Goophy Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Ja, du kan brenne ISO-filer med den. Bare klikk på den pilen ved siden av filnavnet nederst der (er noe i den duren tror jeg), så kommer det opp en liste med filendelser, der kan du velge .ISO istedet for .nrg. Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Evt. bare rename .iso til .nrg i utforskeren og dobbeltklikke på fila. Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) Det er jo mange filer jeg skal brennes, ikke bare en Edit: Skal jeg sette tegnsett til DOS? Endret 7. juli 2005 av Slurt-is Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Jeg har lest at man må brenne den med image funksjonen i Nero? Ja, det kan du. Går vel i Burn > Image elns, men då leitar den berre etter .img-filer eller noko. Velg at den skal vise alle filer i rullegardinlista, og finn ISOen din. Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Fant ut av det foresten. Klarte å få til en .img fil nå! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Kan noen med windows/nero/winrar vær så snill skrive en guide på "brenne CD ISO" på linuxguiden? En "standardgreie" som vi kan si "se her. hold *****". ? Vær så snill? Lenke til kommentar
bluet Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) Kan noen med windows/nero/winrar vær så snill skrive en guide på "brenne CD ISO" på linuxguiden? En "standardgreie" som vi kan si "se her. hold *****". ? Vær så snill? Eller bare lenke til ISO Recorder Power Toy, lettere blir det ikke. Kan lastes ned her. Endret 7. juli 2005 av MS-DOS modus Lenke til kommentar
.... Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) Jeg har to partisjoner på harddisken min i skrivende stund. Den første, kalt C: i Windows, har jeg Windows på, og den andre, kalt D: i Windows, har jeg alle filene mine på. C: er en NTFS-partisjon, mens D: bruker filsystemet FAT32. Tanken er å gjøre rom for en partisjon til med GNU/Linux på. Ved å ha /home på D:, vil det være lettvint å jobbe med de samme filene i både Windows og GNU/Linux. (Jeg regner med at det ikke vil være noe problem at det allerede ligger filer på D:?) Det jeg er i tvil om, er hva av følgende som er å betrakte som mest «optimalt»: Konvertere D: til Ext3 (er det mulig å gjøre dette uten å miste alle data?), og bruke ext2fsd eller et liknende verktøy for å montere partisjonen i Windows. Beholde FAT32-filsystemet på D:, ettersom både Windows og GNU/Linux har innebygd støtte for dette filsystemet. Så vidt jeg har skjønt er Ext3 på mange punkter et bedre filsystem enn FAT32, og er bl.a. ikke belemret med den stadige fragmenteringen til FAT32, som man må bruke egne defragmenteringsverktøy for å bekjempe. På den annen side beholder jeg Windows med tanke på spill, og derfor er jeg avhengig av at støtten for D:-partisjonen er god. Hva mener folket? Endret 9. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 Behold FAT så lenge du beholder Win. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) Når en kjører Windows, har en Win-knappen + tasten D = desktop, rent skrivebord, kall det hva du vil. Er det noen tilsvarende i Ubuntu? Endret 8. juli 2005 av Billy Bob Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Gå forøvrig på system - preferences - keyboard shortcuts . Der har du en oversikt, i tillegg kan du definere dine egne. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) Takker og bukker. Dere får tåle et par enkle spørsmål framover.. Og der dukket det sannelig opp en ny ting! Sitter nå med min stasjonære, prøver å få kontakt med den bærbare XP-maskinen. Men hvorfor finner den den ikke/pinges ikke? Har dette noe med OS å gjøre eller routeren? Endret 8. juli 2005 av Billy Bob Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 Fordi XP har på firewall? Sikker på at du pinger riktig adresse? Det funket jo i går. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Firewall ja.. Skulle tro at en lærte etter en stund, men ei.. Ok, da har jeg funnet maskinen. Men hvordan finne mapper og slikt? Men så et spørsmål til, hvordan får en brukt 3. valget på tastene? F.eks: Jeg vil bruke alfakrøllen min på tast 2, how to do it the Ubuntu-way? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 Er det ikke som i Win? Alt GR eller Ctrl + Alt ? Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Fant en bærbar mediaspiller som støtter OGG Vorbis og FLAC, har fargeskjerm, spiller mpeg4-filer. Ta en titt på iAudio X5.. Test i DinSide. Vurderes fra min side. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Bør absolutt vurderes for de som ikke vil bruke Windows og foretrekker åpne formater. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Noen som vet om det er bugs i nVidia-driverene som tuller til videovisning? Bytte nettopp gfx-kort mellom PC-ene her og nå blir all video kornete, og tekst nærmest uleselig. Er forresten en MX4000-kort. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) Jeg har kortlesere integrert i kabinettet. Disse har funket helt fint før, maskinen har alltid funnet minnekortet mitt i det jeg plasserer det i. Men ikke nå. Er det noen måte jeg kan finne ut av hva og hvorfor? Edit: Nå finner den ikke K750i'en heller.. Ei USB-pennene. Før kom det opp "snarveier" på desktopen, er det en funksjon som kanskje kan være slått av? Endret 9. juli 2005 av Billy Bob Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå