pgdx Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 Fant en bærbar mediaspiller som støtter OGG Vorbis og FLAC, har fargeskjerm, spiller mpeg4-filer.iAudio X5.. Jeg sier det... Når jeg får lønning er den der min! Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Jeg har kortlesere integrert i kabinettet. Disse har funket helt fint før, maskinen har alltid funnet minnekortet mitt i det jeg plasserer det i. Men ikke nå. Er det noen måte jeg kan finne ut av hva og hvorfor? Edit: Nå finner den ikke K750i'en heller.. Ei USB-pennene. Før kom det opp "snarveier" på desktopen, er det en funksjon som kanskje kan være slått av? Distro? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Fant en bærbar mediaspiller som støtter OGG Vorbis og FLAC, har fargeskjerm, spiller mpeg4-filer. Ta en titt på iAudio X5.. Test i DinSide. Vurderes fra min side. Jøss, se der! Takk for info! Lenke til kommentar
nulltfavn Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Ugh, tenkte jeg skulle få meg ny mobil. Beste hadde vært å finne en tilbudstelefon og beholde mitt tele2 abonnement, men det ser ut som de er kresne på hvem de vil ha som kunder. *syte* Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Tragisk, men "user agent switcher".extension er tingen her, pluss en mail til Webmaster. Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Og skriptet som skulle fastslå hvilket program du brukte fungerte ikke spesielt godt til formålet heller; min Opera med "Identifisér som Opera" aktivert slapp glatt gjennom. Så vidt jeg ser, fungerer alt fint uten IE òg. Men det er tragisk med sånne sider ja.. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) Jeg har kortlesere integrert i kabinettet. Disse har funket helt fint før, maskinen har alltid funnet minnekortet mitt i det jeg plasserer det i. Men ikke nå. Er det noen måte jeg kan finne ut av hva og hvorfor? Edit: Nå finner den ikke K750i'en heller.. Ei USB-pennene. Før kom det opp "snarveier" på desktopen, er det en funksjon som kanskje kan være slått av? Bumper denne jeg. Er det noen kommandoer jeg kan skrive for å mounte kortleseren? Sjekke om den er inntakt? Edit: Etter å ha kjørt dmesg, får jeg denne meldingen: APIC error on CPU0: 40 (40) hdc: lost interrupt hdc: cdrom_pc_intr: The drive appears confused (ireason = 0x01) Skal det sies at cd-spilleren er litt på tur da.. Endret 11. juli 2005 av Billy Bob Lenke til kommentar
olear Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Bumper denne jeg. Er det noen kommandoer jeg kan skrive for å mounte kortleseren? Sjekke om den er inntakt? Det går ikke an å mounte kortleseren, du må putte inn et kort og mounte kortet. Vanligvis så blir kortene identifisert som sdaX. Sjekk dmesg etter at du har puttet inn et kort. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 Prøv å putte i kortet og skrive sudo mount /media/usbkey Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 @ olear: Grunnen til at jeg trodde jeg måtte mounte kortleseren, var fordi jeg leste om en annen som hadde problemer med kortleseren. Når jeg tenker meg om, var kanskje det en ekstern. Gjorde som du sa, men fant ikke noe sdaX. @drange_net: Det er minnekortet jeg skal finne, ikke usb-key. Etter å restartet maskinen, funker de som normalt. sudo mount/media/memorycard ? Lenke til kommentar
bluet Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Ugh, tenkte jeg skulle få meg ny mobil. Beste hadde vært å finne en tilbudstelefon og beholde mitt tele2 abonnement, men det ser ut som de er kresne på hvem de vil ha som kunder. *syte* Det virker på meg som om noen har defacet siden til Tele2. Eller kanskje de bare har en veldig dyr avtale med Microsoft. Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=283542 I dag har Vedal - klok av skade - gått til innkjøp av et antivirusprogram. - I tillegg har jeg to brannmurer og er i ferd med å kjøpe meg en ekstern disk hvor jeg kan ha sikkerhetskopier, sier Vedal. eventuelt kun legge inn ein linuxdistribusjon? Endret 11. juli 2005 av femfulle Lenke til kommentar
