olear Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Ikke finnes det virus som kan ødelegge harware på en moderne PC og hun kunne jo bare sendt disken til IBAS e.l. Det var sikkert ikke noe som var slettet på disken heller, bare Windows som ikke ville starte. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Ja, eller PSU som tok kvelden. 'Maskinen gikk i svart'. Burde kanskje skrevet at den hadde 'gått i blått'. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Ikke finnes det virus som kan ødelegge harware på en moderne PC og hun kunne jo bare sendt disken til IBAS e.l. Det var sikkert ikke noe som var slettet på disken heller, bare Windows som ikke ville starte. Kansje det var PSUen som sloknet, så viste hun ikke noe annet enn å tro at det var et virus. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Fant en bærbar mediaspiller som støtter OGG Vorbis og FLAC, har fargeskjerm, spiller mpeg4-filer.iAudio X5.. Jeg sier det... Når jeg får lønning er den der min! Kan du da skrive en liten anmeldelse? Jeg har heller ikke klart å finne svar på om spilleren bruker ID-tag eller filnavn. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Ikke finnes det virus som kan ødelegge harware på en moderne PC og hun kunne jo bare sendt disken til IBAS e.l. Fantes det ikke virus før som kunne flashe bios?.... Noen virus kan også nullere MBR, det er jo ingen sak med et rettighetsfritt operativsystem som windows er. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 Fant en bærbar mediaspiller som støtter OGG Vorbis og FLAC, har fargeskjerm, spiller mpeg4-filer.iAudio X5.. Jeg sier det... Når jeg får lønning er den der min! Kan du da skrive en liten anmeldelse? Jeg har heller ikke klart å finne svar på om spilleren bruker ID-tag eller filnavn. Skal gjøre det, men jeg tror det er en god stund til jeg får lønning igjen. 12. august eller 12. september. Huff og huff... Lenke til kommentar
zyp Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Man kan både lese og skrive til bios-brikken fra operativsystemet ja, men man har ofte muligheten til å deaktivere det. Jeg kom forresten over et morsomt program i går, det kan finne bios-passordet ved å lese data fra bios-brikken og dekryptere dem. CmosPwd heter det. Jeg testet det nettopp, det leste data, og skrev hva passordet er for forskjellige bios-utgaver/versjoner. Phoenix a486 1.03 err Phoenix 4.05 rev 1.02.943 [WfP 0][95S W ] Phoenix 4.06 rev 1.13.1107 [WW 0S P9] Gateway Solo Phoenix 4.0 r6 [ WW][ 0S P9 ] Sony Vaio EEPROM [ ] [ 8@] Nå er jeg ikke sikker på hvilken versjon jeg har, og jeg har uansett ikke passord satt, så at den ikke finner det er kanskje ikke så rart. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) Jeg måtte kjøpe ny maskin, forteller Vedal til VG. :!: Eindel billigare å legge inn ein gratis GNU/Linux-distribusjon framfor å investere i Windows-lisens, to brannmurar, anti-virus, ekstern harddisk og ny maskin! Kvifor står det aldri i slike artiklar at det kun gjeld Windows, eller er datamaskin = Windows? BTW: Artikkelen i papir-utgåva hadde endå meir idiotisk innhald. Endret 11. juli 2005 av objorkum Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Bra!Det var ein artikkel utan mål og meining, Einaste den gjorde var å skremme folk til å tru at dei må ha 2 brannmura, antivirus og ekstern disk for å føle seg litt meir trygge. Må man ikke det når man bruker Windows? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=283542 I dag har Vedal - klok av skade - gått til innkjøp av et antivirusprogram. - I tillegg har jeg to brannmurer og er i ferd med å kjøpe meg en ekstern disk hvor jeg kan ha sikkerhetskopier, sier Vedal. eventuelt kun legge inn ein linuxdistribusjon? Det verste var kanskje at dama kjøpte ny PC: Jeg kjenner igjen den der... "Hmmm... tastaturet begynner å bli dårlig. Jaja, jeg trengte jo en ny PC snart uansett. " Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Skjermbilder fra Longhorn Longhorn viser ledig plass på de ulike diskene med en progressbar, med et nytt utseende. Legg merke til at "My Computer" har fått navnet "Computer" i Longhorn. Wohoo! Store nyheiter. Lenke til kommentar
olear Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Skjermbilder fra Longhorn Longhorn viser ledig plass på de ulike diskene med en progressbar, med et nytt utseende. Legg merke til at "My Computer" har fått navnet "Computer" i Longhorn. Wohoo! Store nyheiter. Funksjonen i Longhorn bare øker og øker. Først støtte for RSS, nytt theme og nå har de skiftet navn fra "My Computer" til "Computer". Dette er virkelig nyskapende Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Windows XP vs. Longhorn GNU/Linux-distro frå 2001 vs. GNU/Linux-distro frå 2005 Trur GNU/Linux-distroen hadde hatt ein god del fleire features! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Isj, har ikke fått svar fra VG enda, bare en 'Din henvendelse vil umiddelbart bli sendt til rette vedkommende.'. Dumme VG. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) I forrige uke prøvde jeg Linux. Det var KDE 2.2 (tror jeg) som kjørte via tynnklienter (det gikk svinaktig tregt, men det er sikkert pga. serveren). Systemet var ufattelig godt begrenset og det eneste man kunne trykke på var Firefox, aMSN og et par andre greier, det var heller ikke noen kommandolinje der (som jeg kunne se). Jeg testet dog kun i 5 min og mesteparten var surfing i Firefox og litt aMSN. Til det bruket er det nøyaktig lik Windows. Nå har jeg ihvertfall sett det (selv om jeg på langt nær har sett alt ). Endret 11. juli 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 har et script her som initialiserer isdn og sånnt her. (ubuntu hoary) hvordan får jeg kjørt dette automatisk ved oppstart? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Longhorn viser ledig plass på de ulike diskene med en progressbar, med et nytt utseende. Legg merke til at "My Computer" har fått navnet "Computer" i Longhorn. Wohoo! Store nyheiter. Funksjonen i Longhorn bare øker og øker. Først støtte for RSS, nytt theme og nå har de skiftet navn fra "My Computer" til "Computer". Dette er virkelig nyskapende Dette er sikkert bare starten på noe nytt og spennende. Men MS kan ikke ta for store skritt av gangen. Da blir bare brukerne forvirret. Jeg er uansett mest imponert over cmd.exe C:\Users\ADMINI~1> Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Konkurranse, dette bildet viser (antyder) en grunn til at Windows er så usikkert som det er: http://programmer.no/images/artikkel/2005/juli/lh/6l.jpg Kan noe se hva det er? Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Kjører Internet Exploder som administrator? Eller noe mer? M. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Windows Firewall er slått av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå