Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Prøver å installere Lotus Symphony nå. Må si at det er det mest hårreisende forsøket på en linux-installer jeg noensinne har sett.

Først sto den i 10 minutter, og døde så med en feilmelding at den ikke kunne starte grafisk installasjon, og foreslo at jeg startet den med parameteren -console.

Som jeg så gjorde, og etter 20 minutter med flere kilometer med javafeilmeldinger, CPU-load konstant på 100%, så feiler den med 500MB installert, og henviser meg til en installasjonslogg.

Loggfila inneholder dette :

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
(Jun 1, 2008 5:44:43 PM), RCPCore-Install, com.ibm.pvc.install.product.ProvisioningAction, err, CWPIM0013E: No .provisioning_rc file found after provisioning process returned.

(Jun 1, 2008 5:44:43 PM), RCPCore-Install, com.ibm.pvc.install.product.ProvisioningAction, msg1, Set RCP_PROVISIONING_RETURN_CODE = -99

(Jun 1, 2008 5:44:43 PM), RCPCore-Install, com.ibm.pvc.install.product.ProvisioningAction, msg1, Set RCP_PROVISIONING_STATUS = Provisioning process failed. Process failed to launch or was terminated before status could be determined.

(Jun 1, 2008 5:44:43 PM), RCPCore-Install, com.ibm.pvc.install.product.ProvisioningAction, err, could not delete file /home/sokkalf/lotussymphony/framework/framework/rcp/deploy/uninstall.hotfix.xml

(Jun 1, 2008 5:44:43 PM), RCPCore-Install, com.ibm.pvc.install.product.ProvisioningAction, err, An error occurred and product installation failed. Look at the log file /home/sokkalf/lotussymphony/framework/rcp_install.log for details.

(Jun 1, 2008 5:44:43 PM), RCPCore-Install, com.ibm.pvc.install.product.ProvisioningAction, err, ProductException: (error code = 601; message="err"; additional data = [Provisioning process failed. Process failed to launch or was terminated before status could be determined.])

STACK_TRACE: 26

ProductException: (error code = 601; message="err"; additional data = [Provisioning process failed. Process failed to launch or was terminated before status could be determined.])

at com.ibm.pvc.install.ProductUtil.failInstall(ProductUtil.java:43)

at com.ibm.pvc.install.ProductUtil.failAction(ProductUtil.java:51)

at com.ibm.pvc.install.product.ProvisioningAction.executeProvisioning(ProvisioningAction.java

346)

at com.ibm.pvc.install.product.ProvisioningAction.install(ProvisioningAction.java:141)

at com.installshield.product.service.product.PureJavaProductServiceImpl.installProductAction(

ureJavaProductServiceImpl.java:2969)

at com.ibm.wizard.platform.linux.LinuxProductServiceImpl.installProductAction(Unknown Source)

at com.installshield.product.service.product.PureJavaProductServiceImpl$InstallProduct.getResultForProductAction(PureJavaProductServiceImpl.java:8048)

at com.installshield.product.service.product.InstallableObjectVisitor.visitComponent(Unknown Source)

at com.installshield.product.service.product.InstallableObjectVisitor.visitInstallableCompone

ts(Unknown Source)

at com.installshield.product.service.product.InstallableObjectVisitor.visitProductBeans(Unkno

n Source)

at com.installshield.product.service.product.PureJavaProductServiceImpl$InstallProduct.install(PureJavaProductServiceImpl.java:7199)

at com.installshield.product.service.product.PureJavaProductServiceImpl.installProduct(PureJa

aProductServiceImpl.java:2637)

at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)

at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(NativeMethodAccessorImpl.java:79)

at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(DelegatingMethodAccessorImpl.java:43)

at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:618)

at com.installshield.wizard.service.LocalImplementorProxy.invoke(Unknown Source)

at com.installshield.wizard.service.AbstractService.invokeImpl(Unknown Source)

at com.installshield.product.service.product.GenericProductService.installProduct(Unknown Source)

at com.installshield.product.service.product.PureJavaProductServiceImpl.installAssembly(PureJ

vaProductServiceImpl.java:5523)

at com.installshield.product.service.product.PureJavaProductServiceImpl.access$900(PureJavaProductServiceImpl.java:119)

at com.installshield.product.service.product.PureJavaProductServiceImpl$Installer.execute(PureJavaProductServiceImpl.java:5378)

at com.installshield.wizard.service.AsynchronousOperation.run(Unknown Source)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:810)

(Jun 1, 2008 5:44:43 PM), RCPCore-Install, com.ibm.wizard.platform.linux.LinuxProductServiceImpl, msg1, uninstalling Write Java Properties Action (updateVMInRCPLauncherProps)

(Jun 1, 2008 5:44:43 PM), RCPCore-Install, com.ibm.wizard.platform.linux.LinuxProductServiceImpl, msg1, uninstalling Process Install Manifest Action (processInstallManifest)

(Jun 1, 2008 5:44:43 PM), RCPCore-Install, com.ibm.wizard.platform.linux.LinuxProductServiceImpl, msg1, uninstalling Provisioning Action (provisioning)

For noe crap!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger litt pacman hjelp. Har inntrykk av at installasjonspakkene til programmer jeg har lagt inn fortsatt ligger der. Dette selv om jeg har fjernet pakkene. For å ta et eksempel: La inn kdemod og fjernet det. Hvis jeg nå velger å legge det inn på nytt trenger jeg ikke laste ned noe siden filene allerede er der. Jeg trenger med andre ord bare å installere pakkene.