bluet Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=283542 I dag har Vedal - klok av skade - gått til innkjøp av et antivirusprogram. - I tillegg har jeg to brannmurer og er i ferd med å kjøpe meg en ekstern disk hvor jeg kan ha sikkerhetskopier, sier Vedal. eventuelt kun legge inn ein linuxdistribusjon? Tipper kun MBR-en ble slettet. Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Artikkelen kunne no nevnt kva for "supervirus" dette var.. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) @ olear: Grunnen til at jeg trodde jeg måtte mounte kortleseren, var fordi jeg leste om en annen som hadde problemer med kortleseren. Når jeg tenker meg om, var kanskje det en ekstern. Gjorde som du sa, men fant ikke noe sdaX. @drange_net: Det er minnekortet jeg skal finne, ikke usb-key. Etter å restartet maskinen, funker de som normalt. sudo mount/media/memorycard ? Både usb-minner, minnekort og andre enheter bruker usb-masselagringsenhet-standarden, og virker derfor på samme måte. Hos meg havner de under /media/usbdisk. Som olear sier må du ha kortet i for at enheten skal finnes. For å feilsøke så kan du prøve lsusb for å liste opp tilkoblede usb-enheter. Vises den ikke der så kan du kontrollere om kortleseren er fysisk innkoblet. Videre kan du prøve å skrive dmesg, for å se meldinger fra kjerna. Når jeg plugget inn det digitale kameraet mitt (som også bruker usb-masselagring) så kom dette opp i dmesg hos meg: ohci_hcd 0000:00:02.1: wakeup usb 3-3: new full speed USB device using ohci_hcd and address 3 scsi3 : SCSI emulation for USB Mass Storage devices usb-storage: device found at 3 usb-storage: waiting for device to settle before scanning Vendor: NIKON Model: NIKON DSC E5600 Rev: 1.00 Type: Direct-Access ANSI SCSI revision: 02 SCSI device sdc: 245504 512-byte hdwr sectors (126 MB) sdc: Write Protect is off sdc: Mode Sense: 18 00 00 08 sdc: assuming drive cache: write through SCSI device sdc: 245504 512-byte hdwr sectors (126 MB) sdc: Write Protect is off sdc: Mode Sense: 18 00 00 08 sdc: assuming drive cache: write through sdc: sdc1 Attached scsi removable disk sdc at scsi3, channel 0, id 0, lun 0 Attached scsi generic sg1 at scsi3, channel 0, id 0, lun 0, type 0 usb-storage: device scan complete Her ser jeg at kameraet mitt fikk tildelt enheten sdc. Nå bruker jeg hal/ivman som monterer dette automatisk for meg, men om jeg ville montert det manuelt ville jeg ha skrevet mount /dev/sdc1 /media/usbdisk. En annen måte å sjekke om kortet står i på er å skrive fdisk -l. Det lister opp alle partisjonene på både harddisken(e) og eventuelle masselagringsenheter. Hos meg fikk jeg i tillegg til harddiskene opp denne seksjonen for kameraet: Disk /dev/sdc: 125 MB, 125698048 bytes 8 heads, 32 sectors/track, 959 cylinders Units = cylinders of 256 * 512 = 131072 bytes Device Boot Start End Blocks Id System /dev/sdc1 1 959 122702+ 6 FAT16 Merk at kommandoene jeg har nevnt må kjøres med root-privileger, dvs. enten fra et root-skall eller ved å sette sudo foran. Om noen skulle lure; ja, både minnekort og usb-minner kan ha partisjoner, men det er bare vanlig å ha en stor som dekker hele. /dev/hdc er minnekortet og /dev/hdc1 er første partisjon. På usb-pennen min derimot har jeg to partisjoner; en fat-partisjon og en ext2-partisjon (ikke at det har noe praktisk hensikt, mest bare for å teste). Har vurdert å lage et kryptert filsystem på den ene partisjonen så jeg kan ha private filer der. Fordelen fremfor å bare ha en kryptert fil er at den kan ikke slettes uten videre (ved uhell f.eks). Endret 11. juli 2005 av zyp Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Tusen takk for grundig svar, jeg skal prøve så fort jeg er på den den maskinen det gjelder. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Artikkelen kunne no nevnt kva for "supervirus" dette var.. Sendte en mail til personen som skrev artikkelen jeg. Synes det er idiotisk å skrive om noe så tåpelig. Ikke finnes det virus som kan ødelegge harware på en moderne PC og hun kunne jo bare sendt disken til IBAS e.l. Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Bra! Det var ein artikkel utan mål og meining, Einaste den gjorde var å skremme folk til å tru at dei må ha 2 brannmura, antivirus og ekstern disk for å føle seg litt meir trygge. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=283542 I dag har Vedal - klok av skade - gått til innkjøp av et antivirusprogram. - I tillegg har jeg to brannmurer og er i ferd med å kjøpe meg en ekstern disk hvor jeg kan ha sikkerhetskopier, sier Vedal. eventuelt kun legge inn ein linuxdistribusjon? Det verste var kanskje at dama kjøpte ny PC: - Jeg fikk et virus som tok alt. Maskinen gikk i svart og ville ikke starte igjen. Absolutt alt ble borte. Jeg måtte kjøpe ny maskin, forteller Vedal til VG. Hvis det ikke var et hittil ukjent virus som skrev over disken x-antall ganger for så å infisere BIOS så tviler jeg jævlig sterkt på at alt ble borte og at det var nødvendig å kjøpe ny maskin. Folk kjøper ikke ny bil om viftereima sliter... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå