Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tidligere i dag fikk jeg et lite sjokk. Jeg pekte tilfeldigvis på en mp3-fil og plutselig begynte den å spille. Det stoppet da jeg flyttet pekeren vekk fra ikonet. Meget spenstig! Hva skyldes dette? Er dette noe nytt? Kjører Arch med gnome. Har også MPD installert hvis det har noe med saken å gjøre...

Uansett er det en helt genial funksjon!

Dette er en funksjon i nautilus. Du kan skru den av/på i preferences i menyen. Ligger under preview. Se bildet.

post-11512-1215076507_thumb.png

atlef.

Lenke til kommentar
*snip*

@kyrsjo:

Fedora 9 - i386

Fedora 9 - i386 - Updates

Livna for Fedora Core 9 - i386 - Base

Hmm, kun standard-repos. Har du lagt inn RPM-filer "manuelt", dvs. uten å gå via yum? Prøv å avinstallere tk og tcl, og så ta "yum install tk tcl"

Uansett kan du skippe den blokkerende updaten ved et flagg til yum - RTFM!

Lenke til kommentar

Kan eg raskt sjekke kva arkitektur eg har installert? Eg kjørte X på ein smell forrige helg, og no lurer eg på om eg i villedelse lasta ned x64 istadanfor x32, men eg finn ikkje noko "dokumentasjon" på at mistankane mine er reelle.

Lenke til kommentar
Noe som vel betyr at kjernen din er kompilert for 64 bit. 32bit ville returnert i386, i486, i688 e.l.

Ahh.. Sjølvsagt ville den det. Det er berre eg så har den uvanen å trekkje parallell mellom 32bit og x86, noko som er feil.. Men korleis i svartedaudens namn klarte eg å installere 64bit då!? Ser ut til at eg må reinstallere då =/

Lenke til kommentar

For å installere envy, må jeg aktivere "universe repository". Hvor og hvordan gjør jeg det?

EDIT: Fant det ut, men får bare feilmeldinger ved installasjon:

E: Får ikke låst /var/lib/dpkg/lock - open (11 Resource temporarily unavailable)

E: Unable to lock the administration directory (/var/lib/dpkg/), is another process using it?

EDIT: Fant ut av det også, var bare su som ikke ville, så brukte -s istedenfor :)

Endret av Haute couture
Lenke til kommentar

Nå, som alle andre ganger jeg har prøvd, blir skjermen bare hvit etter installeringen og restarten som kreves. Har bare musa på skjermen. Må logge in i feilfri gnome for at noe skal virke. Noen som vet hva som kan forårsake det?

Lenke til kommentar
Noe som vel betyr at kjernen din er kompilert for 64 bit. 32bit ville returnert i386, i486, i688 e.l.

Ahh.. Sjølvsagt ville den det. Det er berre eg så har den uvanen å trekkje parallell mellom 32bit og x86, noko som er feil.. Men korleis i svartedaudens namn klarte eg å installere 64bit då!? Ser ut til at eg må reinstallere då =/

Hvis det ikke er noen vesentlige feil med 64bit så er det vel like greit å beholde det? ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Eg nyttar vanlegvis 64-bit på trass. Jo fleire som nyttar 64-bit jo meir ser utviklarane at dei må lage programvare til 64-bit :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...