aspic Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 For det første var det eit herk å installere nyaste driver til ATI-kortet mitt. Joda, etter mange timar med strev fekk eg det til *hurray*. Eg trudde skjermkortet var roten til problemet med at flash er sjukt tregt. Dvs. choppy og relativt ustabilt. I 32bit var derimot flashen meir eller mindre problemlaus, og vart enno betre då eg installerte Flash 10 beta. Men betaen støttar ikkje 64bit enno *doh*. I tillegg har eg hatt andre problem med f.eks. det innebygde lydkortet, samt høg prosessorbruk utan at eg veit kva som er orsaka. Desse problema såg eg ikkje i 32bit =/ Jaja.. Eg er vel typen som liker å sitje å knote med diverse problem i operativsystemet. Eg har jo nettopp gått over til Linux då, så eg ser på all denne kavinga som god trening. Terminalen er nettopp blitt min beste ven.. :> Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 I tillegg har eg hatt andre problem med f.eks. det innebygde lydkortet, samt høg prosessorbruk utan at eg veit kva som er orsaka. Desse problema såg eg ikkje i 32bit =/ Høy prosessorbruk kan du jo sjekke enten grafisk i System Monitor (GNOME) eller på kommandolinjen med enkle og meget greie top, eller den enda mer fancy htop. Lenke til kommentar
Del Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 For det første var det eit herk å installere nyaste driver til ATI-kortet mitt. Joda, etter mange timar med strev fekk eg det til *hurray*.Sikker på at du fikk full aksellerasjon? Fort gjort å få feil OpenGL biblioteker når du installerer på egen hånd. Det er absolutt mye å gå på når det kommer til installering av nyeste ATI driver.Eg trudde skjermkortet var roten til problemet med at flash er sjukt tregt. Dvs. choppyJeg vil tro du har synderen der, sånn rent bortsett fra at flash er råtten.høg prosessorbruk utan at eg veit kva som er orsaka. Desse problema såg eg ikkje i 32bit =/Sannsynligvis ATI driver kombinert med flash, og synes på xorg prosessen. Når det gjelder lydkortet, så er det litt vanskelig uten å vite hvilket kort det er, men dessverre er det enkelte drivere som ikke er like godt debugget i 64-bit, som de er i 32-bit. For mitt vedkommende gjelder dette kun ATI, og det er et problem i rask bedring. Problemer med 8.4 er knyttet til fullskjermvideo (løsbart med redigering av xorg.conf), mipmaps som rammer noen compiz effekter (løsbart ved å slå av mipmaps for de relevante effektene), problemer med utlogging (løsbart ved å bruke ctrl-alt-backspace tastekombinasjon i stedet), så har vi gjengangeren flash som ikke liker fullskjerm og innimellom gir ressurslekkasjer. Når det gjelder alle så nær som flash, så vil jeg tro de er fikset i 8.6 som etterhvert kommer til Envy, og da blir triviell å legge inn, skulle ikke forundre meg om flash er fikset innen den tid også. Med andre ord vil det ta enda noen måneder, men når 8.10 kommer i oktober burde ATI kunne friskmeldes for både 32-bit og 64-bit. Når det gjelder drivere generelt og 64-bit, så har det skjedd et viktig fremskritt. Vi har nå kun en kjerne i motsetning til tidligere, hvor 32 og 64 var to kodebaser. Dette betyr at det nå at forskjellen på 32 og 64 kun er en kompilatorbryter. All den tid at flertallet fortsatt bruker 32-bit, så er dette en kjempefordel, og bør bety at driverne raskt blir modnet også for 64-bit. Som en liten ettertanke, er alle problemene dine knyttet til proprietær programvare. Lenke til kommentar
t_k Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Jeg brukte denne guiden til å legge inn ATI 8.6: http://wiki.cchtml.com/index.php/Ubuntu_Ha...Catalyst_8.6.29 Funket veldig bra, og de er de beste ATI driverne jeg har testet. Det eneste jeg trengte og legge til utenom guiden var: aticonfig-Device[0]-0 etter Section "Device". Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Er det noen måte å kjøre 3D-akselerasjon med Intel-kort på dual monitor, selv om man overstiger den "magiske" grensa på 2048x2048? Jeg kan kjøre 2 1440x990 under hverandre, men ikke ved siden... SubSection "Display" Depth 24 Virtual 2048 2048 EndSubSection Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Et kjapt spm: Opdateres skjermkort drivere du har installert gjennom Envy automatisk? eller er det noen form for påminnelse når man bruker det? