Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Plager dere enda mer jeg :blush:

Lurer på hvordan jeg kan få emesene til å åpne mail i Opera, for øyebliket åpner den seg i FF. Opera er satt som standard nettleser i Ubuntu, men finner ingen innstillinger i emesene. Kan ikke fjerne FF, må ha den for å se på filmer på nett(+ store flash filmer).

 

System > brukervalg > forvalgte programmer

Lenke til kommentar

Snasent :D

 

Slenger inn enda et lite spm jeg, har mer med opera å gjøre dog.

 

På skolen bruker de Lan-aktivering(?) som sikkerhet, noe som betyr at du kan koble til alle ruterene, men du må aktivere noe Lan greie(sånn som jeg har forstått det) i IE, selvsagt kan ikke de 3 ansatte IT folka ikke en dritt om FF eller Opera, spurte om de kunne godkjenne denne laptopen med ubuntu, men nei. "Du har ikke Internet Explorer da?", "Tviler på at jeg har så mange Microsoft programmer på den pc-en"... Noen som har noen idé om hvordan dette kan gjøres i enten Opera eller FF(hvis dere faktisk forstår spørsmålet da :p Ikke den beste på IT)

Endret av Spec-ops-j
Lenke til kommentar
På skolen bruker de Lan-aktivering(?) som sikkerhet, noe som betyr at du kan koble til alle ruterene, men du må aktivere noe Lan greie(sånn som jeg har forstått det) i IE, selvsagt kan ikke de 3 ansatte IT folka ikke en dritt om FF eller Opera, spurte om de kunne godkjenne denne laptopen med ubuntu, men nei. "Du har ikke Internet Explorer da?", "Tviler på at jeg har så mange Microsoft programmer på den pc-en"... Noen som har noen idé om hvordan dette kan gjøres i enten Opera eller FF(hvis dere faktisk forstår spørsmålet da :p Ikke den beste på IT)
Hva slags aktivering er det snakk om? Kan du gi noe navn på tjenesten? Poste et skjermskudd når du har åpnet siden i firefox?
Lenke til kommentar
Bare vet at de går inn her i IE

Ok, kanskje en proxy-server da... Har du en link til en guide for hvordan det settes opp i IE ?

Det var det vi prøvde på skolen, men ingen av disse valgene funket.
Sjekk at det proxy-serveren bruker port 8080 og at maskinen din har IP-adresse i 10.34.16.x området hvis den har netmask 255.255.255.0. Har den netmask 255.255.0.0, kan maskinen ha IP i området 10.34.x.x.
Lenke til kommentar

Nok ein gong er ikkje 64bit støtta.. Er det i det heile nokon som helst grunn til å halde på Ubuntu 64bit?

 

Med tanke på Windows var det litt fordi Windows x64 "slowa" ikkje ned på same måte som 32bit, er dette tilfelle i Ubuntu (linux) òg ? Eller kan eg fint køyre 32bit utan å føle at eg går glipp av noko? :)

Lenke til kommentar
Når er det forventet fix på dette? =o Pr. dags dato køyrer eg med all flash automatisk avslått.

 

Flash 10 skal vistnok kjøre mye i GPU, og går derfor endel fortere.

Tok en kjapp test med flash 10 beta og opera 9.5beta2.

operapluginwrapper dro rundt 70-90% CPU når jeg kjøre tre forskjellige flash-filmer samtidig fra forskjellige sider.

Dog var det på min lille laptop med en Pentium M 1,2 GHz cpu

Lenke til kommentar

Akkurat no slit eg med skikkeleg flash-støtte i Ubuntu. Dette ville mest sannsynleg ha ordna seg vha. Flash 10 beta driverene, men dei støttar ikkje 64-bit. Om du veit ein måte eg kan køyre dei på i 64-bit Ubuntu ville eg ha blitt glad....

 

Btw. eg oppgraderte berre Ubuntu når Hardy kom ut, og føler det er mange "små-problem". Bør eg heller laste ned CD-en og køyre clean install?

 

Når er det forventet fix på dette? =o Pr. dags dato køyrer eg med all flash automatisk avslått.

 

Flash 10 skal vistnok kjøre mye i GPU, og går derfor endel fortere.

Tok en kjapp test med flash 10 beta og opera 9.5beta2.

operapluginwrapper dro rundt 70-90% CPU når jeg kjøre tre forskjellige flash-filmer samtidig fra forskjellige sider.

Dog var det på min lille laptop med en Pentium M 1,2 GHz cpu

Korleis har flash 9 funka? Nett same "problemet"? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...