Hvordan fjerner jeg slikt?

Lenke til kommentar

Du vil slette pakker som er lastet ned, men ikke installert lengre?

pacman -Sc

Legger du til enda en 'c', slettes også pakker som er installert. Du bør kanskje lese `man pacman`..

Pakker som pacman har lastet ned ligger forøvrig by default i /var/cache/pacman/pkg/.

Endret av humbuq
Lenke til kommentar

@Langbein; etter det jeg har lest så er svaret nei. Leste at Lotus er blitt åpen kildekode - er det gpl?

Noen som har brukt både Thunderbird og Evolution, er Evolution ok? Jeg har brukt Thunderbird lenge men lurte på om jeg skulle teste ut Evolution ettersom den er bedre integrert i gnome. Og hvordan er det med backup, tipper den lagrer mail i en .evolution mappe for min bruker som jeg bare kan ta kopi av? Får inntrykk av at de fleste foretrekker Thunderbird.

Lenke til kommentar

@Dy§no:

Evolution er vel en god del mer "heavy", og er ment som et alternativ til Outlook. De færreste trenger vel såpass mye funksjoner, ihvertfall privat. Men det er jo bare å teste det ut.. :)

@Langbein:

Fra wikipedia:

Symphony is available for Linux and Windows, with Mac OS X support announced for the first half of 2008. It is based on Eclipse Rich Client Platform from IBM Lotus Expeditor for its shell and OpenOffice.org 1.1.4 for the core office suite code.

Så ja, det er til en viss grad basert på OpenOffice, men er nok modifisert en god del (håper jeg ihvertfall, etter som den er basert på en såpass gammel versjon).

Lenke til kommentar

Ikke så mange tror jeg, hvis den er basert på en nesten to generasoner gammel versjon av Open Office. Men en bra ting er jo at man kan (så vidt jeg har forstått det) installere de forskjellige komponentene hver for seg. Det er jo bra for folk som egentlig ønsker å bruke Gnumeric/Abword, men trenger et program for å åpne PowerPoint-filer.

Endret av LessThanJake
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle repartisjonere den ene disken min med Ubuntu Live cd, men jeg har to spørsmål knyttet til det:

1) Jeg bruker ndswrapper for å få Wifi til å fungere, vil dette fungere hvis jeg bruker Live cd eller må jeg koble meg til med kabel?

2) Tenkte jeg skulle bruke denne guiden, men jeg har allerede mye i home/(bruker navn) hvor jeg har mye musikk osv. kan jeg bare kopiere denne over på bærbar hdd for også legge det tilbake på den nye home partisjonen, er det andre ting jeg vil miste når jeg bruker guiden. Har jo brukt denne ubuntu pc-en i over 1 uke så jeg har jo gjort mye med tanke på programmer og personalisering av utseende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ah. Trur eg held meg til OpenOffice. Virkar som om OO byrjar å kome seg litt. Trur OO kjem til å verte ein veldig bra skrivebordspakke etter kvart. :)

Undrar do litt på kor tid OO sitt databaseprogram vert brukbar. Det heng milevis bak Access synast eg. Burde kanskje lese manualen fyrst do. :p

Lenke til kommentar
Ikke så mange tror jeg, hvis den er basert på en nesten to generasoner gammel versjon av Open Office. Men en bra ting er jo at man kan (så vidt jeg har forstått det) installere de forskjellige komponentene hver for seg. Det er jo bra for folk som egentlig ønsker å bruke Gnumeric/Abword, men trenger et program for å åpne PowerPoint-filer.

OpenOffice kan også installere hver av delene for seg selv. For eksempel er bare OOWrite forhåndsinstallert i eeeXubuntu (xubuntu for asus eee)

Lenke til kommentar

OpenOffice kan også installere hver av delene for seg selv. For eksempel er bare OOWrite forhåndsinstallert i eeeXubuntu (xubuntu for asus eee)

Har lenge lett etter dette og det baeste jeg har funnet er en java-ppt-viser. Du har vel på en måte rett, men det blir veldig begrensent om du gjør det og man må uansett installere 90% av OpenOffice: http://www.openoffice.org/servlets/ReadMsg...mp;msgNo=151769

Men mye mulig at Lotus lider av det samme, siden den er basert på Open Office. Det hadde vært så fint hvis folk ikke dreiv å sente ppt-presentasjoner bare de skulle sende et par bilder :/

Lenke til kommentar

huff da satt jeg i windows , måtte nesten starte med det for og rydd og gjøre klar den nye datan , men det kommer nok ubuntu dual boot snart , bare jeg får fikset litt og lastet nyeste ned .

har faktisk invistert, eller kastet penger i dass med og kjøpe meg en orginal windows cd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...