Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Jeg leste meg litt fram på repositories for gamle dapper drake , og fant et nyere oppsett jeg kopierte til filen sources.list

Da funket det :) men får fortsatt endel feilmeldinger om at diverse linker er ugyldig.

Oppgradering ser jeg er mulig , men hvordan blir det med software jeg allerede har lagt inn for dapper drake? vil dette funke i nyere versjoner eller ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken hardware har du for å drive Squeezecenter? Jeg synes det går litt i treigeste laget på PIII 600 MHz og 256 MB RAM.
E6600 + 2GB Ram

Går veldig smooth, men hadde ett skikkelig stress for å få det til å fungere!

Hehe. Er to vidt forskjellige klasser på hardware her ja. :p

Squeezecenter er rimelig tunt, men det meste av andre tjenester går stort sett fint å kjøre på gammel hardware.

Lenke til kommentar

Hmm, lastet ned Opera 9.50 bare for å se hva som har skjedd der, ble ganske skuffa. Utseende var blitt verre (er det mulig? og hvorfor kan ikke bare Opera "fake" native utseende som FF?), Så klaget nr.2, var ikke tidligere betaer Qt4? Finner bare Qt3-versjoner jeg. Med tanke på at FF3 dukker opp neste uke, var ikke dette den beste release.

Lenke til kommentar

Jeg er også litt skeptisk til skins.

En ender alltid med å lete etter skins som integreres bra med OS'et man bruker.

Litt av grunnen til at Opera støtter skins er nok det at de er populære i embedded og vil at kunden skal kunne tilpasse nettleseren.

På en annen side så synes jeg Opera's forrige skin var veldig fint og funksjonelt. Det som de går på noe er rimelig kult, men er litt usikker på om det er like funksjonelt som forrige. (Dessuten så har skinnet et par bugs slik at en ikke kan få utnyttet opera's fleksibilitet i GUI'et skikkelig uten at det ser stygt ut.) I det hele tatt så virket 9.50 "rushed". Det burde vært flere RC'er før de released browseren.

Selv skifter jeg mellom Opera 9.50 og Firefox 3 på jobb. Hjemme bruker Firefox 3 på hjemmedesktopen, mens jeg bruker Opera på TV-pcn. (Som er litt gamlere.)

btw. Ingen som kan anbefale et bra pacman/arch linux mirror?

Lenke til kommentar

Når vi først snakker om litt Opera, siden de har sluppet 9.50 nå.

Hva syns folket er "best":

- opera med shared Qt

eller

- opera med static Qt

??

edit:

Og, har noen testet Opera 9.50 for Linux x86_64 ennå??

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Sant nok, går for static jeg da :)

btw, olear, jeg fant Qt4 builds av Opera inne på ftp.opera.no

f.eks. linky

edit:

Har installert opera 9.50 static qt3 på både laptop og stasjonær. Sweet, men likte ikke helt standard skin, mest fordi jeg har vendt meg til et compat skin jeg lasta ned en gang for større bruksplass på lapt0oppen. Beholdt det på laptop og skifta til et skin haalo linket til i diskusjonstråden for lansering av opera 9.5

clicky

har ennå ikke merka stor forskjell fra 9.50beta2 da...

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Sitter her med planer om å installere Arch. Eneste som holder meg igjen er at jeg ikke har printer her, så jeg får ikke skrevet ut fra wiki'en. Blir litt dumt å sitte i et shell uten "håndbok" når man ikke er så kjent med alle kommandoer og plassering på init script osv.

Så kom jeg til å tenke på Lynx og eller andre text baserte browsere. Lar det seg gjøre å installere det vha pacman, så fremst man har satt opp nettverk så klart.. Så får man jo wiki'en rett inn i shellet. Det hadde vært genialt.

Lenke til kommentar

Jeg svippet ofte innom wikien ved bruk av links. (w3m er også noe en kan bruke.)

Husk at en kan ha flere terminaler(Ctrl + Alt + F1, Ctrl + Alt + F2, osv...) så går fint ann å se på wikien samtidig som man gjør ting. :)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Jeg har et problem med firefox i ubuntu 6.10 . jeg fjernet pre install ( fikk error etter 5 minutt) og søkte opp på synaptics etter nyeste . lastet ned og installerte ok . men hver gang jeg fks skal laste ned noe ( andre museknapp og lagre ) så avsluttes firefox . dette skjer ganske ofte.

Lenke til kommentar
Så kom jeg til å tenke på Lynx og eller andre text baserte browsere. Lar det seg gjøre å installere det vha pacman, så fremst man har satt opp nettverk så klart.. Så får man jo wiki'en rett inn i shellet. Det hadde vært genialt.
Det gjør det, og Links er på installasjons-CD-en (som egentlig er en live-CD med et installasjonsprogram.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...