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Er det noen måte å kjøre 3D-akselerasjon med Intel-kort på dual monitor, selv om man overstiger den "magiske" grensa på 2048x2048? Jeg kan kjøre 2 1440x990 under hverandre, men ikke ved siden... SubSection "Display" Depth 24 Virtual 2048 2048 EndSubSection Funker det ikke hvis du skriver "Visual 2880 990", mener jeg har kjørt to 1280-skjermer ved siden av hverandre. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Hehe... Er det mulig!? Jeg var sikker på at det der hadde jeg prøvd, men tydeligvis ikke hardt nok. Takker og bukker. EDIT: Det ser ut som jeg hadde rett i begynnelsen. Jeg trodde det fungerte siden AWN startet, men nå bruker jeg xcompmgr til AWN og ikke Compizfusion. Fikk "no" på "glxinfo | grep direct" og fikk heller ikke startet desktop-effekter. Skiftet så over til 2048 2048 og fikk da "yes". Så da blir det dual screen under hverandre igjen, hvis jeg vil ha DRI aktivert... Endret 6. juli 2008 av RattleBattle Lenke til kommentar
aspic Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 http://abstrusegoose.com/11 Den var då litt søt Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Hehehe... Han må jo ha tatt et eller annet som han ikke tåler. *Ler meg skakk* Lenke til kommentar
goggys Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Ooops. Posta i feil tråd. Ble visst litt forvirra der en stund Endret 6. juli 2008 av goggys Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Klarer aldri bruke dock over tid. Synes panel er mye bedre. Hver sin smak selvsagt. Tror forøvrig at AWN hadde blitt MYE bedre om åpne vindu ble vist som miniatyrbilde av hvordan vinduene faktisk ser ut istedenfor bare et ikon. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Har en USB-dings, en USB IR Tranceiver fra IguanaWorks. OSene som merker at den er plugget i: Win XP, Win Vista, Win 2003, Fedora 9. OSene som ikke merker at den er plugget i: Ubuntu (siste) jeg ser den ikke med lsusb. Har prøvd alle portene. Har sjekket at portene virker med andre USB-ting. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) CPU-Z kjører faktisk i Wine. Hvor mye info greier dere å få opp? Endret 7. juli 2008 av endrebjo Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Trenger litt hjelp her. Er det mulig å få et php-script til å starte et bash-script og "taste inn" de inputtene bash-scriptet spør om? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Trenger litt hjelp her.Er det mulig å få et php-script til å starte et bash-script og "taste inn" de inputtene bash-scriptet spør om? Ja, se http://no2.php.net/manual/en/function.proc-open.php Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Trenger litt hjelp her.Er det mulig å få et php-script til å starte et bash-script og "taste inn" de inputtene bash-scriptet spør om? Ja, se http://no2.php.net/manual/en/function.proc-open.php Takk takk Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Har en USB-dings, en USB IR Tranceiver fra IguanaWorks.OSene som merker at den er plugget i: Win XP, Win Vista, Win 2003, Fedora 9. OSene som ikke merker at den er plugget i: Ubuntu (siste) jeg ser den ikke med lsusb. Har prøvd alle portene. Har sjekket at portene virker med andre USB-ting. ingen? Lenke til kommentar
goggys Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Har en USB-dings, en USB IR Tranceiver fra IguanaWorks.OSene som merker at den er plugget i: Win XP, Win Vista, Win 2003, Fedora 9. OSene som ikke merker at den er plugget i: Ubuntu (siste) jeg ser den ikke med lsusb. Har prøvd alle portene. Har sjekket at portene virker med andre USB-ting. ingen? Har du prøvd å instalere lirc? Vet ikke om det vil hjelpe, men kan ikke skade i hvert fall. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Ja, lirc med driveren og iguanaworks sin klient er installert. Men jeg burde da se USB-dingsen uten at programmer er installert? Ser den helt fint på Fedora. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå