.8 på mitt 64-bit HD3200 oppsett. Jeg har enda ikke oppdaget noe som er tilbake fra nvidia, og det er første gang jeg kan si. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Da har jeg fått testet ATI sitt siste skudd 8.8 på mitt 64-bit HD3200 oppsett. Jeg har enda ikke oppdaget noe som er tilbake fra nvidia, og det er første gang jeg kan si. Lovende! ATI ser mer og mer fristende ut, og hvis utviklingen fortsetter i riktig retning velger jeg nok ATI i min neste PC. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Høres lovende ut. Kanskje jeg får brukt alle ati kortene som ligger rundt her og slenger Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 (endret) Del: Har de fått ryddet opp i de grusomme tearing-problemene fra 8.6 nå? Hvis det er tilfelle, oppgraderer jeg med en gang! EDIT: Iflg. phoronix ser det ut til at dette er noe som har blitt ryddet litt opp i. Installerer nå. EDIT2: Nupe, fremdeles grusom tearing. Jubel. Endret 20. august 2008 av jorgis Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Deluge torrent klienten finnes også til windows Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 (endret) Får forhåpentligvis min Asus EEE 1000 med 40gb SSD-disk i morgen. Skal bytte ut det medfølgende Xandros med Ubuntu. Har noen spørsmål i forhold til dette. Slik jeg har forstått det har denne typen disker kortere levetid enn vanlige harddisker. På et forum leste jeg disse tipsene man burde gjøre for å øke levetiden på disken: 1. Never choose to use a journaling file system on the SSD partitions 2. Never use a swap partition on the SSD 3. Always edit your new installation fstab to mount the SSD partitions "noatime" 4. Never log messages or error log to the SSD 1. Greit nok, bare å velge ext2. 2. Denne er heller ikke vanskelig å skjønne. Er bare å installere uten swap, men lar Ubuntu deg gjøre det uten videre? 3. "sudo gedit /etc/fstab" også skrive inn noatime som option på disken(e)? 4. Hvordan skrur jeg av loggingen? Noen andre tips jeg bør gjøre? Hvor lang levetid kan jeg forvente på en slik disk med disse punktene utført? Endret 22. august 2008 av qweac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå