Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Nå er tiden kommet for å få kjæresten min over på linux, og det er en liten bit jeg mangler. Jeg har best erfaring med Arch, så det blir Arch på hun også. Når det kommer til nettverket, det altså en bærbar. Finnes det en networkmanager som støtter wpa og wep, med gui og fungerer problemløst? :) Det er den eneste hindringen, jeg bruker bare dhcpcd og wpa_supplicant manuelt med scripts. Det holder ikke for hun :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nettopp satt opp et system med Arch der jeg bruker Gnome. Eneste problemet er at internettet går umåtelig tregt, samme hvilken nettleser jeg bruker. Er dette normalt i en fersk Arch installasjon?

EDIT: Hardware.no sitt speedometer viser over 10 Mbit/s i både opp- og nedlastningshastighet.

EDIT2: Fikk det til. Tok vekk noen DNS-servere i en eller annen config-fil.

Endret av gnav
Lenke til kommentar
Finnes det en kommando for å lukke programmer (ikke kille) i terminalen?

De fleste programmer bruker -HUP signalet (som i 'kill -HUP ...') som et signal om at de skal avslutte. 'man kill' for mer info.

Hvis det hjelper noe?

Lenke til kommentar
Noen som er gode på Fedora her? Vil gjerne bruke Fedora på min Sony Vaio SZ, men pga et par småproblemer er det bare greiere med Vista. :(

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=956924&hl=

Problemene er batteritid pga skjermlys, vifte @ 100% hele tiden, Fn-taster, bluetooth, pekeplate.

Bruker Fedora, og har ikke hatt problemer med noe lignende (har 2 laptops). Har du prøvd en annen distro, og sett om det fungerer der? Hvis ikke, så er det kanskje ikke et Fedora-spesifikt problem, men med linux generelt.. kanskje det ikke finnes drivere som støtter viftestyringen etc?

Lenke til kommentar

Prøvde Ubuntu, men gikk ikke med liveCDen pga noe med harddisken. Får ta å prøve å installere det.

Er det noen triks for å få til spill i wine? De starter, men quitter etter en liten stund (BF2) og kjører intro scenen enormt sakte og hakkende (cpu på 50%) (Max Payne 2)

Har valgt å emulere Win XP, og har installert nVidia-driveren

Lenke til kommentar

Får ikke oppdatert Fedora lenger. :o

Missing Dependency: tcl = 1:8.5.1 is needed by package 1:tk-8.5.1-4.fc9.i386 (installed)

jeg prøvde sudo yum install tcl, men da fikk jeg

Resolving Dependencies

--> Running transaction check

---> Package tcl.i386 1:8.5.2-2.fc9 set to be updated

--> Processing Dependency: tcl = 1:8.5.1 for package: tk

--> Finished Dependency Resolution

1:tk-8.5.1-4.fc9.i386 from installed has depsolving problems

--> Missing Dependency: tcl = 1:8.5.1 is needed by package 1:tk-8.5.1-4.fc9.i386 (installed)

Error: Missing Dependency: tcl = 1:8.5.1 is needed by package 1:tk-8.5.1-4.fc9.i386 (installed)

Og Conky forsvinner når jeg bruker "Hide alle windows og show desktop"-knappen nederst i venstre hjørnet i Gnome. :o

Endret av Ståle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...