Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var visst 3.0 RC1, ja.

Det står 3.0 i Firefox, men i Synaptics står det 3.0-rc1.

 

Tipper de dropper "RC1" i versjonsnavnet i selve Firefox for å slippe å kompilere på nytt hvis RC'en blir til final versjon. Da blir det bare å endre navn og publisere pakken på nytt fremfor å kompilere hele stasen på nytt.

Lenke til kommentar
Etter noen timer testing er RC1 mer stabil enn beta5 var. Men den er likevel ikke helt stabil, så jeg håper inderlig at de tar seg bryet med å kompliere den endelige versjonen. Hvis det allerede har kommet en RC2, så tyder jo det på at RC1 ikke er stabil nok.

 

Den siste RC'en er alltid identisk med den endelige versjonen. RC står jo for Release Candidate, altså en som utviklerne mener er klar til release, og som blir den endelige versjonen hvis det ikke oppdages noen konkrete alvorlige feil eller den generelle stabiliteten er for lav. :)

 

Ingen vits å kompilere samme kildekoden to ganger, bare for å få endret et versjonsnummer. ;)

Lenke til kommentar
Kanskje det er en fordel å innstalere lirc pakken? Den er ihvertfall ikke inkludert som standard på Kunbutu 8.04.

Den er installert.

 

Har drevet å avinstallert og installert igjen en del. Første gangen virket lircd fra min konto, så reinstallerte jeg lirc og da virket det bare for root, og nå virker det ikke. Og masse bokstaver dukker opp så jeg ikke får gjort noe som helst.

 

Hmm, tror det er iguanaIR som fucker ting opp.

 

Når jeg kjører

sudo /etc/init.d/iguanaIR start

 

så kommer det login-lyd, og ting begynner å skje av seg selv. Avogtil fryser hele systemet.

Endret av Ståle
Lenke til kommentar
Noen som vet om noen brae program som kan konventere wmv filer til mp3, sitter med noen filer som jeg gjerne villa ha konventert.
mencoder er fin. Eksempel på bruk:

 

mencoder -ovc xvid -xvidencopts bitrate=5000 -vf scale=640:480 -oac mp3lame -o output.avi input.wmv

Lenke til kommentar

HJELP! Litt hastig!

 

Installerte nettopp Mandriva ONE 2008 Spring og synes det er helt konge med Compiz slått på, men det ble plutselig litt mindre morro da jeg fant ut at Vista Ultimate 64-bit forsvant under oppstarten! Grub lister kun opp Mandriva!! Hva gjør jeg for å få tilbake Vista?! :dontgetit:

 

Håper noen vil hjelpe. mvh C2D_Dude

Lenke til kommentar
Du kunne søkt eller i det minste tittet litt nedover i forumet. :)

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=966263

Beklager, men jeg var litt for hastig i all min panikk :p Men den tråden du linket til var jo ikke så veldig utfyllende for en nybegynner i linux som meg.

 

Hadde vært fint om noen visste eksakt hva som måtte gjøres eller ihvertfall hadde en litt bedre link å gi. Men ellers takk for tipset NorthWave!

Lenke til kommentar
Bare legg til Windows i grub.conf.

 

EDIT:

Eller bruker Mandrivas verktøy for å gjøre det:

Løsning: Mandriva control centre>boot>set up boot system>Next>Add>Other OS

Hvor finner jeg Mandriva control centre? :blush:

 

EDIT: ahh... typisk jeg finner det 2 sek etter å ha spurt :wallbash:

 

tror jeg skal få det til nå! takk for svar.

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

har ett skript som skal utføre disse komandoene:

#bin/sh
whoami
echo hei
nmap -sP 192.168.0.* |grep MAC |cut -d ' ' -f 3

 

Problemet mitt er at jeg må kjøre det som root.

Har prøvd å sette chmod 4755 filnavn. Men det går ikke. Kjører fortsatt bare som lokal bruker.

Når jeg prøver å sette sudo forran nmap komandoen får jeg bare spørsmål om sudo passord på brukeren som ikke har sudo rettigheter, selv om setuid er 4755

halp?!?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...