BarteBaluba Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 http://www.phoronix.com/scan.php?page=arti...ution&num=1 Framtidige skjermkort fra ati kommer med en tux på pakken og den lukkede ati drivern på cden som følger med i tillegg vil den lukkede drivern få crossfire støtte i løpet av året. Lenke til kommentar
War Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Folk maser på meg at jeg må prøve Linux. Jeg prøvde men etter innlogging blir skjermen hvit.(varer i 1 time) Klokken kan jeg ikke justere (åpen kildekode og ikke adgang til å stille klokken?)Windows ftw! Hvilken utgave burde jeg prøve nå? Skal brukes til server. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Folk maser på meg at jeg må prøve Linux.Jeg prøvde men etter innlogging blir skjermen hvit.(varer i 1 time) Klokken kan jeg ikke justere (åpen kildekode og ikke adgang til å stille klokken?)Windows ftw! Hvilken utgave burde jeg prøve nå? Skal brukes til server. Vil ikke akkurat kalle det der å prøve. Hvilken distro, versjon? Hvilket skjermkort? Selvfølgelig kan du stille klokka, men vanskelig å hjelpe deg siden du oppgir lite informasjon. Lenke til kommentar
War Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 La inn på nytt flere ganger, lastet ned fra flere steder. Var vel Ubuntu 6.06 og nyere. Hardware p4 1gb ram og 2008 pc Skjermkort 64mb gammel geforce og 8800GTX og 9800GX2 Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Klokken kan jeg ikke justere (åpen kildekode og ikke adgang til å stille klokken?)Windows ftw! Du må være root (admin) for å kunne stille klokken - vanlige brukere har ikke tilgang. Dette er fordi Linux/UNIX helt fra starten av ble designet for flerbrukermiljøer hvor det nødvendigvis bør være restriksjoner for hva folk har lov til å tukle med av system-wide innstillinger. Et system med 10.000 brukere hvor alle kan justere klokka eller andre liknende ting ville blitt kaos. Forøvrig er det akkurat sånn i nyere Windows-versjoner også, hvor bare administrator kan gjøre slike endringer, og ikke vanlige brukere (limited accounts). Eller sitter du fortsatt med Windows 98 / Millenium edition? Endret 20. juni 2008 av Langbein Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 La inn på nytt flere ganger, lastet ned fra flere steder.Var vel Ubuntu 6.06 og nyere. Hardware p4 1gb ram og 2008 pc Skjermkort 64mb gammel geforce og 8800GTX og 9800GX2 Prøv nyaste Ubuntu, 8.04. Har du CLI-fobi last ned Ubuntu Desktop ellers last ned Ubuntu Server. Vel 32-bit-versjonen. Brenn CD-en med lågast snøggleik som er praktisk. Ver sikker på at plata du brenn på ikkje er oppripa. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Tenkte jeg bare måtte dele dette lille gullkornet Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Innlegget eller figuren i signaturen? Lenke til kommentar
atlef Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Regne med det er signaturen, les hele og le. atlef. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Tenkte mest på den figuren, men hvis du begynner å le av begge er det bare hyggelig Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Jeg synes windows brannmur er bra nokk Lenke til kommentar
War Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Et system med 10.000 brukere hvor alle kan justere klokka eller andre liknende ting ville blitt kaos. Regnet med at man var admin når man la inn systemet. Hvordan blir man admin da etter å ha logget inn? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Kvifor skal du vere admin (heiter root)? Du bør ikkje vere admin dersom du ikkje MÅ. Om du skal skifte klokka så opnar du system - instillingar/administrator - dato/klokke (du finn fram). Då skal du få førerett til å stille klokka. Lenke til kommentar
goggys Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Jeg synes windows brannmur er bra nokk Greit nok det, men det hjelper fint lite når man kjører Linux. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Jeg prøvde å sette Network.http.sendRefererHeader i Firefox til 0, men ikonet viser fremdeles "sensitiv" informasjon. Er det cache inne i bildet, eller sender Firefox referer uansett? Lenke til kommentar
sindreij Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Jeg prøvde å sette Network.http.sendRefererHeader i Firefox til 0, men ikonet viser fremdeles "sensitiv" informasjon. Er det cache inne i bildet, eller sender Firefox referer uansett? Hvis du tenker på den figuren i signaturen: IP-adressen vet serveren uansett, og at du bruker Linux og Opera er ikke i referer, men at browseren forteller hva den er, men det kan endres. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Æsj... Jeg blandet selvfølgelig. Http-referer er siden man eventuelt kommer fra. Når jeg slo opp i PHP-manualen fant jeg det jeg egentlig var ute etter, nemlig user agent. Og så jeg finner tre-fire poster i about:config, så vi får se om jeg får lekt litt med det. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Har kjørt Arch i nesten en måned nå. Er virkelig strålende fornøyd. Det har hendt at jeg har fått noen mindre problemer etter oppdateringer, men de har alltid blitt løst rimelig kjapt. Systemet er generelt veldig raskt og stabilt. Var innom Ubuntu en snartur her om dagen og det er virkelig stor forskjell på hastigheten mellom de to distroene. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Noen som har prøvd opensuse 11 enda? Holder på å laste ned jeg nå Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Har kjørt Arch i nesten en måned nå. Er virkelig strålende fornøyd. Det har hendt at jeg har fått noen mindre problemer etter oppdateringer, men de har alltid blitt løst rimelig kjapt. Systemet er generelt veldig raskt og stabilt. Var innom Ubuntu en snartur her om dagen og det er virkelig stor forskjell på hastigheten mellom de to distroene. Stor forskjell altså? Hvor kraftig PC er det du kjører Arch på? Hvor stor er forskjellen ved videoavspilling? Prøvd å spille av HD-filmer på de to? Når jeg spiller av 720p-video i 8.04 tar den 25% av CPU'en konstant, og det å spille av filmen i totem nytter rett og slett ikke. Sånt er litt irritabelt. Det blei vist mange spm det. Håper du vil svare på noen av dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå