DeadManWalking Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Nå er tiden kommet for å få kjæresten min over på linux, og det er en liten bit jeg mangler. Jeg har best erfaring med Arch, så det blir Arch på hun også. Når det kommer til nettverket, det altså en bærbar. Finnes det en networkmanager som støtter wpa og wep, med gui og fungerer problemløst? Det er den eneste hindringen, jeg bruker bare dhcpcd og wpa_supplicant manuelt med scripts. Det holder ikke for hun Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Du kan teste NetworkManager (eventuelt Knetworkmanager om du køyrer KDE). Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Den fungerte perfekt! Takk Lenke til kommentar
gnav Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) Har nettopp satt opp et system med Arch der jeg bruker Gnome. Eneste problemet er at internettet går umåtelig tregt, samme hvilken nettleser jeg bruker. Er dette normalt i en fersk Arch installasjon? EDIT: Hardware.no sitt speedometer viser over 10 Mbit/s i både opp- og nedlastningshastighet. EDIT2: Fikk det til. Tok vekk noen DNS-servere i en eller annen config-fil. Endret 27. juni 2008 av gnav Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Kjører Ubuntu 8.04 og mikrofonen vil selvfølgelig ikke fungere. Hovedkortet er et Asus P5B, Intel HDA heter lydkortet. Samme hva jeg gjør så får jeg ikke mikrofonen til å fungere. Noen som har fått det til? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Jeg rekner med du har sett igjennom https://help.ubuntu.com/community/HdaIntelSoundHowto ? Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Jeg rekner med du har sett igjennom https://help.ubuntu.com/community/HdaIntelSoundHowto ? Har nok det Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Noen som er gode på Fedora her? Vil gjerne bruke Fedora på min Sony Vaio SZ, men pga et par småproblemer er det bare greiere med Vista. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=956924&hl= Problemene er batteritid pga skjermlys, vifte @ 100% hele tiden, Fn-taster, bluetooth, pekeplate. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Finnes det en kommando for å lukke programmer (ikke kille) i terminalen? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Alle programmer har sin egen avslutningsrutine, og med mindre de fanger opp signaler (som f.eks kill sender) er det nok ikke mulig å lukke de fra terminalen... Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Da får jeg bare prøve å huske det før jeg slår av PC-en. Takk for svar. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Finnes det en kommando for å lukke programmer (ikke kille) i terminalen? De fleste programmer bruker -HUP signalet (som i 'kill -HUP ...') som et signal om at de skal avslutte. 'man kill' for mer info. Hvis det hjelper noe? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Dette så vel ganske rent ut i mine øyne: killall -HUP deluge save uploaded memory Pickling state... Stopping DHT... Saving fastresume data... Quitting the core... core: removing torrents... core: removing settings... core: shutting down session... core shut down. Takker! Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Noen som er gode på Fedora her? Vil gjerne bruke Fedora på min Sony Vaio SZ, men pga et par småproblemer er det bare greiere med Vista. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=956924&hl= Problemene er batteritid pga skjermlys, vifte @ 100% hele tiden, Fn-taster, bluetooth, pekeplate. Bruker Fedora, og har ikke hatt problemer med noe lignende (har 2 laptops). Har du prøvd en annen distro, og sett om det fungerer der? Hvis ikke, så er det kanskje ikke et Fedora-spesifikt problem, men med linux generelt.. kanskje det ikke finnes drivere som støtter viftestyringen etc? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Prøvde Ubuntu, men gikk ikke med liveCDen pga noe med harddisken. Får ta å prøve å installere det. Er det noen triks for å få til spill i wine? De starter, men quitter etter en liten stund (BF2) og kjører intro scenen enormt sakte og hakkende (cpu på 50%) (Max Payne 2) Har valgt å emulere Win XP, og har installert nVidia-driveren Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Sjekk WINE AppDB og se om spillene dine er støttet. Ikke alt funker like bra, dessverre.. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg har sett der, og iflge den virker det meste http://appdb.winehq.org/objectManager.php?...on&iId=3047 What works Everything What does not nothing Lenke til kommentar
aspic Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Hmm.. Det er sikkert noko kluss med opengl. Lag ein snarveg til spelet og add -opengl på slutten av målet liksom. Lenke til kommentar
t_k Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Da har jeg fått installert nyeste ATI drivere til mitt X1400 kort. Noen flere her som har prøvd de ut? Har problemer med svart skjerm når jeg logger ut + at Suspend/Hibernation ikke fungerer. Ellers så fungerer de greit (faktisk) Har prøvd triksene fra denne: http://wiki.cchtml.com/index.php/Ubuntu_Ha...tallation_Guide Andre som får dette til å fungere? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Får ikke oppdatert Fedora lenger. :o Missing Dependency: tcl = 1:8.5.1 is needed by package 1:tk-8.5.1-4.fc9.i386 (installed) jeg prøvde sudo yum install tcl, men da fikk jeg Resolving Dependencies --> Running transaction check ---> Package tcl.i386 1:8.5.2-2.fc9 set to be updated --> Processing Dependency: tcl = 1:8.5.1 for package: tk --> Finished Dependency Resolution 1:tk-8.5.1-4.fc9.i386 from installed has depsolving problems --> Missing Dependency: tcl = 1:8.5.1 is needed by package 1:tk-8.5.1-4.fc9.i386 (installed) Error: Missing Dependency: tcl = 1:8.5.1 is needed by package 1:tk-8.5.1-4.fc9.i386 (installed) Og Conky forsvinner når jeg bruker "Hide alle windows og show desktop"-knappen nederst i venstre hjørnet i Gnome. :o Endret 29. juni 2008 av Ståle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå