Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Er det noe vanskelig å sette opp en ekstra nettleser i Linux til å bruke proxy slik at når man bruker denne så ser det ut som at man surfer fra et annet land, feks. England? Noe som kjenner til noen enkle guider for dette?
Gå via thecloak eller hidemyass, funker vel greit nok
Spørs hva som er formålet, men hvis det bare er anonymitet og personvern er vel det ingen som overgår Tor (Tor @ wikipedia).
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut til at Linux kommer på pensumet for meg til neste år ;D Går egentlig elektronikkingeniør, men tar et par fag fra datateknikk i tillegg.

EDIT: forøvrig litt overraskende fra en høyskole som later til å kjøre nesten utelatende MS produkter i systemet sitt, og har MSDNAA m.m. Det er vel fordi det er etterspørsel etter linux-kompetanse i markedet da, vil jeg tro.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Husker jeg hadde noe meget likt når jeg gikk på høyskolen på riktig side av fjorden :p

Ikke akkurat så ille inngående, men en arti ting var at en oppgave, som gikk over hele semesteret (halvt år), var å lage et linux shell. En erstatter/supplimang til bash.

Lenke til kommentar
De pc'ne koster ikke mer enn rundt 10k pr. boks. Dell. Bra skjermkort har de også...

Så "folk med gode avtaler med Dell har det beste leketøyet" (i dataverden) tror jeg vi sier :)

Snasen maskin du har fått på Blindern da, men er maskinen bare din? Ifølge siggen din går du bare 3.året - trodde man minst måtte vært på master-nivå for å få slike "leketøy" :wow:

Lenke til kommentar

Prøvde meg litt i KDE 4.1 før i dag. Det ble raskt fjernet... Har aldri likt KDE, men trodde at kanskje KDE 4 kunne endre på dette. KDE 4.1 har sikkert potensiale, men jeg ble ikke imponert. Har prøvd det flere ganger under utviklingsprosessen, men det har alltid endt opp med at jeg har fjernet det ganske raskt. Det ble som nevnt også slik med den endelige utgaven av 4.1. Opplevde svært mange bugs i den lille timen jeg testet det. Da først og fremst med widgets på skrivebordet og på panelet. De plasserte seg på de mest fantastiske måter hver gang jeg logget meg inn. Fant heller ikke spesielt mange muligheter til å konfigurere systemet. følte at jeg nesten ikke fikk noen mulighet til å forandre på noe som helst. Nei, Gnome er fortsatt mitt valg!

Lenke til kommentar

Du har neppe prøvd 4.1 qweac, den går som en drøm her. Endelig er basis konfigurering på plass. KDE4 har vunnet meg, første gang noensinne at en linux desktop ikke trenger seriøs oppussing før bruk. Eyecandy og desktop effects som er på plass er nydelig integrert i OS, og fungere som en drøm her. Savner kuben, men griddet er greit inntil de får det på plass. Utviklingstakten har vært imponerende i sommer, med dette tempoet har de fått på plass alt i god tid før jul.

Lenke til kommentar
Du har prøvd Gnome 2.30 beta :D

btw, hvilken distro testa dere KDE4 på qweac og Del?

Hehe! :p

Arch her.

Edit: Skal prøve å slenge inn KDE4.1 på nytt. Kanskje det skjedde noe feil elns. Har ferie og alt for lite å gjøre! :p

Edit2: Hvordan er forresten tilstanden til Amarok2? Er den brukbar eller er det fortsatt den gode gamle versjonen som gjelder?

Edit: Nei, virket ikke som om ting ble noe bedre nå. Det som irriterer mest er at panelet ikke oppfører seg slik det skal. Jeg satte nettopp opp panelet slik jeg ville ha det. Når jeg så logget ut og inn igjen var ikke lenger ting slik de skulle være. Widgetsene på panelet var flyttet i et rot og panelet hadde ikke samme størrelsen som jeg satte det til tidligere. Snarveiene jeg lagret på skrivebordet var også borte etter at jeg logget ut og inn igjen. Anyone?

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Sitter å installerer KDE 4.1 på openSUSE partisjonen min bare for å teste. Har lest en god del godt om denne så jeg ble bare så nysgjerrig. Men jeg tror nå enda at den blir bedre når en distro kommer med en mer tilpasset versjon sån som Kubuntu 8.10 eller openSUSE 11.1 som skal komme i November eller Desember. Skal jeg være ærlig har jeg aldri likt KDE 3 serien av en eller annen merkelig grunn men nå skal jeg se hvor lenge jeg "holder ut" med 4 før jeg booter tilbake til Gnome. :p

Amarok 2 er fortsatt på alpha 2 stadiet men den ferdige versjonen skal komme i August. Må si jeg gleder meg til denne ja.

http://amarok.kde.org

Lenke til kommentar

olefiver, jeg kjører Kubuntu 8.04. Må legge inn egne brønner for å få blodfersk KDE4, disse:

deb http://no.archive.ubuntu.com/ubuntu/ hardy-proposed restricted main multiverse universe
deb http://ppa.launchpad.net/kubuntu-members-kde4/ubuntu hardy main

qweac, problemene du snakker om er borte hos meg nå, men de var der inntil endelig release. Det er over 20.000 kode commits lagt inn i 4.1 siden 4.0, så her har det skjedd mye helt til siste sekund. Blant annet kan jeg nå enkelt flytte et panel rundt til de andre sideflatene, en ganske essensiell funksjonalitet.

Ifølge anders iver skal nå KDE4.1 ligge i brønnen extra for Arch.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...