RattleBattle Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 EU nedstemte vedtak om patentlov ;D: http://lists.ffii.org/pipermail/news/2005-July/000302.html Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Og da er denne gutten på nett med en Linux-basert maskin! Problemet nå er bare å få det trådløse SMC kortet til å fungere. Jeg er på WAN med en annen Windows-maskin, finner de hverandre selv om det er forskjellige OS? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 WOHOOO! Ingen programvarepatentar! Seriøst, eg blei utruleg glad! :D -- Billy Bob: Jodå, fungerer flott her. Eg har eit trådlaust SMC-kort, fungerer ypparleg i Linux. Brukar Ubuntu, - fiksa seg sjølv *automatisk*... I Windows måtte eg stresse med installasjon o.l.; men heldigvis er heile familien over på eit betre OS Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) WOHOOO! Ingen programvarepatentar! Seriøst, eg blei utruleg glad! :D -- Billy Bob: Jodå, fungerer flott her. Eg har eit trådlaust SMC-kort, fungerer ypparleg i Linux. Brukar Ubuntu, - fiksa seg sjølv *automatisk*... I Windows måtte eg stresse med installasjon o.l.; men heldigvis er heile familien over på eit betre OS Problemet her er jo at kortet ikke fikset seg selv, så nå sitter jeg med en kabel tvers over stuen som et hoppetau. En tjommi av meg som driver med Linux mente at den kunne laste ned noen pakker, men jeg er ikke så inni det her at jeg skjønte hva han mente. Kortet er SMC2802W. Edit: Fant denne tråden, men ble ikke klokere. Noe sier meg at det er en fordel å kunne skrive kommandoer her.. Endret 6. juli 2005 av Billy Bob Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Hvilke porter er det gaim bruker? Klarer ikke koble til MSN. "Connection error from Notification server. (messenger.hotmail.com) Unable to connect." Tenkte kanskje dette hadde noe med at det "Telenor Abuse"-dritet hele tiden driver å sperrer alt av porter utenom 80 og 110.. (+ kanskje noen fler,,) Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Brukar Ubuntu, - fiksa seg sjølv *automatisk*... I Windowsmåtte eg stresse med installasjon o.l.; men heldigvis er heile familien over på eit betre OS Det samme skjedde da jeg prøvde Ubuntu første gang. Jeg har både trådløst og ethernet, så jeg gadd ikke å styre med å sette opp det trådløse. Så var det en dag jeg dro ut nettverkskabelen på grunn av tordenvær. Da været ga seg, satte jeg inn strømmen, og startet opp maskinen. Jeg hadde surfet i lang tid før jeg innså at nettverkskabelen ikke var koblet til Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 WOHOOO! Ingen programvarepatentar! Seriøst, eg blei utruleg glad! :D -- Billy Bob: Jodå, fungerer flott her. Eg har eit trådlaust SMC-kort, fungerer ypparleg i Linux. Brukar Ubuntu, - fiksa seg sjølv *automatisk*... I Windows måtte eg stresse med installasjon o.l.; men heldigvis er heile familien over på eit betre OS Problemet her er jo at kortet ikke fikset seg selv, så nå sitter jeg med en kabel tvers over stuen som et hoppetau. En tjommi av meg som driver med Linux mente at den kunne laste ned noen pakker, men jeg er ikke så inni det her at jeg skjønte hva han mente. Kortet er SMC2802W. Edit: Fant denne tråden, men ble ikke klokere. Noe sier meg at det er en fordel å kunne skrive kommandoer her.. Om kortet er versjon 1 (prism54), så funker det finfint. Er det versjon 2 (prism54+softmac) kan du glemme det. (NDISWRAPPER funker da...) http://users.linpro.no/janl/hardware/wifi.html Hurra! Ingen programvarepatenter i europa! Burde sette ut flagget Må bare si det: Yippy-ka-yeah, motherfuckers! (husker ikke helt hvor det kommer fra, men det passet + hørtes fett ut ) Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Om kortet er versjon 1 (prism54), så funker det finfint. Er det versjon 2 (prism54+softmac) kan du glemme det. (NDISWRAPPER funker da...) Tja, det funker nå da, så jeg har ikke helt glemt det.. Noen her inne som har Norsk Tipping sin kortleser? Hvordan få den til å funke uten IE? Plugin til FF eller Opera? Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Hvilke porter er det gaim bruker?Klarer ikke koble til MSN. "Connection error from Notification server. (messenger.hotmail.com) Unable to connect." Tenkte kanskje dette hadde noe med at det "Telenor Abuse"-dritet hele tiden driver å sperrer alt av porter utenom 80 og 110.. (+ kanskje noen fler,,) MSN krever SSL til innlogging ihvertfall, uten at jeg vet hvilken port det bruker.. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Må bare si det:Yippy-ka-yeah, motherfuckers! (husker ikke helt hvor det kommer fra, men det passet + hørtes fett ut ) Die Hard. Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Må bare si det:Yippy-ka-yeah, motherfuckers! (husker ikke helt hvor det kommer fra, men det passet + hørtes fett ut smile2.gif Vi burde få i gang en underskriftskampanje for å få bygd en diger pingvin ved siden av frihetsstatuen Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 Det hadde jo vært en kul idé til en logo! En frihetspingvin! En pingvin som står som gudinnen, med en flamme i hånden og en slik en krone... Noen som kan tegne? Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) Kunne kanskje brukes som logo i boka til kyrsjo og resten av gjengen. Endret 7. juli 2005 av Svendheim Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Kunne kanskje brukes som logo i boka til kyrsjo og resten av gjengen. Den nye distroen noen på forumet så vidt begynte å planlegge trenger vel også en logo, om det ble/blir noe av det i det hele tatt.. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Den nye distroen noen på forumet så vidt begynte å planlegge trenger vel også en logo, om det ble/blir noe av det i det hele tatt.. Tror nok det prosjektet er temmelig dødt. Ser ihvertfall sånn ut. Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Hvordan lager man en image-fil? Jeg vet at man må velge image-fil, men så må man browse frem en nrg. fil? Hva er det for noe? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 En image av hva da? Hva er utgangspunktet? Hva skal imagen'en brukes til? Skal man f.x lage en image av en cd-rom holder det med: dd if=/dev/cdrom of=fil.iso men jeg mistenker at det ikke var det du mente. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Du skal vel brenne ein ISO-fil? Då skal du ikkje trenge anna. Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Jeg har lest at man må brenne den med image funksjonen i Nero? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå