RattleBattle Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Noen her som har fått til videoavpilling i Aftenposten (bortsett fra Flash-videone de unntaksvis har)? Har prøvd Mplayer, Totem, Mediaplayerconnectivyt + VLC, men ikke noen av delen starter videoene. Lenke til kommentar
olear Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Slackwars har fått ny logo Endret 15. august 2008 av olear Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Skal vel være "Slackware har fåt ny logo", men den e'en er ganske s av seg. Syns den logoen var crap rett og slett. Den gamle var mye bedre, hvorfor tulle med perfeksjon? EDIT: ny logo kan leses oppned... hvorfor er nå det viktig Endret 15. august 2008 av olefiver Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Sett sånt, det står slackwars når man leser den opp-ned også. Lenke til kommentar
olear Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Vet ikke helt hva som skjedde, men ingen edru person kan godkjenne noe sånt. Verste av alt er at det er en "designer" som har "laget"* logoen. * Åpne PS/GIMP => mirror image => $$$ Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Må kanskje en "designer" til for å lage en e som ser ut som en s oppned... Lenke til kommentar
slemKaffe Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Jøss, det var en helt vanvittig stygg logo. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Designer av ny Slackwarelogo har en egen nettside: Senile Felines Design Ser ut til at han fokuserer på Ambigrams Endret 15. august 2008 av olefiver Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Tja, er vel en som har lest litt for mye Dan Brown, og satt seg ned og loka i xpaint Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Er vel sikkert designet i terminalen, på ekte Slackware-vis. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Haha, fantastisk logo! Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Tja, er vel en som har lest litt for mye Dan Brown, og satt seg ned og loka i xpaint Og Dan Brown som påstår det er vanskelig ... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Jeg ser at neste Ubuntu får X.org 1.5. Det virker spennende med bedre støtte for "hotplugging". Nærmer vi oss snart punktet der det ikke er nødvendig med omstart av X.org Server for alt mulig? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Jo, det er sant nok. De 5% er vel først og fremst ment for root-filsystemet, for der er det litt kritisk om man går tom for diskplass. Til rene datapartisjoner, og særlig store partisjoner som Sokkalf^ nevner, så går det kanskje greit å sette den til mindre enn 5% Lurte litt på dette... Har satt opp /home som er på 66 GB. Hvor mye trenger jeg egentlig av plass for å hindre fragmentering? Er 2% for lite? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Er det riktig at Ubuntu viser 3.9GB ram når man har 4x1024MB ram brikker? Kjører 64-bits versjonen. Endret 16. august 2008 av Nitrius Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Kommer litt an på hva slags program du bruker til å vise tilgjengelig minne vil jeg tro.. ikke alle tar med kernel-memory f.eks. 3.9GB høres riktig nok ut, det. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Var så å si klar til å trykke "Installer OpenSUSE" nå, men så oppdaget jeg at jeg ikke aner hvilken partisjon det ble installert på. Verdiene som blir oppgitt er helt annerledes enn de som blir oppgitt i Windows. La meg vise dere ved hjelp av to sammenligningsbilder (se under). Jeg har altså laget en partisjon på 107GB som heter "Linux". Men hvilken av alternativene under er det..? Vil nødig gjøre slik at alle familiebildene m.m. på Lagrings-partisjonen forsvinner. PS: Kjører 2stk 1TB-disker i raid0, med 3 partisjoner (XP = 97GB, Linux = 107GB og Lagring = 1,61TB). Her er en guide fra openSUSE.org: Link. Men skjønner det fortsatt ikke. Endret 17. august 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Ser ut som du har latt OpenSuse selv mekke partisjoner automatisk. Selv tillater jeg aldri sånt uansett distro. Det kan funke for nybegynnere men er best på en tom disk, altså når det ikke er et annet OS der fra før. Isteden bør du velge "expert partitioning" eller hva det heter. PS. Jeg håper uansett du har backup av familebildene dine, for RAID0 gir dårlig sikkerhet Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Ja familiebildene er tatt backup av, men har flere hundre GB med musikk/filmer/div, og dette orker jeg rett og slett ikke ta backup av Det får stå sin prøve. Mener å huske at jeg prøvde alle alternativene i installeringen uten hell Skjønner ikke hvor det er blitt av den 107GB-partisjonen Alt er jo normalt i XP, men. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå