Nordmoen Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Eller legg til 'setxkbmap no' i oppstarten til Xfce. Xfce har (etter hva jeg vet) ingen mulighet til å stille tastaturoppsett. Hvordan gjør jeg det da? Litt grønn på Linux("litt sier han, hahah") Lenke til kommentar
olear Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Settings=>Autostarted applications Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 (endret) Eneste som står er Session and startup application, men når jeg trykker på den får jeg opp en feilmelding med beskjeden at pluginen "session" ikke er innstallert Må bare si at jeg er langt fra fornøyd med Linpus Light, nesten ikke noen bruker frihet og ikke noe fungerer, ikke norsk tastatur, norsk språk eller noe... Gleder meg til Ubuntu Netbook remix Endret 24. juli 2008 av Spec-ops-j Lenke til kommentar
t_k Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Er det noen som donerer penger til noen/noe innenfor Linux her? Og om det. Hva? Lenke til kommentar
haalo Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Du kan jo støtte Debian, Debian GNU/Linux danner jo grunnlaget for distroen du bruker: http://www.debian.org/intro/help Ellers er det en haug med prosjekter du kan støtte. Hvis du er opptatt av å spre fri programvare, kan du melde deg inn i Free Software Foundation. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 Er det noen som donerer penger til noen/noe innenfor Linux her? Og om det. Hva?Hvis du har penger, kan jeg ikke tenke meg bedre ting å bruke dem på enn OpenSSH, FSF, Debian og Apache. Lenke til kommentar
Del Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Da har det kommet en runde med oppdateringer til KDE4.1 RC1 for Kubuntubrukere, disse ligger i pakkebrønnene: deb http://no.archive.ubuntu.com/ubuntu/ hardy-proposed restricted main multiverse universe deb http://ppa.launchpad.net/kubuntu-members-kde4/ubuntu hardy main Så nå funker KDM4 igjen, og den har blitt lekker! Plasmoids kan nå flyttes rundt på panelet, men fortsatt kan ikke panelet flyttes til andre sideflater. Plasma greiene på panelet er ikke helt stabilt ennå, men nå begynner jeg faktisk å få troen på at KDE4.1 vil være brukbar for sluttbruker når den slippes. Lenke til kommentar
goggys Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Da har det kommet en runde med oppdateringer til KDE4.1 RC1 for Kubuntubrukere, disse ligger i pakkebrønnene: deb http://no.archive.ubuntu.com/ubuntu/ hardy-proposed restricted main multiverse universe deb http://ppa.launchpad.net/kubuntu-members-kde4/ubuntu hardy main Så nå funker KDM4 igjen, og den har blitt lekker! Plasmoids kan nå flyttes rundt på panelet, men fortsatt kan ikke panelet flyttes til andre sideflater. Plasma greiene på panelet er ikke helt stabilt ennå, men nå begynner jeg faktisk å få troen på at KDE4.1 vil være brukbar for sluttbruker når den slippes. Vet du noe om ytelse på nvidia kort? Hadde problemer tidligere med elendig ytelse. Håper det blir fikset til 4.1. Lenke til kommentar
Del Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Presiser, hva er det du trenger ytelsen til? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) Synd hverken Amarok eller Koffice er ferdig enda da. Iallefall kommer jeg ikke til å bruke kde 4 før Amarok 2.0 er ferdig Og ja, nvidia-driveren bør oppdateres noe også.. Endret 25. juli 2008 av dabear Lenke til kommentar
Del Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Amarok til KDE3 funker da fint i KDE4, og er fortsatt den beste spilleren som fins I det hele tatt funker alt av KDE3 programmer, så jeg ser ikke det store problemet med glidende overgang. Hva er problemene med nvidia, hvordan forplanter de seg? Er det noe jeg skal sjekke ut? Lenke til kommentar
goggys Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Presiser, hva er det du trenger ytelsen til? Generell kwin og plasma ytelse. Hadde problemer før med å endre størrelse på vinduer, og lukke og åpne vinduer gikk tregt og var uresponsivt. Lenke til kommentar
Del Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Ikke opplevd det, men jeg har rimelig kvass hardware på laptopen (som er mitt KDE4 testmiljø), nvidia 7900go og 2GHz C2D. Lenke til kommentar
t_k Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Debian er noen av de jeg vurderer og donere til. Nvidia buggen i KDE 4 har vist noe og gjøre med driverne til Nvidia, og kan ikke fixes av KDE folkene. Lenke til kommentar
atlef Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 For de som er interessert så har nå PartedMagic LiveCD kommet ut i ny utgave. Lagt til langt bedre wifi støtte, FF3, XChat osv. Fint å chatte mens du venter på å få reddet ut filene til det krasja systemet eller du tar backup av partisjonene dine. Booter langt kjappere enn f.eks en Ubuntu LiveCD. Anbefales. atlef. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Er det noe vanskelig å sette opp en ekstra nettleser i Linux til å bruke proxy slik at når man bruker denne så ser det ut som at man surfer fra et annet land, feks. England? Noe som kjenner til noen enkle guider for dette? Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Innstillinger for firefox er lagret i en profil under ~/.mozilla/ eller rundt der. Du kan velge hvilken profil du skal bruke med -P argumentet. Har aldri prøvd dette selv, men du kan jo undersøke litt. Lenke til kommentar
goggys Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Er det noe vanskelig å sette opp en ekstra nettleser i Linux til å bruke proxy slik at når man bruker denne så ser det ut som at man surfer fra et annet land, feks. England? Noe som kjenner til noen enkle guider for dette? Bruk firefox med foxyproxy. Er veldig enkelt å sette opp, og kan skreddersys ganske mye. Man kan for eksempel velge å bare bruke proxy på visse sider osv. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Dette var gode nyheter. Får håpe flere følger etter. Lenke til kommentar
techs Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Er det noe vanskelig å sette opp en ekstra nettleser i Linux til å bruke proxy slik at når man bruker denne så ser det ut som at man surfer fra et annet land, feks. England? Noe som kjenner til noen enkle guider for dette? Gå via thecloak eller hidemyass, funker vel greit nok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå