DevilsDecoy Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Ut i fra posten ser det ut som du får vanilla KDE, altså det samme som i Extra (regner jeg med). Hadde gode erfaringer med KDE 3 fra KDEmod så det kommer seg nok etterhvert... Har selv brukt KDE fra Fedora Rawhide i en liten stund nå, og det funker fint her Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Kdemod er ikke de offisielle kde pakkene nei. Prøv de vanlige pakkene i arch's eget repo. Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Er det noen som har lest LinuxHatersBlogg?? Er litt spent på hva dere synes om denne bloggen. Noen sier at det virkelig er en som missliker Linux sterkt mens andre sier at det er en som bruker Linux til daglig for han/hun vet jo så og si det meste om Linux. At man skal se på det som en evig lang bugreport med humor innblandet. Men det er jo klart at den er bassert på Unix Haters Handbook som kom ut på 80 tallet tror jeg det var. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Har lest litt, og det er jo mye riktig i det som sies. Er selvsagt satt veldig på spissen, men det er ikke tvil om at det er rom for forbedringer på mange områder. (Det gjelder forsåvidt ikke bare linux, men samtlige OS på markedet) Edit: en del går jo også på forbedringer som ikke gjøres pga. "politiske" grunner, noe som "vanlige brukere" ofte ikke forstår mye av vitsen med. Endret 30. juli 2008 av Sokkalf^ Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Jeg syns linuxhaters har mange gode poenger, og tidvis ler jeg godt av måten personen(e) skriver på. Arti. Syns vi trenger linuxhaters; linux trenger litt "tough love" Dessuten, hvis en leser kommentarene finner en mange eksempler på hvordan en linux-fan ikke skal oppføre seg på nett Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Kdemod er ikke de offisielle kde pakkene nei. Prøv de vanlige pakkene i arch's eget repo. Det vet jeg, men har forstått det slik at det nesten ikke er forskjell på kdemod sine kde4.1 pakker og de originale kde4.1 pakkene. Kan derfor ikke skjønne at kdemods små endringer skal resultere i de irriterende problemene jeg opplevde. Har uansett fjernet alt som har med kdemod å gjøre fra pacman.conf. Kjører nå "Pacman -S kde". Håper det blir bra nå. Edit: Nei, ingen forskjell. Kjipt... Endret 30. juli 2008 av qweac Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Det har vært en del problemer med plassering av widgets og slikt tidligere, men jeg har ikke opplevd noen slike problemer etter at jeg oppgraderte til 4.1 Har du prøvd å slette konfigurasjonsfilene så du får en "fresh start" med 4.1? Jeg sørget i alle fall for å slette ˝/.kde4 før jeg oppdaterte. Husk at mail og slikt gjerne ligger lagret der dersom du prøver det. Lenke til kommentar
Del Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Er det noen som har lest LinuxHatersBlogg?? Er litt spent på hva dere synes om denne bloggen.Stort sett rene provokasjoner, lite av verdifull input. For å ta hovedlisten kort. -FSF er ekstremt viktig talsrør for å sikre forbrukernes rettigheter, at dette gjøres narr av er helt utålelig. -GNU/Linux, spesielt ubuntu trenger å se penere ut ut-av-boksen, så dumme er dessverre folk. KDE4 adresserer dette, og det er ingen enkel oppgave. MS har utallige millioner å svi av på design. -At bedrifter kjører OS sjekk for at du skal bruke nettsidene deres er uholdbart, hvis ikke kunder sier ifra vil vi aldri få et fungerende marked. Det hjelper å si ifra! -De nye ultraportable har et interessant nedslagsfelt. Det rapporteres om at kvisete gutter velger XP, mens jentene velger linux. -Mange har donert penger til GPL prosjekter med meget god avkastning i form av koder. At ikke alt blir til gull er helt naturlig og mye vanligere i proprietær programvare. -Det er sterke grunner til å velge linux fremfor Vista, og alle tall tyder på at så gjøres i større stil enn noensinne før. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Hva synes dere om å legge til en slik host fil som dette? Jeg har gjort det nå og testet litt; det virker jo som "reklamert", men det går noe treger føler jeg uten å ha målt. Er ikke det litt poengløst ettersom nye sider dukker opp fortløpende, samt at litt nettvett og noscript er godt nok? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Vel, maskinen vil jo gjøre en request mot localhost hver gang den støter på en url på lista. Syns egentlig vanlige browser-adblockere løser det på en mye mer elegant måte. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) HA HA HA :!: Endret 30. juli 2008 av olefiver Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Eg skjønte han ikkje heilt Er poenget at ho vart meir og meir "geeky" og tilslutt vart ho heilt slukt? Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 erhm, ja? Syns nå den var bra åpenbar. Skulle ikke trenge forklaring. Sett deg i skammekroken Torswin Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Fikk fikset det problemet jeg hadde med KDE 4.1 tidligere i dag. Måtte restarte plasma manuelt. Har fungert siden det... Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Hvordan er ståa med KDE 4.1 og wireless? Av nysgjerrighet slang jeg inn KDE 4.1 på en laptop med OpenSuse 11.0 fra KDE Factory repo'en. Det meste så ut til å funke veldig bra ut av boksen (langt bedre enn sist jeg testet 4.0), men hvordan er det med wlan og NetworkManager? Jeg har kanskje blitt bortskjemt med at dette funker så greit i GNOME, men er alt håp ute i KDE 4.1? Lette litt rundt etter pakker men fant ikke noe som funka til KDE 4.x Jeg er altså på jakt etter en simpel applet, plasmoid eller whatever for å kjapt få opp wireless nettverk. Må jeg tilbake til manuelt oppsett med wpa_supplicant og hele sulamitten? Endret 31. juli 2008 av Langbein Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Ser du ein jordklode nedi høgre hjørnet? Høgreklikk på han og vel ny tilkopling, også skal ei lista over trådlause nettverk kome opp. Lenke til kommentar
Del Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 knetworkmanager funnker fett i KDE4 Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Den tryna på min maskin, men GNOME sin funker utrolig nok bedre i KDE4 her nå. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Må bare skrive en liten rant her... PulseAudio, for noe forbanna dritt! Er det noen som ikke har hatt problemer med dette overhodet, så vil jeg gjerne høre om det. Er nå på min 5. maskin og 4. distro hvor dette ikke har fungert skikkelig. De forrige gangene jeg har hatt problemer har det begrenset seg til hakking og skipping i lyden, samt delays, eller at pulseaudioserveren har kræsjet/stoppet. Denne gangen henge pulseaudio-serveren seg fullstendig, og dermed henger alle programmer som prøver å sende lyd gjennom den i tillegg. Alt må drepes med "kill -9". Kan legge til at på alle maskiner/distroer/kombinasjoner, så fungerer ALSA 100%. Jeg skjønner ærlig talt ikke hva poenget med dette makkverket er, sålenge ALSA fungerer såpass mye bedre som det faktisk gjør. Noen som har noen innspill på dette? Edit: Maskin nr. 6 faktisk, ikke nr. 5. Enda ikke opplevd at PA har fungert. Endret 1. august 2008 av Sokkalf^ Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Du må huske å logge av, thihi. Elsker deg pus Vennlig hilsen kjæresten din Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå